X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית מדובר למעשה בהארכה בעוד 10 שנים של העדיפות הממשלתית הניתנת לענפי הפטם וההטלה, ענף הלול, ביישובי הגליל. החוק מאריך את מנגנון הסובסידיות לחקלאים בענפים אלו, בעיקר בקו העימות
▪  ▪  ▪
גפני. תמיכה בחקלאים בקו העימות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אחרי חודשים של מו"מ שנמשך עד לרגע האחרון, אישרה (יום ג', 14.3.17) בסופו של דבר ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגליל. מדובר למעשה בהארכה בעוד 10 שנים של העדיפות הממשלתית הניתנת לענפי הפטם וההטלה, ענף הלול, ביישובי הגליל. החוק מאריך את מנגנון הסובסידיות לחקלאים בענפים אלו, בעיקר בקו העימות והוא נחקק לראשונה בשנת 1988 והוארך מעת לעת עד לסוף שנת 2017.
גובה הסובסידיה עומד על סבסוד עד 50 טון פטימים ואם מדובר בקיבוץ עד 500 טון פטמים או בהיקף המכסה שנקבעה לאותו קיבוץ לשנת 1992, לפי הגבוה מביניהם. כך לגבי ענף הפטם. לגבי ענף ההטלה, הסובסידיה תינתן עד ל-500 אלף ביצי מאכל ואם מדובר בקיבוץ עד ל-5 מיליון ביצים. את החוק הנוכחי יזמו חברי הכנסת יצחק וקנין (ש"ס) ויפעת שאשא-ביטון (כולנו) שהגישו אותו כהצעת חוק פרטית במטרה להאריך את התמיכה בחקלאים באזור קו העימות בעשר שנים נוספות עד לסוף 2027.
החוק אושר כאמור לאחר ויכוחים רבים ולאחר מו"מ אינטנסיבי של חברי הכנסת המציעים ושל הוועדה מול משרדי הממשלה. במהלך הדיונים התעוררו קשיים שונים, ביניהם הטענה בדבר אפליית חקלאים שאינם נמנים על 'הרשימה הסגורה' של יישובים שנהנו משך שנים מהסובסידיה ו/או חקלאים צעירים שהגיעו לגליל בשנים האחרונות. עוד עלו טענות על-כך שהחוק נוגד הסכמי סחר שונים עליהם חתומה מדינת ישראל מול ארגון הסחר העולמי ועם מדינות שונות וכן העובדה שבחוק נכללים חקלאים שנהנים מהסובסידיה של המדינה, אף שהם אינם מגדלים עוד בפועל. בדיון היום הוצגו המענים השונים שנוסח החוק הסופי נותן לבעיות אלו ושאליו הגיעו חברי הכנסת היוזמים, וקנין ושאשא-ביטון, לאחר מו"מ ארוך מול משרדי האוצר, המשפטים והחקלאות.
על-פי נוסח ההצעה שאושר, הארכת החוק היא לעשר שנים נוספות, עד סוף 2027, מתוכם לגבי חקלאים שאינם מגדלים עוד, ניתנה להם האפשרות במשך חמש השנים הקרובות, עד סוף דצמבר 2021, לקבל את הסובסידיה ולחדש את פעילותם במסגרת אחד מהיישובים המזכה בסובסידיה. כלומר, עליהם להתגורר באותו יישוב ולא להסתפק במיקום הלול באותו יישוב. היה ולא יעברו להתגורר באותו יישוב שבו ממוקמת הנחלה שלהם והלול, לא יזכו עוד בסובסידיה. לגבי ענף הפטם, הוחלט שמסלול 'חלף-פטם', שאיפשר עד היום גם לחקלאים שהפסיקו לגדל מסיבות שונות, להמשיך לקבל את הסובסידיה במשך עוד 3 שנים נוספות, בהן יהיה עליהם לחזור ולגדל. היה ולא יעשו זאת, לא יקבלו עוד את הסובסידיה לאחר אותן 3 שנים.
מהחוק הוחרגו יישובים עירוניים בגליל, וזאת מהטעם שהציגו נציגי משרד החקלאות והאוצר, כי כוונת החוק היא לעודד את היישובים שאינם עירוניים, יישובים חקלאיים או שמתקיימים בהם שני הענפים הללו ושאין בהם אפשרויות פרנסה כמו ביישובים העירוניים. עוד נקבע בחוק, כי השרים שבסמכותם להתקין תקנות הנוגעות לחוק זה הינם שרי האוצר והחקלאות.
יוזמי הצעת החוק בירכו על אישור החוק. ח"כ יצחק וקנין אמר ש"המטרה הייתה לסייע ולתמוך בחקלאי הגליל, שאני מודע באופן אישי ומקרוב למצוקותיהם. החקלאים שם משוועים לכל תמיכה ופעמים רבות הם מפסידים על כסף רב ורק הסיוע הזה עשוי להשאיר אותם בענפים אלו. אם לא החקלאות, אין עתיד להתיישבות באותם אזורים".
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בירך על אישור החוק, חרף כל הקשיים שהיו בדרך ואמר: "ועדת הכספים אישרה היום חוק חשוב למען החקלאות והחקלאים בגליל. אם לא היינו מאשרים אותו היום, הסיכויים שהוא היה מובא לאישור סופי במליאת הכנסת עד סוף הכנס הנוכחי בשבוע הבא היו קלושים ומי יודע מתי היינו מצליחים להביא לאישור. זהו חוק חשוב שיתמוך בחקלאים במיוחד אלו שנמצאים בקו העימות בצפון, במקומות שאין אפשרויות תעסוקה רבים, רחוק ממרכז הארץ."

