X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
דוד בארי [צילום: אביר סולטן/פלאש 90]
צביקה לוי
צביקה לוי פעיל עשרות שנים למען חיילים מחוסרי אמצעים ומטפל במשפחות שכולות דוד בארי הוא מראשי ההתיישבות בעיר דוד בירושלים
▪  ▪  ▪

שר החינוך נפתלי בנט הודיע (יום ה', 16.3.17) על זכייתם של חתני פרס ישראל על מפעל חיים: צבי (צביקה) לוי ודוד (דוידל'ה) בארי. השר בנט אישר את המלצת ועדות הפרס בראשותו של פרופ' משה בר-אשר, ולצידו חברי הוועדה: איל גבאי, צבי האוזר, ד"ר פנינה טרומר ודלית שטאובר.
בנט בירך את לוי על התגייסותו המרשימה למען החיילים הבודדים, ואת בארי על הפיכת עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה.
אשר לצבי לוי, אמר השר בנט: "אל"ם במיל' צביקה לוי הוא מבניה היפים של הארץ שלנו - דמות מופת לציונות, ומעל הכל אבא של אלפי חיילים וחיילות בודדים שמצאו בו כתובת, והוא להם אבא, אימא, אוזן קשבת, חבר ואח. מפעל חייו של צביקה הוא סל ערכינו כחברה, הוא תרומה אדירה לאחדות החברה ולביטחון ישראל".
אשר לדוד בארי, אמר השר: "שנת ה-50 לאיחודה המחודש של ירושלים היא הזדמנות מצוינת להוקיר טובה לדוידל'ה מגדולי בוני ירושלים בעת החדשה. שנים רבות חלמנו, התפללנו ושאפנו, לחזור אל העיר בה דוד חנה ולבנות אותה מחדש. דוד מביא את החלום לידי מעשה. בזכות דוד בארי מיליוני חיילים, סטודנטים ותלמידים נחשפים אל ההיסטוריה של ירושלים, כפי שלא יכלו לעשות זאת מעולם. דוד בארי, איש חזון ומעשה, קצין בסיירת מטכ"ל וביחידת דובדבן, איש ספרא וסייפא, ראוי לתודה שלנו על מפעל חייו, שהוא מפעל חיינו״.
נימוקי ועדת הפרס
  • צבי (צביקה) לוי - בנימוקי ועדת הפרס צוין כי צבי (צביקה) לוי, איש קיבוץ יפעת בעמק יזרעאל, הרים תרומה מכרעת למדינה בהתגייסות למען חיילי צה"ל הבודדים. זה עשרות בשנים שהוא עושה למען מאות ואלפי החיילים מחוסרי האמצעים ומטפל במסירות ראויה לשבח במשפחות שכולות. את פועלו החשוב הוא הוביל בתנועה הקיבוצית. מדובר במפעל חיים של אדם אחד, שהיה לפעילות של תנועה שלמה.
  • דוד (דוידל'ה) בארי - בנימוקי ועדת הפרס צוין כי לדוד (דוידל'ה) בארי מוענק הפרס על תרומתו למדינה, בכינון המפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי – עיר דוד. הפרס ניתן לו במלאת חמישים שנה לאיחוד העיר. הוא יזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה. עיר דוד היא הגרעין ההיסטורי שממנו צמחה ירושלים – לבו של העם היהודי ומוקדו של ספר הספרים.
תגובות מבקרות בשמאל לזכייתו של דוידל'ה. אורי זכי, יו"ר ועידת מרצ, אמר כי "הענקת פרס ישראל למפעל חיים למייסד עמותת המתנחלים אלע"ד היא ביזוי הפרס על-ידי שר החינוך נפתלי בנט, עידוד טרור ואלימות ובידודה של ישראל בעולם". לדבריו, "מפעל החיים של של דוד בארי ואלע"ד הוא רמיסת זכויותיהם של עשרות אלפי תושבים פלשתינים בסילוואן, וקיים קשר ישיר בין הטרור היוצא מהשכונות הפלשתיניות בירושלים להתנחלות הקיצונית והאלימה באזור. עיר דוד היא ערש תרבותנו, ועמותת אלע"ד מבזה אותו בדרך האלימה בה היא משתלטת על השטח. המדינה שהפקירה תחום כל כך חשוב לעמותת הקיצונית, נותנת לה עכשיו פרס נוסף. בושה ששר החינוך הופך את פרס ישראל למפעל של מועצת יש"ע".

תאריך:  16/03/2017   |   עודכן:  16/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל לאבי החיילים הבודדים ולדוידל'ה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
את פרס ישראל צריך לתת
איפכא מסתברא  |  17/03/17 13:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
שמעון זיו
מתי יקום המחוקק שיכתוב פרק חדש בחוקת המדינה, על-ידי חקיקה של חוק יסוד, המבהיר פעם אחת ולתמיד כי האישה היא שוות זכויות וחובות במדינת ישראל
איציק וולף
פרופ' ניסן לויתן, חתן פרס ישראל בכלכלה לשנת 2007, נפטר ביום העצמאות ויובא למנוחות היום, בשעה 18:00, בבית העלמין שבמעלה החמישה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מנה אחת אפיים, חזרה למקורותינו, כשל, פרס, עימות ודימויים
מירב ארד
הפרס יוענק לשניים בטקס המסורתי ביום העצמאות הקרוב, על תרומתם לחברה ולמדינת ישראל
מירב ארד
בין הנימוקים לבחירתה נאמר כי פס הקול של מדינת ישראל שזור בשיריה וכי בחירת התמלילים נעשתה על ידה תוך כבוד למחבר המילים ולשפה העברית
רשימות נוספות
פרופ' אביתר נבו - חתן פרס ישראל   /  יפעת גדות
פרופ' יוסי כץ - חתן פרס ישראל  /  עידן יוסף
הוכרזו חתני פרס ישראל במדעים  /  עידן יוסף
פרס ישראל לתעאיוש  /  מנחם רהט
אריאל, יהונתן ומירי  /  אפרים הלפרין
מסך ומסיכה  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il