X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טען שזהו חלק משינוי דרכיו

רוצח הוריו לא יתרום כליה

דניאל מעוז ביקש להיבדק לצורך תרומת כליה שלא לאדם ספציפי השב"ס דחה את בקשתו בשל נהליו, ובית המשפט העליון אימץ את ההחלטה
▪  ▪  ▪
מעוז. סכנת בריחה [צילום: פלאש 90]

דניאל מעוז, המרצה שני מאסרי עולם בשל רצח הוריו ממניעים כספיים, לא יוכל לתרום כליה - קובעת (יום ג', 7.3.17) שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון.
מעוז ביקש להיבדק כדי להכניס את נתוניו למאגר התורמים, ולא לתרום את הכליה לאדם ספציפי. שירות בתי הסוהר דחה את בקשתו, שכן נוהל השב"ס מאפשר תרומת איברים של אסירים רק במקרים חריגים ורק לצורכי בני משפחה מדרגה ראשונה. מעוז פנה לבג"ץ, בטענה שצעד זה מהווה חלק משינוי דרכיו, ושנוהל השב"ס אינו תקף משום שנקבע תשע שנים לפני החוק לתרומת איברים.
בתגובתו הסביר השב"ס, כי תרומת איבר כרוכה בהליך רפואי מורכב המתבצע מחוץ לכותלי הכלא ועלול לגרום סיבוכים רפואיים בטווח הארוך. לטענת השב"ס, אין מקום להוציא ולהכניס את מעוז מהכלא בשל הסכנה שהדבר עלול לגרום לשלום הציבור, ומצבו הרפואי הספציפי של מעוז עלול לגרום לכך שהתרומה תביא לתופעות לוואי ולמחלות. השב"ס גם ציטט חוות דעת משנת 2013, לפיה מעוז "הוא אסיר מתוחכם, מניפולטיבי, חסר גבולות ובלתי אמין".
ברון מציינת, כי מעוז אכן אינו מוגדר - מאז נובמבר 2015 - כאסיר בסיכון גבוה לבריחה, אך הסכנה שיברח עודנה קיימת על-פי המידע שהוצג לה. החלטת השב"ס אינה שרירותית או בלתי סבירה, גם משום שמדובר בהליך העלול לחייב אשפוזים חוזרים ונשנים בבתי חולים, שמטבעם אינם ערוכים לאבטח שהות ארוכה של אסירים בכלל ושל רוצחים בפרט.
בשולי הדברים מעירה ברון, כי הנוהל מעורר מספר נקודות: זכותו של אדם לאוטונומיה על גופו ולתרום מאיבריו, כפרה חלקית על מעשיו של האסיר והמחסור הקשה באיברים להשתלה. "ייתכן שראוי לשקול את האפשרות לבחון מקרים חריגים של בקשות לתרום איברים שלא לנתרם מסוים, כך שהאיסור עליהן לא יהא מוחלט", היא מסיימת. את המדינה ייצגה עו"ד הדס ערן.

תאריך:  08/03/2017   |   עודכן:  08/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ענת ברון / Anat Baron
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצח הוריו לא יתרום כליה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפילו חזיר
ים תיכונית  |  8/03/17 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון התקבל בפנטגון על-ידי עמיתו האמריקני    השניים דנו בסוגיות ביטחון הנוגעות למזרח התיכון ולאירן    הסכימו על הצורך לפעול על-מנת לחזק את הכוחות המתונים במזרח התיכון
אלעזר לוין
חברת נתנאל תקנה מרשות מקרקעי ישראל מגרש לבניית 52 דירות    תשלם 38.5 מיליון שקל, כולל מיסים    160% מעל שווי המגרש לפי שמאי ממשלתי
אלעזר לוין
ראש עיריית רמת השרון מבטיח להיחלם בכל כוחו בתוכנית לבנות 23,000 דירות במתחם תעש   "נאלצנו לסגור את כל הבארות"    "המתחם צריך להיות פארק, ולא שיכונים עם סכנה למחלות"
אלעזר לוין
חברת הנכסים המניבים ריט 1 הודיעה על מו"מ לרכוש מארנה את מניותיה בפאואר סנטר אשדוד ובקניון בנהריה    מוכנה לשלם 805 מיליון שקל - פי 16 משווי השוק של המניה    בעקבות ההודעה, זינקו מניות ארנה ב-47 אחוז    החברה הפסידה 282 מיליון שקל בשנתיים האחרונות
יואב יצחק
בחקירתו ביום שני נחקר נתניהו על תיק 2000 בלבד    נחקר על יחסיו עם אדלסון ונדרש להשיב על פעילותו למניעת סגירת ישראל היום    מסר כי החליט להקליט את השיחות מכיוון שהרגיש מאוים    התכוון לדבריו להשתמש בהקלטות שיחותיו עם ארנון מוזס אם יריביו היו מצליחים לגרום לסגירת ישראל היום    בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת: נתניהו לא נחקר ביום שני על פרשת המתנות ממילצ'ן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il