תאריך:  14/03/2017   |   עודכן:  14/03/2017
+ביד הלשון: ח"כ שהרשיע במילים ייפסל
04:43 15/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החוק אושר סופית חרף התנגדות הרשימה המשותפת: ניתן יהיה לפסול ח"כ מהתמודדות לכנסת גם על-פי ההתבטאויות שלו ולא רק על-פי המעשים

הרשימה המשותפת. התנגדות [צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הצעה: אתרים למבוגרים יוגבלו בקוד אישי
02:49 15/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים לחקיקה אישרה עקרונית כי גלישה באתרי פורנו והימורים תוגבל באופן וולונטרי אך מתנה את אישור הצעת החוק בתיקונים

[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+הארכת חופשת הלידה אושרה בקריאה ראשונה
01:46 15/03/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק רפורמה בתקופת הלידה וההורות (תיקוני חקיקה), התשע"ז-2017 של חברת הכנסת רחל עזריה, והצעות דומות של חברי הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) ומשה גפני (יהדות התורה) ושל ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת). מוצע בה לערוך מספר תיקונים לעניין תקופת לידה והורות: מוצע להאריך בהדרגה את תקופת הלידה וההורות בגינה משתלמים דמי לידה מ-14 שבועות ל-16 שבועות. כן מוצע לצמצם את תקופת הלידה וההורות המינימלית שרשאי לקחת אב מ-3 שבועות לשבוע אחד. בנוסף, מוצע לאפשר לעובד שבת זוגו סטודנטית, לממש את תקופת הלידה וההורות שנותרה לה מהמועד שבו חויבה לחזור ללימודים. לבסוף, מוצע לקבוע כי מי שהייתה זכאית לפני יציאתה לתקופת הלידה וההורות להשתתפות במעון יום, תמשיך להיות זכאית לה לכל אורך תקופת הלידה וההורות.

+יוקם מרכז מורשת ששת הימים
00:04 15/03/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר לענייני ירושלים: מדובר בהצעה ללא גוון פוליטי שחוצה את הקווים של קואליציה ואופוזיציה  ▪  ח"כ חאג' יחיא: הכיבוש הזה יסתיים גם אם ייקח זמן

[צילום: לע"מ]
+הרף שיגביל מורשעים בעבירות ביטחון להתמודד לכנסת
21:25 14/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרים תומכים בהצעת חוק שתקבע 25 שנות צינון מיום סיום עונש המאסר על עבירה ביטחונית ליום ההתמודדות לכנסת

ברקו. הוקעת מעשי טרור [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+פיקדון לא מנוצל יועבר לחייל המשוחרר
21:25 14/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצעת חוק חדשה מבקשת להיטיב עם חיילים משוחררים אשר לא פנו מכל סיבה שהיא לקרן לקליטת חיילים משוחררים בבקשה לקבל את יתרת הפיקדון

[צילום אילוסטרציה: יסמין דר/דו"צ]
+סופית: פטור מארנונה לבתי מדרש ולישיבות
19:54 14/03/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העירייה ומסי הממשלה (פטורין) (מס' 29), התשע"ז-2017 של חברי הכנסת יואב בן צור ומנחם אליעזר מוזס. במבנה שייעודו העיקרי הוא לימוד תורה והוא משמש ללימוד תורה - יראו חלק באותו מבנה שמשמש לקיום תפילה באופן קבוע וסדור נוסף על ייעודו ושימושיו ללימוד תורה כבית כנסת. בן-צור: "הצעת החוק נועדה לתקן לקונה קיימת בחוק, כשהיו מי שנתנו לחוק פרשנות קצרה. זה תיקון צודק הגיוני ומתבקש. זה חוק מזערי מבחינה תקציבית אבל הוא מסמל הרבה דברים ביהדות".

