X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר: המדינה הסכימה לשלם 350 מיליון אירו להארכת שלוחות הרכבת בגלל ההסכמים מול סיטיפס, למרות שאפשר היה לבנות את המסילה בשליש מהעלות ערוכים גם להביא זכיין אחר"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
האם יבוטלו הקנסות הדרקוניים של סיטיפס
עידן יוסף
ח"כ אורי מקלב הגיש הצעת חוק המבקשת להבחין בין נוסע שלא שילם עבור נסיעה בתחבורה הציבורית לנוסע ששילם אך לא תיקף את כרטיסו
לרשימה המלאה

"סיטיפס - כיסוי ערווה למשרד התחבורה"
עידן יוסף
משרד התחבורה מודה: יש קשיים בניהול ההסכם עם סיטיפס * האוצר: הדברים מורכבים בגלל בוררות מ-2008 * מקלב: סיטיפס מעודדת לגשת לוועדת ערר על קנסות שהיא נותנת - אבל מערערת על החלטה להפחית קנסות * לביא: פקחים הורידו את בתי בלילה שער שכם והתנהגו אליה בגסות
לרשימה המלאה

הוועדה לפניות הציבור התכנסה (יום ב', 28.2.17) לדיון בעקבות פניות של אזרחים שהלינו על חמש שנות עיכוב וסבל בסלילת הרכבת הקלה המקשה על הגעה לבית החולים הדסה עין כרם. החודש כבר הייתה אמורה הרכבת לנסוע עד צומת ״המפלצת״ וזה יתעכב בשנתיים נוספות. כך עולה מן הדיון על עיכוב העבודות לקו הרכבת הקלה לבית החולים. העיכוב נובע מאי-הסכמות כספיות בין המדינה לבין חברת סיטיפס.
יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר: "למרות שבדרך כלל אנחנו עוסקים בבעיות פרטניות, הפעם אנחנו עוסקים בסוגיית מאקרו שנוגעת לאלפי אנשים בכל שעה, שמתקשים להגיע לבית החולים. 4,000 אנשים בשעה אמורים לנסוע בקטע הרכבת מבית וגן עד הדסה בחמש תחנות בדרך. הכל תקוע ואיש מן המתדיינים לא עומד בתחנה. כולם בעלי רכב פרטי. רק מי שאין לו רכב מחכה לשווא".
ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס אמר: "לפני כמעט שנה הגענו בסיטיפס להסכם עם המדינה לאחר משא-ומתן ממושך על אודות ההארכות והשלוחות של הקו הקיים, שאמור להגיע בין היתר לביה״ח הדסה עין כרם, הר הצופים, האוניברסיטאות ושכונת נווה יעקב. אנו מוכנים להתחיל את העבודות ברגע שיסוכמו ההסכמים. מאז חודש יוני בשנה שעברה הפרויקט הזה תקוע אצל משרד האוצר שלא מוכן לקדם אותו, זאת למרות ניסיונות מצדנו להגיע לפשרה ולהתקדם הלאה. הנפגעים העיקריים פה הם תושבי ירושלים שלא מקבלים שירות שהיו יכולים לקבל. אני קורא למשרד האוצר לחזור ולקדם את תוכנית הארכות והשלוחות כדי שתושבי ירושלים יוכלו ליהנות מתחבורה ציבורית טובה ונגישה לבית החולים הדסה כפי שמגיע להם. אנחנו מוכנים כבר כעת להתחיל לעבוד על הפרויקט ולהמשיך לדון על אודות המשא-ומתן לתפעול, בהמשך הדרך. הצענו גם מספר הצעות פשרה. המדינה היא שמסרבת לקדם זאת ולא משיבה להצעות שלנו. אבסורד שהמדינה לא מכבדת הסכמים שהיא עצמה גיבשה וחתמה".
רכזת תחבורה במשרד האוצר טענה כי המדינה כבר הסכימה לשלם 350 מיליון אירו, למרות שאפשר היה לבנות את המסילה בשליש מהעלות, זאת בגלל ההסכם שנעשה לפני שנים עם סיטיפס. "לא ייתכן שסיטיפס תנסה לסחוט את המדינה על חשבון הציבור. אנחנו כמדינה מנהלים משא-ומתן קדחתני והתפשרנו הרבה כי רצינו לקדם את העניין. בפועל אנחנו מרגישים שסיטיפס רוצה הרבה יותר כסף כשלדעתנו אין בזה היגיון.
"המטרה שלנו היא שהגורם שבונה הוא יהיה גם זה שמתחזק. לכן הקשר בין ההפעלה לתחזוק הוא חשוב. אך אנחנו גם לא רוצים להיות שבויים בידי סיטיפס. אנחנו נערכים לאפשרות שלא סיטיפס יהיו אלה שיופקדו על הביצוע. בעוד מספר שבועות נצא למכרז על הקו החדש משכונת גילה ועד הר הצופים. ככל שהמשא-ומתן עם סיטיפס לא יבשיל לכדי מימוש, אנחנו ערוכים לצאת למכרז שיביא זכיין אחר".
"הגיע הזמן שהמדינה תגיד שלום לסיטיפס"
משה אמסלם, מנהל אגף רכבות בכיר במשרד התחבורה, אמר כי נושא המחלוקת יהפוך בעתיד למהותי: "בסופו של דבר כשתהיה רשת רכבות, הרצון של המשרד הוא שיהיה מפעיל אחד שיפעיל את כל הרשת. אחת הבעיות הגדולות בהסכם זה חוסר התחרות. ההסכמים הבאים יהיו שונים ללא מונופול. הבעיה של המדינה מול סיטיפס היא משמעויות ההפעלה. הוויכוח הוא על הרווחים שייוצרו מהשלוחות שצריך לבנות. משרד התחבורה לא בלב המשא-ומתן בין סיטיפס ומשרד האוצר. אך מדובר בויכוח גדול על כסף גדול והתחושה שלנו במשרדי הממשלה, שלא נכון ציבורית לשלם אותו".
נציגי משרד האוצר והתחבורה הוסיפו: "יש הבדל של עשרות אחוזים במחירים היקרים של ההפעלה, לעומת חברות אחרות. מדובר בעשרות מיליוני אירו. הערכות שלנו היו שמרניות מאוד, והן נמוכות בכ-30% ממה שסיטיפס הציגו.
"לגבי הקווים העתידיים, אם בסיטיפס היו אומרים שהם לוקחים כסף מהבנקים ורוצים את הרווחים העתידיים - מילא, אבל זה לא המצב. כאן הם רוצים שהמדינה תבנה הכל ותשלם הכל והם יקבלו את הרווחים העתידיים. אם רוצים שהמצב ישתנה צריך שינוי דרמטי במשא-ומתן. המדינה הלכה לקראת סיטיפס בכל קנה מידה. כבר הגענו לקצה, אנחנו לא יכולים להסתכל לציבור בעיניים ולהגיד שאנחנו מוכנים לשלם יותר מהכסף של הציבור. כרגע הפערים מאוד גדולים. אנחנו רוצים מאוד את הפרויקט הזה אבל לא בכל מחיר".
גיל יעקב מארגון 15 דקות טען כי ההגעה היום להדסה מוגבלת, מתוקף ההסכמים עם סיטיפס. "יש להם בלעדיות על התוואי הזה. יש שורה של סוגיות שכולם מגיעות לאותו מוקש והוא ההסכם שנחתם עם סיטיפס. הארכה של הרכבת להדסה לצד ההתעקשות של סיטיפס לא להחליף את מכונות הכרטוס, לצד העומסים ברכבת והסירוב של סיטיפס להוסיף קרנות ועוד. הגיע הזמן שהמדינה תגיד שלום לסיטיפס ותפסיק להתיש את עצמה והציבור במשאים ומתנים של הזמן נכשלים".
יו"ר הוועדה אייכלר סיכם את הדיון: "אנחנו חברי הכנסת מייצגים את האזרחים הנפגעים מן הסחבת חמש שנים. לכן אתם חייבים לשבת ימים ולילות. אי-אפשר להמשיך במצב שחמש שנים לא נעשה דבר ועוד חמש שנים עד שהרכבת תעלה על המסילה. אנחנו לא נאפשר שקט עד שהעניין יוסדר. אם יש הסכם נוראי שנחתם ויש הבדל של עשרות מיליוני אירו הציבור לא ישלים עם זה. הוויכוח הזה לא יכול להיות על חשבוננו. אני מאמין שבסופו של דבר כל יושבי השולחן רוצים את טובת תושבי העיר. אנו מבקשים הכרעה מיידית לפשרה או למכרז אחר. אנחנו נקבע דיון נוסף בנושא עוד לפני סוף המושב, כדי לקבל תשובה על החלטת הממשלה או על הסכמה וביצוע מיידי".

