X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות המיסים דוחה בשלושה חודשים את חובת הדיווח על-פי חוק מס ריבוי דירות - לאור האפשרות שבג"ץ יבטל את החוק ויורה לדון בו מחדש
▪  ▪  ▪
אשר. ממתינים לבג"ץ [צילום: נעם ריבקין-פנטון/פלאש 90]
עוקפים את החוק
gרכו המעשי של החוק לא יהיה גדול, כי "המוח היהודי" ממציא שיטות להתחמק ממנו. אחת השיטות הנפוצות היא להעביר את הבעלות על הדירה לאחד או יותר מהילדים. ההורים יכולים להגן על זכויותיהם על-ידי הסכם בינם לבין הילדים, שעליו אינם חייבים לדווח לאיש. שיטה אחרת, יותר מורכבת, היא למכור את אחת הדירות לחברה בחו"ל, גם אם היא בבעלות בעלי הדירה. ניתן לרשום בעלות אנונימית על הדירות בשורת מדינות, ואיש לא יוכל לגלות מיהם הבעלים האמיתיים.

מנהל רשות המיסים, משה אשר, דחה (יום ד', 15.3.17) בשלושה חודשים את מועד הדיווח על-פי חוק מס ריבוי דירות. הדחייה באה לאחר שבג"ץ רמז, כי הוא עשוי להורות לכנסת לדון מחדש בחוק זה.
המס החדש, שאושר במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2018-2017, מטיל מס שנתי על בעלי שלוש דירות ומעלה. מטרתו המוצהרת היא לגרום לבעלי הדירות למכור אותן, ובכך להגדיל את ההיצע ולהוריד את מחירי הדירות. החוק נתקל בביקורת ציבורית ומקצועית עזה.
בעתירות לבג"ץ הועלו טענות הן נגד אישורו החפוז של החוק בוועדת הכספים והן נגד מהותו. השופטים הורו למדינה ולכנסת לנמק מדוע לא יבוטל החוק בשל הפגמים בחקיקתו, תוך שהם נמנעים מלדון בתוכנו שלדבריהם מסור לרשות המחוקקת. מדברי השופטים בדיון עלה, כי הם נוטים לבטל את החוק כך שהכנסת תידרש לאשרו מחדש בהליך תקין.
במצב זה, אין טעם להתחיל לצבור דיווחים כאשר לא ברור האם ומתי ייכנס החוק לתוקפו. לפיכך, נדחה מועד הדיווח מ-31.3.17 ל-30.6.17. סביר להניח, שאם עד המועד החדש לא יהיה פסק דין של בג"ץ - הדיווח יידחה שוב. לעומת זאת, תמשיך רשות המיסים לטפל ב-200 הבקשות שהוגשו לה לקבל מענק כנגד חיוב במס שבח - אחת ההקלות הכלולות בחוק.

תאריך:  15/03/2017   |   עודכן:  15/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מעצרו הוארך ביממה    מעצרו של חשוד מרכזי הוארך ב-14 יום    המשטרה: העבירות בוצעו לאורך שנים בידי בעלי תפקידים בתע"א ובחברות שסיפקו לה שירותים
איתמר לוין
יוסף נאמן גנב 2.2 מיליון דולר מלקוחותיו    העליון הפחית שנה ממאסרו לאחר שחזר בו מערעורו על הרשעתו ושילם את הפיצוי, ומשום שחלפו 15 שנים מביצוע העבירות
איתמר לוין
שופט השלום עודד מורנו האריך את מעצרו של החשוד בגרימת מותם של שני בני אדם במחסן זיקוקים - וקבע ששמו לא יפורסם "לאור השלב הדיוני המקדמי והראשוני"
מירב ארד
כך עולה מדוח השכר לשנת 2015 שפרסם הממונה על השכר במשרד האוצר    הרופאים מובילים גם השנה: 96 מ-100 הראשונים הם רופאים
יפעת גדות
נתפסה באתר העתיקות חורבת משכנה בצפון    החוליה גרמה הרס רב לעתיקות באמצעות מחפרון    בחודשים האחרונים נתפסו בחורבת משכנה 14 חשודים נוספים בשוד עתיקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il