X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
22 שנים כיהן כראש המכללה ובסוף השנה יפרוש בקרוב: קול קורא לאיתור נשיא חדש
▪  ▪  ▪
פרופ' צבי ארד [צילום: יח"צ]

לאחר כהונה של 22 שנים פרופ' צבי ארד, נשיא ומייסד המכללה האקדמית נתניה, יפרוש בסוף השנה האקדמית הקרובה.
פרישתו של נשיא המכללה מגיעה לאחר שנים ארוכות בהן כיהן כנשיא המכללה מאז יום היווסדה בשנת 1995. בשנת 2014 סוכם עם המל"ג כי יכהן כנשיא לעוד שנתיים אקדמיות נוספות (תשע"ו, תשע"ז) ולקראת סיומן תוקם ועדת איתור שתמליץ לחבר הנאמנים על נשיא חדש למכללה האקדמית נתניה.
בימים הקרובים ייצא "קול קורא" להגשת מועמדות למשרת נשיא המכללה האקדמית נתניה. ברשימת הדרישות ניסיון ניהולי בעולם האקדמי, הכרת תחום האקדמיה בישראל, הכרת פעילות המכללות ומכללות חוץ תקציביות, ראייה רחבה וחזון לעתיד המכללה, מיומנויות ניהול בולטות, רקע של הישגים אישיים מוכחים, ניסיון בגיוס תרומות בארץ ובחו"ל ועוד.
במהלך שנות פעילותו בתחום ההשכלה הגבוהה בישראל כיהן ארד במגוון רחב של תפקידים, בהם כנשיא ורקטור אוניברסיטת בר-אילן, פיתח את המכללות האזוריות בפריפריה וממקימי התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה בשיתוף אוניברסיטת בר-אילן שמונה אלפי בוגרים בכל הארץ וכיום פועלות בה 250 קבוצות מכרמיאל ועד אשקלון. פרופ' ארד הוא מדען בעל מוניטין בינלאומי בתחום המתמטיקה. חיבר חמישה ספרים וכתב כמאה מאמרים בתחום. ארד פיתח את ענף האלגבראות טבלה בתחום האלגברה, אשר נחקר בכל העולם. במסגרת עבודתו בתחום פיתח את הקשרים המדעיים עם ברית המועצות, ארה"ב, סין ומדינות נוספות.
צבי ארד הקים את המכללה האקדמית נתניה מתוך חזון למרכז אקדמי ראשון בשרון במטרה להנגיש השכלה גבוהה גם מחוץ לגבולות המרכז ולאוכלוסיות נוספות. במהלך 22 שנות פעילות המכללה היא צמחה והפכה לאחת המכללות הבולטות בתחום ההשכלה הגבוהה ומציעה תארים ייחודיים בביטוח, בנקאות ושוק ההון ונדל"ן. המכללה בחרה במהלך השנים לאפשר לימודים ללא תשלום שכר לימוד לתלמידים בני העדה האתיופית, מעודדת בנות בלימודי מדעי המחשב עם שכר לימוד מופחת במהלך התואר ומפעילה ייחודיות לתלמידי תיכון בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב. במהלך שנותיו הוקמו 10 מכוני מחקר ייחודיים בתחומי יהדות ספרד והאנוסים, ביטחון ואסטרטגיה, דיני בנקאות, המרכז להגנת הסביבה ורבים נוספים.
פרופ' ארד הקדיש עצמו לפיתוח ההשכלה הגבוהה בישראל. החל משנת 1985 החל לפעול ביתר שאת לקידום המכללות האזוריות בארץ, מילא תפקיד מרכזי בפיתוחה של אוניברסיטת בר-אילן ובפיתוח המכללות האזוריות הקשורות בה בצפת, באשקלון ובעמק הירדן. על תרומתו לפיתוח מכללות אלה קיבל תעודות הוקרה מראשי הערים שבהן פעל וכן קיבל פרס האוניברסיטה הפתוחה וארגון רוטרי הבינלאומי על קידום ההשכלה הגבוהה בישראל. פרופ' ארד כיהן באקדמיה במגוון רחב של תפקידים, בהם באוניברסיטת בר-אילן כראש המחלקה למתמטיקה ומדעי המחשב, כדיקן הפקולטה למדעי הטבע ומתמטיקה, רקטור האוניברסיטה ונשיאה. כמו-כן הוא חבר האקדמיה הרוסית במדעי הטבע, כיהן כחבר המועצה להשכלה גבוהה וייסד את ארגון הול"מ - ועד המכללות הלא מתוקצבות וכיהן כנשיאו הראשון.

תאריך:  12/03/2017   |   עודכן:  12/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי ארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' ארד פורש מנשיאות האקדמית נתניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
מירב ארד
עובדי הסגל של מל"א איפרו, הביאו תחפושות, מתנות ובילו שעות עם הילדים הנמצאים בסיכון המופנים למעון על-ידי שרותי הרווחה
יפעת גדות
זאבי, מדליסט הארד מאולימפיאדת אתונה, נרתם לפיתוח תשתיות הספורט במערכת החינוך, לאיתור מצוינות ספורטיבית בגילאים צעירים לפיתוח ספורטאי העתיד של העיר
יפעת גדות
נפתלי בקנרוט נהג לומר לאחר המלחמה, כאשר היה נשאל מדוע אינו מספר על התקופה, "מה שמלווה אותי כל הזמן, זה לא היהודים שהצלחתי להציל, אלא זכרם של כל אותם יהודים שידי קצרה מלהציל"
איציק וולף
הצטרף למכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) וישתתף במספר תוכניות מחקר של המכון    יתחיל בעבודתו כבר בשבוע הקרוב    שפירו: גאה להצטרף לצוות המוכשר של המכון למחקרי ביטחון לאומי
איציק וולף
השר נפתלי בנט, המכהן גם כשר התפוצות, קיבל מבית התפוצות אילן יוחסין של משפחתו החל מאמצע המאה ה-18 ועד לימינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il