X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי בחיפה דוחה את הטענה לפיה הסכומים שנקבעו בתקנות הם חזקה הניתנת לסתירה: אין לכך עיגון בלשון החוק והתקנות, ואין זה מעשי לבדוק חישוב פרטני של כל עובד
▪  ▪  ▪
יותר מס או פחות מס [צילום: פלאש 90]

חישוב שוויו של רכב צמוד לצורכי חיוב במס, ייעשה רק על-פי הנוסחאות שנקבעו בתקנות - פסק (15.3.17) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון סוקול.
רכב צמוד ממקום העבודה נחשב להכנסה חייבת במס, ושיעורה נקבע בתקנות שפרסם משרד האוצר באישורה של ועדת הכספים. חברת ב.ד מיקוד תקשורת וביטחון טענה, כי התקנות יוצרות חזקה הניתנת לסתירה, ואם יוכיח העובד שהשימוש הפרטי שלו ברכב היה קטן יותר - גם המס שישלם יהיה נמוך יותר.
סוקול דחה טענת מוצא זו וקבע, כי מדובר בתקנות מחייבות שלא ניתן לחלוק עליהן. לדבריו, גם אם שימוש בנוסחאות קבועות ונוקשות פוגע מדי פעם בגביית מס אמת - משום שיש נישומים המשלמים בגללן סכומים גבוהים מדי - אין בכך כל פסול, בשל יתרונות הרוחב שיש לשימוש בנוסחאות אלו, כמו גם העובדה שלעיתים הן חוסכות במס לנישומים אחרים.
סוקול מציין, כי החוק הוא ששר האוצר יקבע את שווי השימוש ברכב - קרי: סכומים קבועים ולא חזקה הניתנת לסתירה. גם התקנות אינן נוקטות בלשון המאפשרת לסתור אותן, ומתן אפשרות לכל עובד להציג חישוב משלו יביא לצורך לבדוק מספר עצום של נישומים - מה שיטיל עומס ניכר על רשות המיסים. הוא גם דחה את טענת החברה לפיה התקנות אינן סבירות, הן משום שקיים קושי לתקוף תקנות בצורה עקיפה שכזאת, והן משום שלא הובאה כל ראיה שתתמוך בטענה זו.
ב.ד חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל. את ב.ד ייצגו עוה"ד יניב שקל ולימור בוני, ואת פקיד שומה חיפה - עו"ד רונית ליפשיץ.

תאריך:  21/03/2017   |   עודכן:  21/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טוענת שחברת יהל מהנדסים, אשר ניהלה מטעם הרשות את פרויקט דרום הקריה, הוציאה ממנה בצורה פסולה כתבי התחייבות בלתי סבירים שהביאו לחילוט ערבות בנקאית שהעמידה
יצחק דנון
העיתון החרדי טוען שהחברה נמנעת מלפרסם בו, בשל איומי חרם מצד ציבורים אחרים במגזר החרדי - וכך מפרה את חובתה לנהוג בשוויון
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: המצב לא השתנה - הוועדה מאוכזבת מהתנהלות כל המערכות    השר כ"ץ: נכון ל-2014 ישראל מהמובילות בעולם בטיפול בתאונות הדרכים. אור ירוק הפכה לגוף פוליטי שמעוות את המציאות
עידן יוסף
יוזם ההצעה, ח"כ קיש: "זהו חג לדמוקרטיה שיודעת גם להתגונן מפני זיהומה. הצבנו חומת בטון מול קניית שלטון בכסף"    ח"כ חסון: "ממשלה בראשותנו תפעל לביטול החוק"
עידן יוסף
זאת למרות התחייבות משרדי הביטחון והאוצר כי הדבר יתבצע עד ספטמבר 2016    יו"ר ועדת חו"ב: "לא ייתכן שמהלך בסדר גודל שכזה ייתקע בכלל, ומהנימוקים ששמענו בפרט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il