+ח"כ גילאון הודיע: אתמודד על ראשות מרצ
19:36 14/03/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר סיעת מרצ הודיע בוועידת מרצ כי יתמודד על הנהגת המפלגה  ▪  "אוביל את מרצ להיות חלק ממהלך רחב להחלפת השלטון בבחירות הבאות"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נחשפה התוכנית התחבורתית לשטחי איו"ש
18:18 14/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מדובר בתוכנית אסטרטגית של השר, שטרם הוקצו לה תקציבים מסודרים למימוש  ▪  ח"כ יוגב: "יש התקדמות, אבל הוצגה תוכנית תחבורתית ללא תוכנית עבודה"

[צילום: יח"צ]
+ח"כ חסון: דיני עבודה לא נאכפים במגזר הערבי
17:46 14/03/17  |  עידן יוסף

חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו) אומר כי משרד העבודה אינו אוכף כיאות את חוקי העבודה במגזר הלא-יהודי, ומספר הקנסות שהטיל על מעסיקים שפגעו בעובדיהם בשנים האחרונות אפסי, ונעשה בעיקר בשל תלונות ובקושי כתוצאה מבדיקה יזומה.
שר העבודה חיים כץ, שענה במסגרת שעת שאלות במליאה, השיב תשובה חלקית: "בשורה התחתונה, החוק לאכיפת דיני עבודה שהעברתי ימומש במלואו ואז יבטל את ההעסקה קבלנית. עשינו סדק בקיר. התחלנו לגייס בודקי שכר והיו קנסות גדולים למרות שיש מעט מאוד בודקים. האוצר התעקש על בחינות לרואי חשבון שיהיו כבודקים, כשם שיש בדיקות לעורכי דין, ואני שואל מה הקשר", דברי כץ.

[צילום: דוברות הכנסת]
+הממשלה רצתה לדחות מימון סירוס כלבים ל-2019
16:30 14/03/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק להקצאת 4.5 מיליון שקלים לעיקור כלבים  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: ההצעה תיכנס לתוקף כבר השנה

[צילום: ד"ר נירית צפורי-ברקי, משרד החקלאות.]
+"ממתינים לתשובתו של ח"כ גטאס להסדר הטיעון"
16:03 14/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך הודיע לוועדת הכנסת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי  ▪  ח"כ ג'מאל זחאלקה: "חסרה לי בדיון הזה חרדת קודש. מקווה שבג"ץ יפסול את חוק ההדחה"

זחאלקה ובן-צור [צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת]
+"רפורמת מוניות השירות אינה רפורמה"
15:54 14/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה הודיע כי הוועדה לא תקדם את הרפורמה המוצעת משום שאין מאחוריה שום תפישה סדורה אלא טלאים  ▪  משרדי התחבורה והאוצר: לא יינתן סבסוד למוניות השירות ולשילוב הרב-קו

הענף בקיפאון [צילום: פלאש 90]
+"בקטעים שהוצבו מצלמות המהירות ירידה ב-4%"
15:40 14/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב דורון ידיד בדיון בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה לבטיחות בדרכים  ▪  הוסיף: בשטח פועלות 228 ניידות, מתוכן 70 ניידות מתנדבים

ניצב דורון ידיד [צילום: משטרת ישראל]
+שעת היעדרות לאחר לידה לעובדות 174 ש' בחודש
14:02 14/03/17  |  

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ג', 14.3.17) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב, לפיה הזכאות להיעדרות של שעה ביום מהעבודה, הניתנת לאם בארבעת החודשים הראשונים לאחר שחזרה מחופשת הלידה, תורחב. כיום, רק מי שהייתה במשרה מלאה לפי הגדרת מעסיקה זכאית להיעדרות זאת. לפי הצעת החוק, שעת היעדרות תינתן מעתה למי שעובדת 174 שעות בחודש לפחות, ללא קשר להגדרת היקף משרתה על-ידי המעסיק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  ש"ס  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
המפר את הוראות החוק צפוי לקנס של 20 אלף שקלים, ובית הדין לעבודה רשאי להעלות את גובה העיצומים ל-200 אלף שקלים בנסיבות מחמירות
עידן יוסף
ל-11.2% מהמורחקים נפתחו תיקים פליליים בגין מעורבות פלילית ו-27.5% מהמורחקים לצמיתות הסתגלו במידה רבה למוסד החינוכי החדש
עידן יוסף
ברשימה הבוחרת את חברי הכנסת של מרצ לכנסת הבאה נמצאים גם חברי הסיעה וקרובי משפחתם    ועידת מרצ תתכנס בת"א לדון על שינוי שיטת הבחירות הפנימיות
איתמר לוין
מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה חויב בתשלום הסכום לעו"ד שלמה נס, שרכש חברה קבלנית שהייתה בבעלותו    ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו לערער על פסק הדין
עידן יוסף
קו המכפלת של חצאיות ושל שמלות יהיה בגובה הברך או בגובה סביר מעל הברך    חליפה מחויטת תהיה בצבעים סולידיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il