הפרסומת של חברת אספרסו קלאב, ובה תגובה סטירית לפרסומת של חברת נספרסו בכיכובו של
ג'ורג' קלוני, היא לגיטימית ואינה מהווה הפרה של חוק כלשהו - קובע (2.3.17) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,
מגן אלטוביה. שתי החברות משווקות מכונות קפה וקפסולות להכנתו.
קלוני כיכב בקמפיין של נספרסו שבשליטת נסטלה, בעוד אספרסו הציגה חקיין שלו במטרה להראות שהקפסולות שלה אינן מיועדות לעשירים בלבד. נספרסו טענה שמדובר בשורה של עוולות, כגון הפרת זכויות יוצרים וגניבת עין, אך אלטוביה דחה את כל טענותיה, תוך הדגשת חשיבותם של
חופש הביטוי והתחרות החופשית.
לדברי אלטוביה, יש לבחון מקרים כאלו בעיניו של אדם בן המאה ה-21, שנחשף לפרסומות רבות ויודע לקרוא גם את המסרים החבויים בהן - וברור שבעיניו מדובר בסאטירה לגיטימית. זכותה של אספרסו להציג קמפיין "המתכתב" עם זה של נספרסו, וזכותה להציג את ההבדלים בין החברות, הוא אומר.
בפנותו לעילות הפרטניות של התביעה אומר אלטוביה כי דמותו של קלוני בפרסומת מבוססת על תדמיתו הציבורית ולכן אין מדובר ביצירה מקורית הראויה להגנה. סימן המסחר של נספרסו אינו מופר, גם משום שאספרסו טשטשה את הסימן שלה כך שלא ניתן לטעון לדמיון ביניהם וגם בשל ההבדלים בין הסימנים ובין קהל היעד של כל אחת מן החברות: בעלי אמצעים בנספרסו והציבור הרחב באספרסו. גם עוולות דילול מוניטין וגניבת עין לא מתקיימות במקרה זה, ממשית אלטוביה, שכן נספרסו לא הוכיחה שהפרסומת גרמה לה נזק המצדיק פיצוי.
נסטלה ונספרסו חויבו בתשלום הוצאות בסך 110,000 שקל. את נסטלה ונספרסו ייצגו עוה"ד
דוד גילת, רקפת פלג וענת גוזלן, ואת אספרסו - עוה"ד
זוהר לנדה, איתי חתם וגילי כהן-ארזי.