תאריך:  28/02/2017   |   עודכן:  28/02/2017
+53 היתרים לשאת צרה ב-5 השנים האחרונות
22:06 28/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שתי העילות הרווחות להיתר לשאת אישה נוספת הן חוסר יכולת של אישה לקבל גט בגלל מצב מנטלי או מצב רפואי וסרבנות קשה של אישה לקבל את הגט למרות שביה"ד

[צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הנגבי מונה לגשר בנושא הכותל
19:33 28/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחלוקת בליכוד: גליק וברקו בעד כותל רפורמי, אמסלם וחזן נגד  ▪  נתניהו: אם בג"ץ יכריע בסוגיה - שני הצדדים יפסידו  ▪  שרנסקי: מתווה הכותל וסוגיות דומות הגיעו לנקודה רגישה

הנגבי. מינוי של נתניהו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סיטיפס סוחטת את המדינה ע"ח הציבור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השחיתות חוגגת והעונש יבוא מהר! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  28/02/17 23:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
ח"כ גפני: "לא נאפשר גרירת רגליים. 2030 זה אומנם נראה רחוק אבל ביחס לגודל העניין זה מעט זמן"
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי דורש אכיפה נחושה ומוחלטת נגד עסקים הפתוחים בשבת בניגוד לחוק    משרד העבודה: קנסנו רשת גדולה בכמיליון שקל, חסרים לנו כ-40 פקחים
מירב ארד
כך תגובת סמנכ"לית השירות של החברה בדיון בוועדת הכלכלה הצעה לקראת קריאה ראשונה לסגור פרצות בחוק לפיצוי בביטול טיסה    משרד התחבורה: כבר היום נוסעים היוצאים מאירופה יכולים לתבוע פיצוי לפי הדין האירופי
איתמר לוין
השופטים תוהים האם לאחר שהכנסת והמדינה הודו תהליך החקיקה היה פגום, ניתן להסתפק רק בהתראה כלפי מקרים דומים בעתיד    הוציאו צו על תנאי וקבעו שהעתירות יידונו בפני הרכב מורחב
מירב ארד
עיקרי תזכיר החוק הוצגו היום בוועדה; יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר: "אפעל לזירוז הליכי החקיקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il