X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחריה מודיעין ורמת השרון - בני ברק חותמת את הרשימה במקום ה-50 משרד הכלכלה מפרסם את מדד "עושים עסקים" של הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים
▪  ▪  ▪
קרית מוצקין [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

לרגל יום העסקים הקטנים והבינוניים המצוין (יום ג', 28.2.17) בכנסת, מפרסם משרד הכלכלה והתעשיה את מדד הרשויות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. מדד עושים עסקים (doing business) מדרג את 50 הרשויות עם מספר העסקים הגבוה ביותר, לפי מידת הידידותיות שלהן לעסקים קטנים.
מן הנתונים עולה כי קריית מוצקין היא הידידותית ביותר עבור עסקים קטנים, ואחריה מדורגות לפי הסדר: מודיעין, רמת השרון, נס ציונה ואילת. את הרשימה חותמת בני ברק, כשלפניה לוד, בת ים וטבריה [הרשימה המלאה של הערים והמועצות - בקובץ המצורף].
המדד משמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן היא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון אמות מידה אחידות הנמדדות באופן אוביקטיבי, וכן לנתח את ביצועיה ביחס לעצמה ואת הביצועים של המחלקות והאגפים השונים בסמכותה.
המדד הוא גם כלי לעסקים שיכולים לדעת מיהי הרשות הידידותית ביותר עבור עסקים קטנים, ולקבל החלטות בהתאם.
הדירוג התבצע על-פי שלוש אמות מידה: 1. סקר שביעות רצון בקרב 3,000 עסקים, 2. מדד סיבסוד ארנונה 3. נגישות למידע באתר האינטרנט.
הסקר בדק את מידת שביעות הרצון של העסקים מאיכות תהליך רישוי העסק, רמת השירות והנגישות של הרשויות לעסקים, איכות ההסדרה והאכיפה, קלות ביצוע התשלומים כמו ארנונה, וחוות דעת כללית של העסקים את הרשויות.
את מידת הנגישות של המידע, בדקנו באמצעות ניתוח אתר האינטרנט, ובחינת היקף המידע שקיים בו והאפשרויות לבצע פעולות מקוונות.
מדד סבסוד ארנונה, מבוסס על נוסחה המשקללת את היחס בין תעריף הארנונה העסקית לבין תעריף ארנונת המגורים, ואת היחס של תעריף הארנונה העסקית של הרשות לעומת תעריף הארנונה העסקית הממוצעת בארץ. באופן זה ביקשה הנוסחה לבחון הן את מידת הסבסוד של ארנונת המגורים על-ידי ארנונה עסקית והן את הגובה היחסי של הארנונה העסקית. ההנחה הייתה כי העסקים ברשות מסבסדים את רמת השירותים לתושב, וזאת משום שלארנונה עסקית תעריפים גבוהים מתעריפי הארנונה ה"ביתית" בשעה שעסקים נהנים פחות משירותיה של הרשות המקומית בעיקר שירותי רווחה וחינוך אשר מהווים נתח משמעותי בתקציב הכולל של הרשות.
כל אחת מאמות המידה דורגה בנפרד כך שלכל רשות יש שלושה דירוגים נפרדים עבור שביעות הרצון, נגישות המידע וסבסוד הארנונה. על סמך שלושת הדירוגים נבנה דירוג סופי אשר בו כל אחד משלושת הדירוגים קיבל משקל לפי חשיבותו ואיכות הנתונים שנאספו בגינו, באופן הבא: שביעות רצון - 60%; סבסוד ארנונה- 30%; ונגישות המידע של אתרי האינטרנט 10%.
שר הכלכלה והתעשיה אלי כהן: "מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשיה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכל בהתנהלות השוטפת מול הרשויות. העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו. לאחרונה קידמנו את חוק הפנסיה לעצמאים שנכנס לתוקף בתחילת השנה, הורדנו מיסים, עשינו רפורמה בבנקאות וכן הקמנו קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים. משרדי יפעל כדי שלא תעבור חקיקה שתכביד על העסקים, אלא להפך שתסייע להם להתפתח ולצמוח".

תאריך:  28/02/2017   |   עודכן:  28/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלי כהן / Eli Cohen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוצקין - הידידותית ביותר לעסקים קטנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
היא מתוכננת לנחות על הירח כשהיא נושאת עמה דגל ישראל    כדי לזכות בתחרות הבינ"ל שהשיקה גוגל חייבת החללית לשדר מן הירח צילומי ווידאו לכדור-הארץ
עידן יוסף
אומר כי מערכון סתימת הפיות של התוכנית השמאלנית המשודרת למעלה מעשור מוכיח עד כמה אין באמת סתימת פיות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: למעלה מ-3 חודשים לאחר שהתחלנו לדון ברפורמה במוניות השירות - והממשלה עדיין לא יודעת מה היא מתכוונת לעשות איתם    נציגי מוניות השירות: משרד התחבורה נוקט במדיניות מכוונת של סחבת - כל חודש שעובר נסגר עוד קו והענף במוות קליני
אלעזר לוין
אהוד דנוס לנתניהו: "אני חושש מפגיעה פיזית, בעקבות מכתב הסתה שפפרמן שלח נגדי"    "מופעלים לחצים על הלשכה שלא לפרסם טבלה, המוכיחה שהדירות ממשיכות להתייקר"    דורש מנתניהו שיורה לפפרמן להפסיק שליחת ל"מכתבי הסתה"    חושף נתונים סותרים של הלשכה
עידן יוסף
דיון בוועדת החינוך בנושא שכר הסייעות בצהרונים - ועדת החינוך תפעל לשיפר תנאי ההעסקה של הסייעות בצהרונים    גננת:
"מזועזעת מכל מה שקורה במערכת החינוך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il