X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תגובות בעד ונגד דברי הרב לוינשטיין בעניין שילוב חיילות במערך הלוחם רוב ראשי המכינות הדתיות סירבו לגנות נתניהו: אנו גאים בלוחמות שלנו
▪  ▪  ▪
הרב לוינשטיין. עורר שוב את השיח [צילום: מן הטלוויזיה]

הרבנים דוב ליאור וזלמן מלמד, מבכירי הציונות הדתית, פרסמו פסק הלכה חדש האוסר על גברים להתגייס לגדודים המעורבים עם נשים. במכתב שהוציא הרב ליאור נכתב כי אין להיכנס למצב שאין בו אפשרות לחיות כמו יהודי. לכן, כל עוד יש עירוב של בנים לבנות אין להתגייס ליחידות מעורבות ויחידות שהפקודה החדשה הוטמעה בהן. מוקדם יותר, פנה ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד, לחברי הכנסת הדתיים ואמר כי "אסור שהחיילים הדתיים ישרתו בגדודים המעורבים". הרבנים הבהירו שהם לא אומרים לא להתגייס לצבא בכלל.
24 ראשי ומנהלי מכינות קדם-צבאיות חילוניות הצטרפו לרשימת המגנים את דבריו של הרב יגאל לוינשטיין נגד גיוס בנות דתיות. לעצומה הצטרפו רק שלושה ראשי מכינות דתיות המתנגדות לשירות חיילות בצה"ל - אלישע, יונתן ולפידות, וכן ראש מכללת צהלי המכינה דתיות לקראת גיוס לצבא.
בקול קורא שניסחו, הם קראו לו לחזור בו מהסגנון המזלזל, כלשונם, וכתבו: "השימוש בביטויים פוגעניים ובסגנון לעגני לתפישה החילונית ולנשים הבוחרות לשרת את עמן בצה"ל, יוצר פילוג, סותר את עקרונות השיתוף ואת אינטרס כלל המכינות".
בדרשה שנשא במכינה עֹצם בנגב תקף לוינשטיין את גיוס הנשים לצבא ואמר כי הן נכנסות לצבא יהודיות ויוצאות לא יהודיות, תוך שהוא מדגיש שהכוונה לתפישה ולא לגנטיקה. על חיילות בתפקידים קרביים שאל: "מי יתחתן איתן?", והוסיף: "אפשר להתחתן בצבא, כי שם הנשים חמות, אם הן לא שירתו בקרקל".
ראש הישיבה לבוגרי צבא בעלי, הרב אליעזר קשתיאל, חברו של הרב לוינשטיין, אמר כי מתנגדי שירות של בנות בצה"ל מאמינים, שככל רמת הטהרה והצניעות בצבא תהיה גבוהה יותר, כך יצליח צה"ל יותר במשימתו. לדבריו, יש למנוע מצבים מורכבים ומביכים הנובעים משירות משותף של בנים ובנות. באשר לסגנונו של הרב לוינשטיין אמר קשתיאל כי זה סגנון ההתבטאות שלו שנים רבות.
ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל יצא להגנתו של הרב לוינשטיין, ואמר כי מה שנעשה לו - זו סתימת פיות. בראיון לרשת מורשת, אמר כי גם הוא סבור שהכנסת לוחמות לצה"ל זו טעות. "זה לא מבצעי ופוגע בלכידות החברתית בצה"ל", טען הרב פנדל. לדעתו, צה"ל מפקיר את ערכיו לאג'נדות הסותרות את ערכי היהדות.
השר אורי אריאל אומר כי השימוע אותו מתכוון שר הביטחון אביגדור ליברמן לקיים בעניין הרב לוינשטיין לא מקובל עליו. וכי הוצאה של המכינה הקדם-צבאית בעלי בה מכהן הרב לוינשטיין ממעגל ישיבות ההסדר גורמת עוול למוסד שהוציא אלפי קצינים וחיילים מצטיינים. אריאל אמר בראיון למורשת כי "אם הדברים נכונים נפעל בכל הכוח כדי שזה לא יקרה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במרומז לסערה בעקבות ההתבטאות ואמר: "לוחמות צה"ל ולוחמות מג"ב, השוטרות הגיבורות שראינו כאן ברחובות ירושלים הן נוטלות חלק פעיל, כחלק ממערך הביטחון של הגנה על המדינה והאומה, ואנחנו גאים בזה, ואנחנו מטפחים את זה".
השר ליברמן אמר מוקדם יותר כי ״ההשתלחות של הרב לוינשטיין פוגעת לא רק בנשים בישראל, אלא במורשת צה״ל ובערכים הבסיסיים של מדינת ישראל". שר הביטחון הבטיח לשקול מחדש את מעמדו של הרב לווינשטיין ואת כשירותו להכין צעירים לשירות בצה״ל״.

תאריך:  08/03/2017   |   עודכן:  08/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסק הלכה: אסור להתגייס לגדוד מעורב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הכנסות החברה ב-2016 עלו בכ-8% לכ-2.95 מיליארד שקל    הרווח הנקי צמח בכ-128% לכ-110 מיליון שקל    הרווח התפעולי הוכפל לכ-160 מיליון שקל ב-2016
מירב ארד
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ תומא-סלימאן: "מצוקתה של כל אישה היא סימן לעוולות חברתיות כלכליות ופוליטיות. יעדי האו"ם מהווים תשתית לשיפור הווה ולבניית העתיד אשר ניתן לחלום"
יפעת גדות
הרפורמה בתקופת הלידה אושרה לקריאה ראשונה בוועדת הרפורמות במסגרתה חופשת הלידה תוארך בשבוע ויוענקו סל הקלות ליולדות    יו"ר הוועדה, ח"כ רחל עזריה: "זאת בשורה ענקית לנשים, לאבות ולמשפחות כולן"
מירב ארד
פתח תקוה בתחתית הרשימה מבין הערים הגדולות    הממוצע הכללי של ייצוג נשים בערים הגדולות עומד על - 19% בלבד    מבין הערים הבינוניות גבעתיים מובילה עם ייצוג של 47% נשים במועצה
יפעת גדות
חג הפורים בפתח ומשרד החקלאות יוצא בקריאה לציבור להמשיך ולצרוך פירות טריים ומקומיים ולצרפם למשלוחי המנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il