X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שמבצע צוק איתן הסתיים בהצלחה רבה ריבלין: להתמקד בתיקון הליקויים ולא במהלומות הדדיות לפיד: הוכח שנתניהו התעלם מהאיום ולא אמר אמת לציבור המשפחות השכולות דורשות נטילת אחריות
▪  ▪  ▪
נתניהו. "מכה קשה לחמאס" [צילום: קובי גדעון, לע"מ]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב וטוען, שאיום המנהרות הוצג בפירוט בפני הקבינט. נתניהו אומר זאת (יום ג', 28.2.17) בתגובה לממצאי מבקר המדינה, יוסף שפירא, ולפיהם הנושא הועלה רק בצורה ספורדית וחלקית ביותר, ממנה לא ניתן היה להבין את מהות האיום.
לדברי נתניהו, מבצע צוק איתן הסתיים בהצלחה רבה ולאחר שחמאס ספג את המכה הקשה ביותר בתולדותיו. הוא גם מזכיר, שהרקטות מהרצועה יורטו בזכות החלטתו להצטייד באלפי מיירטים למערכת "כיפת ברזל". נתניהו מוסיף, כי השקט השורר בעוטף עזה מאז המבצע מוכיח, במבחן התוצאה, את הצלחת המבצע.
"איום המנהרות הוצג בפירוט בפני שרי הקבינט ב-13 ישיבות נפרדות. הוא נידון בכל חומרתו, תוך בחינת כלל התרחישים האסטרטגיים והמבצעיים. הלקחים המשמעותיים והאמיתיים ממבצע 'צוק איתן' כבר מיושמים בפועל - ביסודיות, באחריות ובשקט. לקחים אלו אינם מופיעים בדוח המבקר", אומר נתניהו. קודם לכן מסרה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, קארין אלהרר, כי נתניהו ישתתף ב-30.4.17 בדיון שתקיים הוועדה על ממצאי הדוח.
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קרא להתמקד בתיקון הליקויים שחשף המבקר: "ליקויים שהיו והתבררו מחייבים תיקון. זו אינה השעה לחילופי מהלומות. זו השעה ללמוד את הלקחים, להטמיע את הדורש הטמעה ולחזק את צה״ל על-מנת שימשיך ויהיה חומת המגן שלנו. מבקר המדינה אחראי בפני הכנסת והציבור על הליכי הביקורת שכולנו מחויבים בהם והפקת הלקחים המשמעותית כל כך עבור מדינת ישראל. עלינו ללמוד את הדוחות האלה ולא להתכחש להם, מתוך החובה העליונה שלנו לפעול לטובת האזרחיות והאזרחים בישראל. כולנו חכמים יותר אחרי מעשה וטוב יהיה שנשקיע את המרץ והאנרגיה בהפקת הלקחים וביישומם".
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד - שהיה שר האוצר וחבר הקבינט בזמן "צוק איתן" - קורא לעגן בחוק את פעילותו של הקבינט, למנות את ראש המועצה לביטחון לאומי ולתקן את הליקויים. לדבריו, "הדוח מוכיח ללא עוררין שנתניהו ידע על איום המנהרות האסטרטגי, לא הורה לצה"ל להכין תוכנית מבצעית, לא עדכן את הקבינט, ולא אמר את האמת לציבור. מאז ועד היום הדרג המדיני, ובעיקר ראש הממשלה, נמנע באופן עקבי מהודאה בטעויות ומהפקת לקחים שיאפשרו לצה"ל, לקבינט ולמערכת הביטחון להיות טובים יותר במלחמה הבאה".
נציגי המשפחות השכולות מהמבצע דרשו "יישום מלא של מסקנות הדוח וקוראים ללקיחת אחריות של כל מי שהיה שותף למלחמת צוק איתן. אנו דורשים להציג לציבור תוכנית מדינית וצבאית לשינוי הנהלים וסדרי העדיפויות ולפתרון המצב הביטחוני עוד בטרם יהפוך האיום למלחמה הבאה".

תאריך:  28/02/2017   |   עודכן:  28/02/2017
+המבקר שגה כאשר התעלם מההקשר הכולל
19:39 28/02/17  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

עמידרור, שהיה ראש חטיבת המחקר וראש המל"ל, סבור שאיום המנהרות לא היה קריטי כפי שתואר  ▪  "ראש הממשלה לא צריך לעסוק בפתרונות טקטיים"  ▪  "אם שרי הקבינט חושבים שאינם מקבלים די מידע - עליהם לשאול"

פורום מצומצם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שוב אותם כשלים מוכרים וקטלניים
19:38 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כמה הערות בעקבות הדוח: מי יוצא ממנו הכי רע, מיהו המנצח הגדול בעקבותיו, מה אמרו נתניהו ויעלון בזמן אמת, מה הכי מדאיג בהתנהגות שלהם כעת, כיצד יסקרו את הדוח שני העיתונים הגדולים ומדוע אנחנו נזכרים במלחמת יום הכיפורים

שלושתם אחראים [צילום: חיים צח, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: איום המנהרות הוצג בצורה מפורטת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אריאל י. לוין
עמידרור, שהיה ראש חטיבת המחקר וראש המל"ל, סבור שאיום המנהרות לא היה קריטי כפי שתואר    "ראש הממשלה לא צריך לעסוק בפתרונות טקטיים"    "אם שרי הקבינט חושבים שאינם מקבלים די מידע - עליהם לשאול"
איתמר לוין
כמה הערות בעקבות הדוח: מי יוצא ממנו הכי רע, מיהו המנצח הגדול בעקבותיו, מה אמרו נתניהו ויעלון בזמן אמת, מה הכי מדאיג בהתנהגות שלהם כעת, כיצד יסקרו את הדוח שני העיתונים הגדולים ומדוע אנחנו נזכרים במלחמת יום הכיפורים
איתמר לוין
"איום המנהרות לא הוצג לקבינט במפורט אלא באמירות כלליות ומעטות בלבד, שלא היה בהן כדי להביא את חומרת האיום והיקפו למודעות שאר שרי הקבינט"    ההיערכות לאיום לא הייתה מתוכננת ומסודרת, ורק פעולות מאולתרות בשטח אפשרו להתמודד עם המנהרות בזמן המבצע    הקבינט לא קיים במשך שנה דיון אסטרטגי על הרצועה    נתניהו, יעלון, גנץ וראשי המודיעין לא מסרו מידע משמעותי והכרחי לפני "צוק איתן"
איתמר לוין
השלישייה הביטחונית המובילה של מבצע צוק איתן נושאת באחריות לכך שהקבינט לא קיבל את כל המידע ולכך שצה"ל לא היה מוכן כראוי להתמודדות עם המנהרות    שפירא קיבל את גרסתו של בנט לאירועים
איתמר לוין
ראש הממשלה, שר הביטחון דאז והרמטכ"ל דאז ידעו כבר מתחילת 2013 על האיום הגובר של המנהרות ההתקפיות מרצועת עזה - אך מסרו לקבינט במקרה הטוב רק רסיסי מידע שלא שיקפו את דעתם-שלהם על האיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il