X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הארצי לעבודה קובע לראשונה מהי חובת תום הלב החלה על עובד הטוען שחשף שחיתות דחה תביעה של עובד לשעבר בג'וינט נגד פיטוריו
▪  ▪  ▪
הפיצוי הוקטן

בית הדין הארצי לעבודה קובע לראשונה (20.2.17), מהם התנאים בהם צריך לעמוד עובד כדי שייהנה מההגנה שמעניק החוק לחושפי שחיתות.
השופטת נטע רות אומרת: "על העובד המבקש ליהנות מהגנות החוק לעמוד, בין היתר, בתנאי של הגשת התלונה 'בתום לב'. לצורך עמידה בתנאי זה, אין ליתן משקל למניע להגשת התלונה ואף לא לשאלה האם התלונה נמצאה מוצדקת אלא לתשובה שתינתן, בין היתר, לשאלות הבאות:
"האם התלונה איננה תלונת שווא והאם העובד ידע על כך שמדובר בתלונה שכזו או שהיה עליו לדעת זאת; האם העובד נקט באמצעים סבירים, בנסיבות העניין, על-מנת להיווכח שמדובר בתלונה שיש בה ממש; האם תלונה זו הוגשה ל'רשות המוסמכת' לקבל ולבדוק אותה, בנסיבות העניין, והאם העובד פנה תחילה למעסיק בדרישה לקיים חקירה פנימית של התלונה".
רות מוסיפה: "עם זאת, בנסיבות המתאימות - לא מן הנמנע שגם הגשת תלונה לגורם חיצוני, בלא שהעובד ניסה למצות תחילה הליך של בירור פנימי - יכול ותיחשב כעמידה בתנאי של הגשת התלונה 'לרשות המוסמכת', וכן עמידה בדרישה ל'תום לב' בהגשת התלונה. כך למשל, במקרים שבהם הגשת התלונה לגורם חיצוני מתחייבת מאינטרס הציבור או בנסיבות שבהן, בשל תוכן התלונה או לאור זהות הגורם שאליו היא מתייחסת - קשה להניח כי היא תבורר באופן ראוי על-ידי המעסיק".
רות מדגישה, כי "חובת תום הלב של חושף השחיתויות מתפרשת גם על פני התקופה שלאחר הגשת התלונה ומחייבת אותו לכבד את תהליך הבדיקה על-מנת להבטיח את יעילותו. לפיכך, על העובד המתלונן להימנע מלהביע עמדות נחרצות ובוטות בקשר לתלונה ולמושאיה בפני גורמים שאינם מוסמכים לבדוק אותה, וזאת כל עוד התלונה נבדקת להנחת דעתו.
"עם זאת, חריגה של העובד מעקרונות תום הלב, בקשר להגשת התלונה ולאחריה, אינה מובילה בהכרח לשלילת ההגנות מכוח חוק הגנה על עובדים. ההכרעה בסוגיה זו, כמו גם בהשלכות שתהיינה לחריגה זו על היקף הסעדים שיינתנו או שייפסקו לזכות העובד מכוח חוק הגנה על עובדים או בשאלת ההוצאות בהליך המשפטי לפי חוק זה תלויה, בין היתר, בהיקף החריגה מעקרונות תום הלב כאמור; מן המידה שבה התנהלותו חסרת תום הלב של העובד, עלולה לסכל את תהליך הבדיקה עצמו או את היישום ואת ההשלכות הרצויות של תוצאותיו בטווח הקצר והארוך ומנגד - מן המידה שבה התלונה הובילה להתנעה של תהליך בדיקה וחקירה שהניב תוצאות חיוביות לארגון או שעשוי היה להניב תוצאות שכאלה".
הדברים נאמרו בהחלטת בית הדין לדחות את ערעורו של יורם אברג'ל, לשעבר עובד בג'וינט ישראל, על סירובו של בית הדין האיזורי בירושלים (השופטת יפה שטיין) להכיר בו כחושף שחיתות.
אברג'ל הגיש תלונה על הטיית מכרז וחשד לשוחד, אשר נבדקה בהסכמתו על-ידי היועצים המשפטיים של הג'וינט. הוא הפר את התחייבותו שלא לפנות לצדדים שלישיים כל עוד נמשכת הבדיקה, ואת פניותיו אליהם ניסח בצורה בוטה. אברג'ל חזר על כך מספר פעמים, למרות התראות הג'וינט. לאחר שנמצא שאין ממש בתלונתו, הוא פוטר בנימוק של משבר אמון בינו לבין הג'וינט.
אברג'ל תבע 3.3 מיליון שקל, אך בית הדין האיזורי פסק לו פיצוי בגובה ארבע משכורות בלבד בשל פגמים בהליך פיטוריו. בית הדין הארצי הפחית את הפיצוי ל-50,000 שקל. השופטים רונית רוזנפלד ואילן איטח ונציגי הציבור ויסאם עזאם ודיתי שרון הסכימו עם רות. את אברג'ל ייצגו עוה"ד אליעד שרגא ואייל בן-שושן, ואת הג'וינט - עוה"ד דניאל פלד ואיילת שוורץ-יוסף.

תאריך:  26/02/2017   |   עודכן:  26/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כללים להכרה בעובד כחושף שחיתות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
עידן יוסף
חשוד בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות    חשדות להלבנת הון מצד עוה"ד שאמור לייצג את המדינה בחוק ההסדרה
איתמר לוין
יהודה בן-חמו נשלח לשלושה שבועות של מעצר בית, ונאסר עליו להיכנס לעירייה ולטפל בענייניה עד סוף חודש אפריל    מעצר בית גם לקבלן רפאל כחלון, החשוד במתן שוחד לבן-חמו
איתמר לוין
מי שהייתה יועצת בכירה לנתניהו הודתה, כי פעלה בניגוד עניינים כאשר זירזה את ענייניהם של לקוחות של בעלה, איש יחסי הציבור אבי לרנר    תפוטר משירות המדינה ותשלם קנס של 20,000 שקל
איתמר לוין
ראש עיריית אשקלון התיימר להשעות את עצמו - והתעלם מכך שבית המשפט הרחיק אותו מתפקידו ושעמד להיות מושעה על-פי החוק    "תמיד אהיה בסביבה כדי לתת עצה ומילה טובה למי שייקחו את המושכות"
איתמר לוין
סיפר בחקירתו ברשות ני"ע, כי כבר בשנות ה-90 הציע לו נציג סימנס 2 מיליון דולר    נחשפים המסמכים המלמדים על העברת 500,000 דולר מחשבון השוחד לחשבונו של נס בז'נבה
רשימות נוספות
עוזרו של בן-חמו מעיד נגדו  /  איתמר לוין, אלעזר לוין
הוארך מעצר ראש עיריית כפר סבא  /  איתמר לוין
מעצר בית לראש עיריית צפת  /  איתמר לוין
דרוש שופט חוקר  /  איתמר לוין
על קרן הצבי  /  איתמר לוין
מנכ"ל עיריית לוד פעל בניגוד עניינים  /  איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il