X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "פרסומת המשתמשת באופן מניפולטיבי בנשים "הידועות" כששות אלי קרב, אותן משלחים זו נגד זו למטרות הנסתרות מעיניהן ומשרתות את הפרסומאי"
▪  ▪  ▪
פאלי. שימוש באלימות [צילום: Youtube]
הרכב הוועדה המקצועית:
ענבל אביב דגן - מנהלת קשרי הממשל ויצו, פרופ' ענת פירסט-מכללת נתניה, אביעד קיסוס- איש תקשורת ומנחה, אביב יהלום-מייסד אסל"י, אורית סוליציאנו-מנכ"ל איגוד ארגוני הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, ענת סרגוסטי-עיתונאית משפטנית ואקטיביסטית, ורד כהן ברזילי-תא העיתונאיות ופעילה פמיניסטית, בילי מוסקונה לרמן-אשת תקשורת, בוגרות תוכנית מנהיגות צעירה בויצו: ניצן פיאלקוב, רעות אדינייב, ליאת שרר ומזכירת הוועדה-ענת צבר.

קמפיין מאליס של משרד הפרסום פירמה קריאייטיב והפקות הוכרז (יום ב', 6.3.17) כקמפיין הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2016. בפרסומת של מותג הקוסמטיקה מופיעות ארבע דוגמניות מפורסמות - שירז טל, רוסלנה רודינה, בר פאלי ודורון מטלון - כשהן נאבקות על הזכות לשמש כ"פנים" בקמפיין של מאליס.
הארבע אף סוטרות זו לזו במהלך מאבקן ורק לאחר שכל הנשים היכו זו את זו מציינים נציגי החברה שכעת הן מוכנות לנסות את המוצר שלהן - מסיכת פנים. מנימוקי הוועדה: "הפרסומת מקבעת ומחזקת סטריאוטיפיים לגבי נשים אשר, לכאורה, רק רבות ומתחרות אחת עם השנייה. הפרסומות אלימה ועושה שימוש באלימות כדרך לגיטימית להשגת מטרות - על-מנת להכין את פני הנשים לטיפול הן מכות זו את זו. במהלך הפרסומת מסתבר שהיה רצון של נציגי החברה באמת להשתמש רק בפנים שלהם לנסות את המוצר - מסיכת הפנים. כלומר, הפרסומת גם רואה בפנים של נשים חפץ שניתן להשתמש בו לצורכיהם". לאור האלימות הקיימת בפרסומת החליטה הוועדה להעניק לפרסומת זאת את אות הקלון.
לדברי גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "מדובר בפרסומת המשתמשת באופן מניפולטיבי בנשים "הידועות" כששות אלי קרב, אותן משלחים זו נגד זו למטרות הנסתרות מעיניהן ומשרתות את הפרסומאי. השפעת הפרסומות לא מצטמצמת להרגלי הצריכה שלנו, ועיקר הנזק הינו השפעתן על דפוסי המחשבה, נורמות ודפוסי ההתנהגות בין המינים. פרסומות העושות שימוש לרעה בדימוי ובגוף האישה מעוותות את תפיסת המציאות. ניתן לעשות שימוש במוטיבים מגדריים ולשמור במקביל על עקרונות של פרסום צודק והוגן".
"אנו קוראות לחברות המסחריות ולמפרסמים לקראת שנת 2017 להצטרף למגמה עולמית המטמיעה חשיבה מגוונת, שוויונית ומכבדת-צוות האגף בכך מקצועית יסייע לכל חברה שתפנה לויצו קמפיין "אות הקלון" 2018 יעניק אף ציון לשבח לחברות שירימו את הכפפה".
קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים זו השנה התשיעית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי במטרה להנכיח את דימויים של נשים בשיח התקשורתי כ"מראה שחורה" שתשמש כקטליזטור לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ובתרבות וכן להעלות את המודעות לנזק החברתי והערכי שמסבות פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי.

