X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת גפן השקעות ביומד טוענת, כי שותפיה לחברת סיקאם ביות'רפיוטיקס - שנמכרה לפי שווי של 625 מיליון דולר - הסתירו ממנה מידע מהותי ורכשו את מניותיה בפרוטות
▪  ▪  ▪
ארקין. נוגדן לטיפול בסרטן [צילום: יח"צ]

חברת גפן השקעות ביומד תובעת 58 מיליון שקל ממורי ארקין, קרן ההון סיכון פונטיפקס ושותפות אורבימד ישראל פרטנרס, בעקבות מכירתה של חברת סיקאם ביות'רפיוטיקס שהייתה בשליטתם. החברה, העוסקת בפיתוח נוגדן לטיפול בסרטן, נמכרה ביולי 2015 לחברת מרק לפי שווי של 625 מיליון דולר, מתוכם 95 מיליון דולר במזומן.
גפן שולטת בחממות טכנולוגיות, המשקיעות בחברות בתחום מדעי החיים. היא טוענת, כי הנתבעים הוליכו אותה שולל, במטרה לגזול ממנה את זכויותיה, תוך ניצול המידע העודף שהיה להם ביחס לפוטנציאל העסקי של סיקאם ביות'רפיוטיקס ובאשר לשווי של מניות התובעת בחברה.
לטענת התובעת, הנתבעים ניצלו שלא כדין את הידע והניסיון העודף שהיה להם, על-מנת ליצור מצגי שווא בדבר הפוטנציאל העסקי והמדעי של החברה, למנוע ממנה מידע מהותי ולהציג בפניה תמונה מטרידה בדבר צורכי הגיוס הצפויים של החברה. כל זאת - במטרה ליצור אצלה לחץ מדומה, לפיו היא צפויה להידרש להזרים לחברה כספים בהיקף שלא היה בידיה, אם ברצונה לשמור על זכויותיה בה.
לדברי התובעת, בעקבות מהלכים אלו היא הסכימה למכור להם את מניותיה בחברה - 17% - באוגוסט 2014 תמורת 780,000 דולר בלבד. כאמור, שנה בלבד לאחר מכן היה לאותה חבילת מניות שווי של 106 מיליון דולר. לדבריה, היא לא הייתה מוכרת את המניות אילו היה בידיה בזמן אמת המידע בדבר הפוטנציאל העסקי, מצב אישורי ה-FDA למוצרי החברה והמגעים המתקדמים לביצוע אקזיט ופוטנציאל האקזיט שעמד בפני החברה ובעלי מניותיה.
בתביעה נאמר, כי בין העובדות מהותיות שהוסתרו מהתובעת, יש למנות את קיומן של עסקות פוטנציאליות למכירת החברה בשווי גבוה בהרבה מזה שנקבע למניותיה, וכן הסתרה ואי מתן דיווח מספק אודות הפוטנציאל העסקי הגלום בה, הנעוץ בהתקדמות בשלב אישור מוצר החברה על-ידי ה-FDA. שנה מאוחר יותר התברר, כי החברה הצליחה להשיג פריצת דרך בנוגע להכרה של ה-FDA, באופן שהשליך במישרין על שוויה.
גפן טוענת - באמצעות עוה"ד גיא גיסין, יואל פרייליך וגדי קיי - כי המגעים עם מרק לביצוע המכירה החלו לפחות כשנתיים קודם ביצועה אך הוסתרו ממנה, הסתרה שהביאה לכך שמכרה את אחזקותיה בנזיד עדשים. החברה אומרת, כי היא זכאית ל-17% מן הסכום ששולם במזומן במכירה ל-מרק - ומכאן סכום התביעה. טרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  06/03/2017   |   עודכן:  06/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הנימוק: מצבו הרפואי    ועדת השחרורים דחתה בשלב זה את הבקשה, שכן ברלנד מאושפז בבית החולים ולא ברור האם השב"ס אכן לא יוכל להעניק לו את הטיפול הנחוץ
יצחק דנון
הרשת טוענת שחנות אקסטרא פארם העתיקה של הלוגו שלה ואת העיצוב הייחודי של סניפיה ותובעת פיצוי של 200,000 שקל
יצחק דנון
משהר יזמות טוענת שנאלצה להחזיר לרשות שני מתחמים בבאר שבע בהם זכתה, לאחר שהתברר שלא ניתן לבנות עליהם מבנים מדורגים כפי שהצהירה רמ"י
יצחק דנון
עתירה נגד דרישתה של אוניברסיטת תל אביב לפיה מי שמארגנים אירועים פוליטיים רגישים בשטחה, ישאו בהוצאות תמורת אבטחה מוגברת
יצחק דנון
החברה מפתחת קודים לתוכנות מחשב בתחום התקשורת הסלולרית    בעלי מניות מיעוט ונושאי משרה טוענים שחובותיה מסתכמים ב-1.2 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il