X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שכר הדיפלומטים המשרתים בחו"ל בדרגה הנמוכה ביותר יעמוד על 18 אלף שקל, ואליו יתווספו תוספת ותק בשיעור 0.32% לכל שנת שירות ותוספת של 8% לשכר לכל דרגה ההישג המרכזי מצד עובדי המשרד: ביטול מדרגת המס המיוחדת לדיפלומטים והגדלת ההפרשה לפנסיה ב-50%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיעו להסכמות על מודל שכר חדש לדיפלומטים בשליחות מדינת ישראל. בכך, מסתיים מאבק ממושך של עובדי משרד החוץ נגד שחיקת שכרם. המודל כולל בין היתר מנגנון של התאמה ליוקר המחיה במדינות השירות ועידוד שירות במדינות מורכבות. במקביל להסכמות בדבר מודל השכר, נסללה הדרך לרפורמה במס החל על שכר המשרתים בחו"ל ותחיל עליהם את כללי המס הנהוגים לגבי עובדים בישראל. זאת, בניגוד לנהוג עד היום - להשית מס הכנסה של כ-60% על שכרם של הדיפלומטים הישראלים המשרתים בחו"ל.
ההסכמות שהושגו היום ושנכנסות לתוקף החל מהשנה הנוכחית מייצרות לראשונה מנגנון מודרני לעידכון גובה השכר בהתאם ליוקר המחיה במדינות השירות ולמאפייני רמת החיים בה. כחלק ממבנה השכר החדש, נקבע כי השכר בדרגה הנמוכה ביותר יעמוד על 18 אלף שקל, ואליו יתווספו תוספת ותק בשיעור 0.32% לכל שנת שירות ותוספת של 8% לשכר לכל דרגה. שכר השליחים בחו"ל ייקבע באמצעות המרת השכר האחיד ליוקר המחיה בכל מדינת שירות.
המודל המוצע מביא בחשבון את מבנה התא המשפחתי של השליח ומשקף גם את מאפייני השירות במדינת היעד על-מנת לעודד שירות בארצות הנחשבות לקשות שירות. בהתאם להבנות בין הצדדים, המודל יעודכן באופן סדיר באמצעות נתונים עדכניים שיתקבלו מחברת ייעוץ בינלאומית. ההסכם החדש קבע גם מסגרת תקציב בגובה מיליון שקל לצורך מנגנון לשיפור הפנסיה לעובדים במסלול פנסיה צוברת. במסגרת זו - תוגדל ההפרשה לפנסיה ב-50% מן הנהוג כיום.
בד בבד, ולצד ההסכמות שאפשרו לסיים את המשבר, בימים אלו נרקמת הרפורמה במס שתסדיר את כללי המס החלים על המשרתים בחו"ל ותחיל עליהם את אותם כללי מס שחלים על העובדים בישראל.
ההסכמות צפויות לשפר את שכר הנטו של שליחי משרד החוץ. כמו-כן הוסכם על תקופת מעבר בה תובטח תוספת שכר אישית במקומות בהם הדבר נדרש כתוצאה מהמעבר למודל השכר החדש ותיקון כללי המס.
יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, חנן גודר, אמר כי מדובר באבן דרך ראשונה במאבק על שיפור תנאיהם של מי שעוסקים לילות כימים בשמירה על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. "מציאות בה עובדי שירות החוץ נדרשו לממן את שירותם מכיסם הפרטי היא בלתי נסבלת ואני מקווה כי הסכם זה יצמצם את הפגיעה במשרד החוץ שקריסתו היא פגיעה בביטחון הלאומי. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולמנכ"ל משרד החוץ יובל רותם על המעורבות בקידום ההסכם", אמר.

תאריך:  14/03/2017   |   עודכן:  14/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסתיים משבר התעסוקה במשרד החוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מדובר בתוכנית אסטרטגית של השר, שטרם הוקצו לה תקציבים מסודרים למימוש    ח"כ יוגב: "יש התקדמות, אבל הוצגה תוכנית תחבורתית ללא תוכנית עבודה"
אלה לוי וינריב
במאי אשתקד עוכב שר הרווחה לחקירה בחשד כי גרף רווחים תוך שימוש במידע פנים    כעת הודיעה רשות ני"ע כי החקירה הסתעפה, ועולה חשד חדש כי כץ קיבל טובות הנאה תמורת קידום נושאים הקשורים לקבוצת אקוויטל שבשליטת קובי מימון ולמקורבו מוטי בן-אריה
שירות גלובס
עו"ד גיא גיסין: "בן-דב וחברי הדירקטוריון של סאני אחראים אישית לחובותיה; האינטרסים של סאני הוקרבו לטובת האינטרסים של בן-דב, ללא פיקוח ובקרה של הדירקטוריון"
איציק וולף
שר האוצר טוען שההחלטה לסגור את רשות השידור התקבלה כשהיה 'אזרח'    "עשו דה-לגיטימציה לרשות השידור ואני קיבלתי את המצב הזה מוכן"
איציק וולף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק להקצאת 4.5 מיליון שקלים לעיקור כלבים    יו"ר ועדת הכלכלה: ההצעה תיכנס לתוקף כבר השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il