דירוג הפרסומות ש"זכו" באות הקלון של ויצו
ועדת השיפוט מצאה לנכון לגנות גם את התופעה בה גברים משחקים דמויות של נשים מבוגרות
▪  ▪  ▪

מקום ראשון - פירמה קריאייטיב והפקות מאליס מסכת הפנים
מקום שני - גיתם BBDO סלט אסם
מקום שלישי - TRUE מתחם קניות מבנה מקום שלישי
מקום רביעי - פרידן ראובני IPG CAROLINA LEMKE BERLIN
מקום חמישי - ענבר מרחב G קולון - שימי תבורי ויהודית באומן
נימוקי הוועדה באשר לפרסומות נוספות
מקום 2 בדרוג - סלט אסם - בפרסומת מופיעה אישה המכינה סלט על שם "שף מהולל" בעודה מחוברת לחוטי חשמל. האישה נראית מבולבלת שמה תטעה בדבריה. כאשר היא אומרת משהו הנחשב "טעות" היא מתחשמלת. במהלך הסבריה על הסלט מתברר שכל אמירה שלה בדבר עשייה שלה או חשיבה שלה מובילה לכך שהיא מתחשמלת. בסיום הפרסומות בעודה מתחשמלת אומרת האישה שהשף לבדו הכין את הרוטב לסלט. הפרסומת אלימה ביותר ואף סדיסטית ופוגעת בזכויות אדם. הפרסומת מנציחה חלוקת כוח, שכבר נדמה שחלפה מהעולם, בה הגבר הוא החזק והשולט באישה ורשאי אף להתעלל בה ואילו האישה רק צריכה להישמע להוראותיו ולא לחשוב אפילו על לעשות משהו על-פי רצונה. גם פרסומת זו נותנת לגיטימציה לשימוש בכוח ובאלימות כדרך לגיטימית להשגת מטרות ואין זה מקרי שדווקא אישה היא הקורבן לאלימות. מעניין לדעת מה הייתה תגובת הציבור ו\או המפרסמים אם במקום אישה היו מציעים לחשמל בעל חיים?
מקום 3 - מתחם קניות מבנה - בפרסומת זו, אישה מציגה את בן-זוגה בסביבה הטבעית שלו - אוכל על הספה מול הטלוויזיה. היא מסבירה שקוראים לו זכר כי בעבר הוא היה זוכר דברים שעליו לעשות, כמו קניות, מתנות לחג. היום הוא כבר לא זוכר ולכן נקבת הזכר עומדת לתלוש לו את ה... אולם, לזכר יש מזל שיש לו את מבנה והוא יכול לקפוץ ולקנות וכך לשרוד עוד יום בעולם. מבנה עושה את החיים פשוטים אפילו לזכר. הפרסומות משמרת סטריאוטיפים לגבי גברים ונשים על-פיהם גברים פוחדים להמרות את פי נשותיהם ואם וכאשר זה קורה הנשים מתעללות בהן. כמו-כן, הפרסומת מציגה גברים כחסרי יכולת לחשוב ולדעת מה צורכי הבית והמשפחה והם בסך-הכל ממלאים בפחד את הוראות, שרצוי שיהיו פשוטות, שניתנו להם על-ידי בנות זוגן. הדימוי שעולה מהפרסומת לגבי גברים הוא שהם חסרי אונים ואילו הדימוי שעולה לגבי נשים הוא שהן שתלטניות. בנוסף, על-פי הפרסומות נראה שנשים תופסות גברים כילדים שעושים רק את מה שנאמר להם ואינם מבינים את החיים ו\או הוראות מורכבות.
מקום 4 - קרולינה למקה - בפרסומת, בר רפאלי יחד עם קבוצת רקדניות רוקדות כאשר חלקן לבושות בתחתונים וחולצה. הן רוקדות כאשר לעיתים הן מנענעות את ישבנן ולעיתים הן מבליטות את החזה שלהן. לא ברור הקשר בין המוצר אותו רוצים לפרסם לבין הפרסומת. אלמלא הלוגו לא היינו יודעים שמדובר בפרסומת למשקפי שמש. ייצוג כזה של נשים בפרסומות ושימוש בגופן לפרסום תורם להחפצה של נשים. יש לציין שקרולינה למקה זכתה גם בעבר להיכלל ברשימת הפרסומות הסקסיסטיות ביותר.
