X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניצול שואה בן 78 הצית עובדת רפואה במרפאה מקומית בעיר באמצעות בקבוק תבערה המטופל, בעל-רקע נפשי קשה, נתפס ונעצר ההסתדרות: מערכת הבריאות תושבת מחר לשעתיים
▪  ▪  ▪
זירת האירוע [צילום: שמואל קורייב]

בסניף קופת חולים כללית ברחוב קפלן בחולון הצית מטופל (78) את האחות טובה קררו (58), והביא למותה. ככל הידוע, תכנן האיש את המעשה מראש והביא עימו בקבוק תבערה. לאחר המעשה נמלט המטופל, ונתפס על-ידי המשטרה כעבור זמן קצר בפאתי העיר ונעצר.
המצית הוא ניצול שואה. הוא קיבל מהאחות חיסון נגד שפעת וסבר שהאחות הרעילה אותו, לכן החליט להצית אותה. האיש סובל מהפרעה נפשית קשה מאוד. בחקירתו סיפר כי לא התכוון לפגוע באיש, ורק זרק את הבקבוק למרכז החדר. הוא לא אמר מה היה המניע למעשהו.
פראמדיק בכיר במד"א אופיר פרנטקי סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בעשן סמיך, לאחר פעולות הכיבוי אותרה במבנה אישה בשנות ה- 40 כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום. בנוסף טיפלנו ב-3 נפגעי חרדה ופינינו אותם לבי"ח וולפסון".
ההסתדרות הודיעה כי כל מערכת הבריאות ברחבי המדינה תושבת מחר (יום ד') בין השעות 08:00 ל-10:00 בבוקר כאות הזדהות. השביתה תיערך בתיאום ועל דעתם של יו"ר ההסתדרות האחיות אילנה כהן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ויו"ר ארגון עובדי שירותי בריאות כללית פרוספר בן-חמו.
שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב למקרה: "אני מזועזע מהאפשרות בה עובדת קופת חולים נרצחה על-רקע טיפול רפואי בידי מטופל לכאורה. מדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות אסורה ומסוכנת. אני סומך על משטרת ישראל שמקיימת בשעה זו בדיקות ראשוניות כדי לחקור את האירוע הקשה ונמתין לקבלת ממצאים אלו. אני מבקש לגבות את הצוותים הרפואיים ולחזק את הרופאים, האחיות וכלל עובדי מערכת הבריאות. לא נוכל להשלים עם מקרי אלימות נגד אנשי הרפואה ואין סיבה שתצדיק התנהגות נפשעת מעין זו. תנחומיי למשפחה היקרה בשעתה הקשה".
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "מדובר במקרה קשה ומזעזע של אלימות ורצח כלפי עובדי מערכת הבריאות. ניתן למשטרה לחקור מהר ולמצות את הדין עם העבריין. אנחנו נמצאים בקשר עם קופת החולים ושולחים את תנחומינו למשפחת שנמצאת באבל קשה".
אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, מסר: "אני מזועזע מאירוע ההצתה הנוראי. מדובר באירוע חסר תקדים במערכת הבריאות במדינת ישראל. אנו המומים ומזועזעים מהתוצאה הטראגית ומחבקים את המשפחה. אנו מלווים ותומכים בכלל הצוותים המסורים והנאמנים במרפאות שעוסקים כל העת בעבודת קודש ושליחות למען המטופלים. לא נסבול כל סוג של אלימות". דפס והנהלת מחוז תל אביב יפו נמצאים במקום ומלווים את הצוות.
3,000 מקרי אלימות במערכת הבריאות
על-פי נתוני משרד הבריאות, בשנים האחרונות (2016-2014) התרחשו כ-3,000 (שלושת אלפים) אירועי אלימות במערכת הבריאות (בתי חולים, קהילה, סקטור ממשלתי, שירותי בריאות כללית, קופ"ח מכבי, מאוחדת, לאומית, מד"א ובתיה"ח הפרטיים אסותא, לניאדו, שערי צדק, וכו')
האירועים, באופן קבוע נחלקים ל-75% אירועי אלימות מילולית: קללות, הרמת קול, איומים, התבטאויות לא ראויות. 25% הינם אירועי אלימות פיסית המופגנים כנגד צוות רפואי ובכללו גם נגד מאבטחים.
כ-75% מהאירועים מתרחשים בבתי החולים בדגש על המחלקות לרפואה דחופה ושערי בתי החולים. בחלק מהמקרים, כ-25% מוגשות תלונות במשטרה והמשטרה מטפלת בהגשת התיק לפרקליטות ומשם לבתי המשפט.

תאריך:  14/03/2017   |   עודכן:  14/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולון: מטופל קשיש שרף אחות למוות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אחות נאמנה שהגיעה כמדי יום
מזעזע מאד  |  15/03/17 05:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ג'י-20 הוא מטוס דו-מנועי, שמהירותו המרבית כ-2,100 קמ"ש    משווים את ביצועיו למטוס החמקן אף-22 ראפטור מתוצרת לוקהיד מארטין האמריקני
מירב ארד
ההחלטה לקדוח את "לוויתן 7 " התקבלה בהמלצתה של נובל אנרג'י, מפעילת הקידוח, לבצע עם קידוח לוויתן 5, על-מנת להוזיל ולייעל את פעילות הקדיחה בשני הקידוחים האלו
אלעזר לוין
תקבל 142 מיליון שקל, אבל חלק הארי שלה יגיע רק בעוד כשנה וחצי    התזרים - 42.5 מיליון שקל    עסקה לפי 12,350 שקל למ"ר משרדים
איתמר לוין
רשות האוכלוסין מזכירה כי החוק קובע עונש מירבי של ארבע שנות מאסר לישראלים שיבקרו ללא היתר בלבנון, סוריה, סעודיה, עירק, תימן ואירן
איתמר לוין
15 חודשים נדרשו לתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל שפסק בג"ץ - וגם זה רק לאחר שהוגשה בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט, ואחרי שעברו עוד שלושה שבועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il