X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"בחרנו את שש החברות הזרות הטובות ביותר". כך אמר שר השיכון בנאום הוא טועה, ובגדול: חברת מוטה אנג'יל הפורטוגלית הגיעה למקום 19 והאחרון, ובכל זאת נבחרה גלנט: "אינני מכיר את הפרטים"
▪  ▪  ▪
גלנט. לא בקי בפרטים [צילום: איתמר לוין]

"בחרנו את שש חברות הבנייה הזרות הטובות ביותר, מתוך 49 שהגישו הצעות, לבנות אלפי דירות בישראל". כך אמר (יום א', 26.2.17) שר השיכון יואב גלנט. הוא טעה, ובגדול, בהרצאה בפני מאות אנשי נדל"ן, שבאו לכינוס גלובס בתל אביב. האמת: חברת מוטה אנג'יל הפורטוגלית הגיעה למקום ה-19 והאחרון מבין החברות שעלו לגמר. גלנט יחס אשתקד חשיבות גדולה לנושא, אך מתברר שאיננו יודע בדיוק מה קרה שם.
ועדת המכרזים של משרד השיכון מצאה, בישיבתה מ-26 באוקטובר אשתקד, ש-18 מהחברות שהגיעו לגמר הן סיניות, ורק אחת,MOTA ENGIL, היא מפורטוגל. יו"ר הוועדה - מיד נחזור אליו - קבע בישיבה, כי סעיף 5.4 במכרז מתיר לוועדה להפעיל שיקול דעת, ולא לבחור דווקא את החברות שהגיעו למקומות הראשונים. על כן, "וכדי לגוון את רשימת המשתתפים", כדבריו, הוחלט פה אחד להוציא מהרשימה חברה סינית שהגיעה למקום השישי, ולהכניס במקומה את החברה הפורטוגלית, שהזדנבה בקצה הרשימה (שתי חברות סיניות הוחלפו אחר כך, מסיבות שאינן קשורות לנושא שלנו).
לא סתם החליפו. ראו מה עשו שבעת חברי הוועדה: הוציאו חברה גדולה וטובה, והכניסו במקומה חברה קטנה יחסית, שקיבלה את הציונים הנמוכים בינתר במבחן הניקוד המורכב. חברה זו עוסקת בעיקר בבניית גשרים, כבישים וגשרים, אף כי גם בנתה דירות בפולין ובפרו. אבל מה זה חשוב, העיקר "לגוון".
טעות נוספת: 47 הצעות ולא 49
לגלנט הייתה טעות נוספת, פחות חשובה, אבל מוכיחה שאינו בקי בנושא. הוא אמר ביום א', שוב בפומבי, כי למכרז ניגשו 49 חברות. הנתון הנכון: ניגשו 50, שלוש נפסלו משום שהגישו את ההצעות לאחר המועד הנקוב ונותרו 47.
שאלתי את גלנט איך אמר שהפורטוגלים הם בין שש החברות הטובות ביותר, הרי זו פשוט לא אמת. גלנט: "אינני בקי בפרטים. שאל את יו"ר הוועדה".
ובכן, לא הייתי צריך לשאול. יו"ר ועדת המכרזים הוא היועץ המשפטי של משרד השיכון, עו"ד אלעזר במברגר. הוא שהציע, באותה ישיבה ב-26 באוקטובר, להוציא חברה סינית גדולה ולהכניס במקומה חברה פורטוגלית נחותה (יחסית) בוועדת המכרזים ישבו רק אנשי משרד השיכון, חמישה עורכי דין ורק שני מהנדסים, אנשי מקצוע. הכל אישרו את החלפת החברה הסינית בחברה הפחות טובה.

תאריך:  28/02/2017   |   עודכן:  28/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יואב גלנט / Yoav Galant
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלנט טועה: הפורטוגלים הגיעו למקום האחרון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טעות+הטעייה+כסף גדול ל"ת
זה שם המשחק  |  28/02/17 13:48
2
המשך וחשוף 'מה אחרי הסיבות'  ל"ת
ללוין כל הכבוד  |  28/02/17 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בכל שנת 2016 הרווח הנקי הסתכם ב-83.4 מיליון ש"ח, גידול של 7% לעומת שנה קודמת
עידן יוסף
אחריה מודיעין ורמת השרון - בני ברק חותמת את הרשימה במקום ה-50    משרד הכלכלה מפרסם את מדד "עושים עסקים" של הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים
עמי דור-און
היא מתוכננת לנחות על הירח כשהיא נושאת עמה דגל ישראל    כדי לזכות בתחרות הבינ"ל שהשיקה גוגל חייבת החללית לשדר מן הירח צילומי ווידאו לכדור-הארץ
עידן יוסף
אומר כי מערכון סתימת הפיות של התוכנית השמאלנית המשודרת למעלה מעשור מוכיח עד כמה אין באמת סתימת פיות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: למעלה מ-3 חודשים לאחר שהתחלנו לדון ברפורמה במוניות השירות - והממשלה עדיין לא יודעת מה היא מתכוונת לעשות איתם    נציגי מוניות השירות: משרד התחבורה נוקט במדיניות מכוונת של סחבת - כל חודש שעובר נסגר עוד קו והענף במוות קליני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il