X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרדי האוצר, החינוך והסתדרות המורים חתמו על הסכם שיכלול תוספת שכר, תוספת בעלי תפקידים וקיצור פז"ם לדרגות עובדי ההוראה בשירות המדינה
▪  ▪  ▪
משה כחלון, נפתלי בנט, מיכל כהן ושמואל אבואב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

משרדי האוצר והחינוך הגיעו (יום א', 19.3.17) להסכמות עם הסתדרות המורים על הסכם שכר מעודכן לעובדי ההוראה אשר מועסקים על-ידי המדינה. הסכם זה מהווה המשך להסכם הקיבוצי אשר נחתם עם הסתדרות המורים ב-30 בספטמבר 2016. ההסכם כולל שורה של הסכמות, בהן:
  • תוספת שכר שקלית נוספת למורים בדרגות הנמוכות מיטיבה עם המורים הצעירים בתחילת דרכם, ותסייע בגיוס ובקליטת מורים חדשים. שיעור התוספת יכול להגיע עד לכ-20% משכר מורה מתחיל.
  • הארכת תקופת ההסכם עד לאמצע שנת 2019 תוסיף שקט, יציבות ויכולת תכנון למערכת החינוך - למנהלים, למורים, לתלמידים ולהורים.
  • תוספת בעלי תפקידים חדשים בבתי ספר תשפר תהליכי הוראה ולמידה, תסייע בהטמעת כלים פדגוגים חדשניים ותשפר את המענים לאוכלוסיות מגוונות של תלמידים, בהתאם לצרכיהם. הדבר יחזק את המעטפת הפדגוגית והייעוצית ויתמרץ מורים איכותיים להתמיד ולהתקדם בתפקידים נוספים במערכת החינוך.
  • ביטול הפחתות השכר למורים וותיקים בדרגות הגבוהות (9-6.5) - שכרם של המורים הוותיקים בדרגות הגבוהות יעלה כתוצאה מקידום בוותק או מתוספות שכר, מבלי שתקוזז תוספת שמירת השכר מכוח הסכמים קודמים. שינוי זה נועד לייצר למורים שלא צפויים לעלות בדרגה, אופק קידום בשכר במהלך השנים הקרובות.
  • קיצור פז"ם למורים ותיקים בדרגות הגבוהות (9-6.5) - מורים בדרגות הגבוהות שהיו אמורים לעלות בדרגה עד סוף שנת 2016 או כתוצאה מקידום ראשון ברפורמת "אופק חדש" ועלייתם בדרגה נדחתה- יעלו בדרגה. הטבה זו נועדה לשפר את שכר המורים הקיימים אשר בעקבות הסכם זה, עלייתם בדרגה הוקדמה בתקופה של עד שנה.
שר האוצר, משה כחלון: "אני מברך על ההסכם החדש. מדובר בבשורה למורות ולמורים בישראל שתביא לשיפור איכות ההוראה, לצמצום פערים במערכת החינוך ולהעלאת המוטיבציה לעסוק בתחום ההוראה".
שר החינוך, נפתלי בנט: "המורים יקבלו יותר כי מגיע להם יותר, וההסכם הוא צעד חשוב נוסף לחיזוק מעמד המורה בישראל. ההסכם החדש יביא לשקט וליציבות במערכת שכה חשובים לציבור המורים וההורים בישראל, ויאפשר לנו להתמקד ביעדי החינוך שלנו".
מנכ"ל משרד החינוך, מיכל כהן: "ההסכם הנוכחי מהווה בשורה חשובה לעובדי ההוראה ולתלמידי ישראל. ההסכם שם דגש על חשיבותם של המורים החדשים אשר נכנסים אל תוך מערכת החינוך, באמצעות שיפור תנאי שכרם. בנוסף, הוא יוצר את ההתאמות הנדרשות לצרכים המשתנים של המורים במערכת החינוך ובכלל זה של בעלי התפקידים בתוך בית הספר ויוצר בעבורם אופק קידום. היום אנחנו עושים עוד התקדמות לחיזוק מערכת החינוך של מדינת ישראל".
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "ההסכם דואג למורים ולמורות בתחילת דרכם, מעניק יכולת תכנון לטווח ארוך למערכת החינוך ויביא לשיפור איכות ההוראה בישראל. ההסכם אליו הגענו מהווה בסיס איתן והוגן לחיזוק מערכת החינוך בשנים הקרובות, למען רווחתם והצלחתם של מורי, תלמידי ואזרחי ישראל".
הממונה על השכר, ערן יעקב: "מדובר בהסכם אשר מביא לידי ביטוי את טובת המורים מחד-גיסא, ואת טובת המערכת מאידך-גיסא. השינויים בהסכם מגבירים את האטרקטיביות של מקצוע ההוראה, יוצרים אופק קידום למורים הקיימים, נותנים מענה לצרכים פדגוגיים של המערכת ומעניקים שקט ויציבות בשנות הלימודים הקרובות".

תאריך:  19/03/2017   |   עודכן:  19/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט וכחלון חתמו על הסכם שכר חדש למורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ההסתדרות: הכוונה להשבית את אגד ביום שלישי - בעינה    אפשרות שחלק מהנסיעות יהיו בחינם    ארגוני הנוסעים לממשלה: אל תיכנעו לסחטנות, אגד וההסתדרות הסתאבו ויש להפקיע קווים
אלעזר לוין
החברה מכרה בפברואר 57 דירות, לעומת 53 בינואר    המחיר הממוצע ירד ב-7.5%, ל-2.04 מיליון שקל לדירה    המכירות הבולטות - דירות ב-2.45 מיליון שקל בכפר סבא
עידן יוסף
שר האוצר ויו"ר כולנו טוען כי התאגיד הוא ירושה שקיבל מממשלת נתניהו הקודמת: "עובדי רשות השידור לא ייזרקו ולא יפלו בין הכסאות. ניקח אחריות על כולם"
אלעזר לוין
ראש הממשלה לא הזמין לסין את שלושת השרים שארגנו את החוזה להבאת 20,000 פועלי בניין    נתניהו יחתום ויוכל שוב (כמו בהסכמי הגג) לטעון: "זו הצלחה שלי"
אלעזר לוין
סגן מנכ"ל החברה חושף פרטים על המערכת החדשה להתראה מפני תאונות, שתתחרה במובילאיי    היבואנים השקיעו 8 מיליון שקל במערך מכירה ושירות    קרן ההשקעות סקיי שותפה במיזם ב-50%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il