X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עונש קל, "נזיפה חמורה", הושת על שלמה בן אליהו, שלא ציין בעבר בשאלונים שמילא חשש לניגוד עניינים בתפקידיו כמנכ"ל משרד השיכון וכחבר במועצת מקרקעי ישראל צפוי לדיון משמעתי נוסף, בגין מתן רחפן לממשלת רוסיה
▪  ▪  ▪
[צילום: באדיבות שלמה בן אליהו]

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה נזף (11.1.17) גזיפה חמורה במנכ"ל משרד החקלאות, עו"ד שלמה בן אליהו, 61. זאת, לאחר שהודה והורשע בהסכם טיעון, כי לפני 4 שנים לא מסר מידע על חשש לניגודי עניינים בתפקידיו כמנכ"ל משרד השיכון וחבר מועצת מקרקעי ישראל. בן אליהו שימש בתפקידים אלו עד אמצע 2015, ואז עבר עם השר אורי אוריאל ממשרד השיכון לתפקיד מנכ"ל משרד החקלאות. נראה, שהעונש קל יחסית.
בן אליהו הודה, בהסדר טיעון, כי בשאלון ניגודי העניינים, לפני מינויו למנכ"ל שיכון, לא ציין שבבעלותו שלוש דירות, דבר העלול להשפיע על החלטותיו בנושאי דיור. שלושה שבועות לאחר מכן, ערב מינויו לחבר במועצת מקרקעי ישראל, לא ציין בשאלון שהוא בעל מניות בחברה לפיתוח אנרגיה סולארית. הדבר עשוי היה להשפיע על הצבעותיו בענייני הקצאת קרקעות למיזמים בתחום זה.
בבדיקה התברר, שבן אליהו "הצליב" את המידע: בשאלון של משרד השיכון דיווח רק על נושא האנרגיה הסולארית, ובשאלון לגבי מועצת המקרקעין דיווח רק על שלוש הדירות. להגנתו טען שמילא את שני השאלונים תוך זמן קצר, ומכיוון שהעביר את שניהם לאותו עורך דין, סבר שאין בכך פגם ש"הצליב" את המידע. יצוין, מצד שני, שבן אליהו הוא עורך דין, והדבר מחייב אותו להקפדה יתרה על מילוי חוקים ותקנות. עם זאת, הודה והורשע (8.1.17) על-פי הודאתו.
התביעה וההגנה הסכימו על הסדר טיעון ועל העונש, נזיפה חמורה. שר החקלאות אריאל אישר את ההסדר, ובית הדין נתן לו תוקף של פסק דין.
צפוי אולי לעוד דיון משמעתי
אולם ייתכן, שבן אליהו צפוי לדיון משמעתי נוסף. באוקטובר אשתקד ביקר ראש ממשלת רוסיה במכון וולקני. השר אריאל והמנכ"ל בן אליהו הודיעו לאורח, שהם נותנים במתנה לממשלת רוסיה רחפן, שמחירו 200 אלף שקל. לאחר מכן טענו שהדברים נאמרו "בתור בדיחה". ממשלת רוסיה לא חשבה שזו בדיחה, והיא דורשת לקבל את הרחפן.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, המליץ לפני יותר משלושה חודשים לנציב שירות המדינה משה דיין, לפתוח בהליכים משמעיתיים נגד בן אליהו. החשד: הבטיח ללא סמכות לתת רכוש של המדינה. . יש להניח שבן אליהו יטען יאמר בתגובה, שהיוזמה הייתה של השר אריאל, והוא רק מילא את הנחייתו. כמו בפרשה הקודמת, העובדה שבן אליהו הוא עו"ד עשוי להקשות עליו.
החלטת נציב שירות המדינה בנושא עדיין לא פורסמה. שר החקלאות אריאל, שיזם את "המתנה", אינו נחשב לעובד מדינה אלא לאישיות פוליטית, ולכן אי-אפשר להעמידו לדין משמעתי.

תאריך:  01/03/2017   |   עודכן:  01/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי: "על שירותי הרווחה ליצור קשר עם כל ילד משכבות חלשות שעולה לכיתה א' כדי לשמר רצף חינוכי ולמפות קשיים"
עידן יוסף
בדיון בצורך בהפעלת מרכזי הורות לכלל האוכלוסייה עלה כי בעבר פעלו 60 מרכזים ברחבי הארץ, רבים מהמרכזים שנסגרו פעלו בפריפריה    יו"ר הוועדה לזכויות הילד קראה לרשויות לפתוח מרכזים ברחבי הארץ: "בעידן הנוכחי גם ח"כים זקוקים להכוונה כיצד להתנתק מהטכנולוגיה ולהתחבר לילדינו"
עידן יוסף
הציבור נקרא להצטייד בעופות מבעוד מועד, ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני ליל הסדר    תוגברה אספקת העופות הקפואים במידה ניכרת
אלעזר לוין
ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית לבניית 23,000 דירות במתחם תעש במרכז הארץ    זה לא אישור סופי, והדרך לבנייה ארוכה מאוד    ראש עיריית רמת השרון: לא נאשר בנייה    סכנת זיהום
יצחק דנון
המבקשים טוענים שעיריית תל אביב וחברת ג'יסידקו, המתקינה את תחנות האוטובוס בעיר, מתעלמות מן החוק המחייב למנוע עישון בתחנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il