X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית לבניית 23,000 דירות במתחם תעש במרכז הארץ זה לא אישור סופי, והדרך לבנייה ארוכה מאוד ראש עיריית רמת השרון: לא נאשר בנייה סכנת זיהום
▪  ▪  ▪

ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה בימים אלו את התוכנית לבניית 23,000 דירות במתחים תעש, הנמצא בתחומי הרצליה, רמת השרון והוד השרון. אולם לאמיתו של דבר עוד ארוכה מאוד הדרך לבנייה, וספק אם תצא לפועל, אפילו חלקית, בשנים הקרובות.
התוכנית נדונה כ-10 שנים בוועדות לבניין ערים ובבתי המשפט. היא אושרה בוועדות המקומיות, ולאחר מכן בוועדה מחוזית מיוחדת, מורכבת מנציגי הרצליה, רמת השרון והוד השרון. התוכנית הועברה לפני כשלוש שנים למועצה הארצית. זו מינתה, כמקובל, ועדת משנה להתנגדויות. בימים אלו אישרה ועדת המשנה את התוכנית, בשינויים מסוימים, ודחתה את רוב ההתנגדויות.
על-פי התוכנית, יחולק המתחם, בן כ-7,400 דונם, לשמונה מתחמי משנה, וכל אחד מהם יפותח בנפרד על-ידי אחת העיריות. אחוז מסוים מהדירות יהיו זולות יחסית ("דיור בר-השגה"). כן נקבעו עקרונות למבני ציבור, תשתית, שטחי ירוקים ושמירה על ערכי טבע.
הבעיה המרכזית, זיהום הקרקע והמים, כתוצאה מפעילות במשך עשרות שנים של תעש, לא נפתרה. סוכם עקרונית כי טיהור הקרקע והבניה יעשו בהדרגה זה בצד זה.
במוקד הבעיות: קרקע ומים מזוהמים
לאמיתו של דבר, התוכנית רחוקה ממימוש, מהסביבות הבאות, ובראשן הקרקע והמים המזוהמים:
  • תעש עדיין לא מפנה את המפעלים לנגב, כפי שסוכם בעבר. הדבר יקרה אולי בעוד שלשו שנים. בינתיים אפשר יהיה לקדם, אולי, תוכנית בניה חלקית קטנה אחת.
  • העיריות חוששות ממפגעי הזיהום. ראש עירית רמת השרון, אבי גרובר, הודיע שהעירייה לא תאשר תוכניות ולא תוציא התרי בנייה,, כל עוד הקרקע והמים לא יטוהרו ב-100 אחוז. אם עירייה נוספת תהלך בעקבותיו, תוקפא התוכנית כולה.
  • אין לוח זמנים סופי לעבודות טיהור הקרקע והמים. לא ידוע מה יכול להתגלות עוד, לאחר פינוי הבניינים של תעש.
  • ציבור קוני הדירות עלול לחשוש מרכישת דירות במתחם, גם לאחר השלמת הטיהור. הדבר יביא לכך שקבלנים ויזמים שונים ימנעו מלהשתתף במכרזי רשות מקרקעי ישראל, בעתיד, למכירת המגרשים.
  • התוכנית טעונה עדיין אישור סופי של מליאת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ומתן תוקף.
  • רשות מקרקעי ישראל חייבת לסיים את התכנון והחלוקה למגרשים, לפני שאפשר יהיה להוציא מכרזים. הדבר יעשה מן הסתם במקביל לעבודות טיהור הקרקע והמים.
  • ארגונים שונים כבר הודיעו, שיפנו לבג"ץ נגד התוכנית. אחת הטענות שתועלה היא, שיש להפוך את המתחם לפארק גדול לרווחת כל תושבי המדינה, ולא להגדיל את צפיפות המגורים במרכז הארץ.
  • עמותה "ריאה ירוקה ברמת השרון" (ריב"ה) תחדש את עתירתה לבית משפט לעניינים מנהליים נגד התוכנית. הטענה: החוקר זאב עמית המנוח היה נגוע בניגוד עניינים, ולכן יש לפסול את התוכנית שאישר. בית המשפט פסקשידון בעתירה לאחר שהתוכנית תאושר סופית.

תאריך:  01/03/2017   |   עודכן:  01/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
המבקשים טוענים שעיריית תל אביב וחברת ג'יסידקו, המתקינה את תחנות האוטובוס בעיר, מתעלמות מן החוק המחייב למנוע עישון בתחנות
יצחק דנון
חברי קבוצה שרכשה בית ברמת גן תובעים 2.65 מיליון שקל מעו"ד אבי גלבוע ושירלי גדניר, בטענה לרשלנות בבדיקת המצב הרישומי של הבית
יצחק דנון
תובע 220,000 שקל מהעיתונאי קלמן ליבסקינד ומהבלוגר גרשון הורוביץ, לאחר שייחסו לו קבלת שוחד בתמורה לתמיכתו בהסכם אוסלו
מירב ארד
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 55 מיליון שקל בגין הרבעון הרביעי של 2016; החברה העלתה את תחזית הדיבידנד הצפוי בגין רווחי שנת 2017 לכ-240 מיליון שקל
מירב ארד
על-פי הצעת החוק, משרדי ממשלה ישלמו שוטף+30 ובעסקות בנייה ותשתיות שוטף+70. רשויות מקומיות ישלמו שוטף+45 ובעסקות בנייה ותשתיות שוטף+80
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il