5 - קולון - בפרסומת שימי תבורי מודיע לציבור הגברים שהם יכולים להיות רגועים כיוון שגם הוא יודע כיצד להפעיל מכונת כביסה. בהמשך הוא מסביר כיצד מכבסים ומסיים בטיעון שזה כל כך פשוט שאפילו כל גבר יכול לעשות את זה. על-פי הפרסומת, באופן טבעי על גברים לא מוטל תפקיד של עשיית כביסה וכך בפרסומת יש ניסיון להעביר מסר שוביניסטי על תפקידים מגדריים. במצג של פרסומת מתקדמת עשו שימוש בגבר לתפקיד נשי והגברים מוצגים בה כחסרי יכולת אפילו לעשות כביסה. כך מוטמעות תפיסות מגדריות לגבי חלוקת תפקידים לגבי מטלות הבית בין גברים ונשים.
ועדת השיפוט מצאה לנכון לגנות גם את התופעה בה גברים משחקים דמויות של נשים מבוגרות. על-פי רוב בפרסומת כאלו גברים משחקים דמויות נשיות מגוחכות מבחינת השפה, הלבוש, הבנה בטכנולוגיה. על-אף היותן של הפרסומות מצחיקות ושנונות, נראה שנשים מבוגרות מוצגות בהן כנלעגות. כך, למרות המסווה של פרסומת קלילה ומצחיקה מועברים מסרים פוגעניים לגבי נשים מבוגרות (למשל הפרסומת של לאומי דיגיטל).
בשנה שעברה הוענק אות הקלון לקמפיין "מילקי גולד" של אדלר חומסקי & ורשבסקי. לדברי הארגון, האות ניתן למלקי גולד על היותו מקבע ומחזק סטריאוטיפיים מגדריים הפוגעים בנשים. הפרסומת הנציחה סטריאוטיפיים מגדריים לפיהם כל עיסוקן של בחורות צעירות הוא בכסף ובחיפוש אחר בעל עשיר, שיוכל לספק להן רמת חיים גבוהה. בשנים קודמות הוענק האות לקמפיין קפה טורקי עלית של באומן בר רבנאי, לקמפיין לדאוג למשפחה זה לנקות בסנו ג'ט של משרד הפרסום דרורי שלומי, לקמפיין "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התיירות בכיכובה של נעה תשבי, לקמפיין החזיות של FIX גיבור סברינה של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, לקמפיין השקה ל"קניון ארנה", לפרסומת של מי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כליםFairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

תאריך:  07/03/2017   |   עודכן:  07/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אות הקלון ל"מאליס" על החפצת נשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ישיבה ראשונה של הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן: "המערכת הביורוקרטית מונעת מהמשפחות לקבל תשובות"    משרד הבריאות: "אנשים מבקשים מידע על אדם בלי הוכחה שהם קרובי משפחתו"
מחלקה ראשונה
הממשל האמריקני עצר את בני הזוג רוזנברג בחשד לריגול עבור הרוסים
עידן יוסף
נכסי קצא"א עד היום, העובדים וזכויותיהם, יעברו כולם לקצא"א ב'    רצועת החוף של קצא"א באילת תועבר לשימוש ציבורי למעט חלק קטן לשימוש החברה    גפני: "חוק חשוב שאושר רק בזכות ועדת הכספים שידעה לחבר בין כל בעלי האינטרס הרבים שקשורים בו"
אלעזר לוין
יסביר לראשונה בפומבי, בכינוס סוכני ביטוח החיים, מדוע החליטה חברתו לפרוש ממוסדות ענף הביטוח, ומדוע אינה חוזרת    עוד בכיר ברשות הביטוח יופיע בכינוס לצד הממונה סלינגר
אלעזר לוין
הפרויקט בן תשע השנים של חברות אפריקה-ישראל ותיא, לבניית 350 דירות יוקרה בהרצליה, ולמוכרן ב-1.1 מיליארד שקל - בבעיה    רשות מקרקעי ישראל דורשת מתיא להחזיר לה חלק מהמגרש    כל צד אמור לקבל 550 מיליון שקל אבל עכשיו הכל בספק    תיא: הבעיה מורכבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il