X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרמטכ"ל ברמיזה על פעילות צה"ל בסוריה: "אנחנו שומרים על האינטרסים שלנו ומונעים התעצמות" על הרצועה: "השנתיים וחצי שעברו מאז סיום המבצע הן השקטות ביותר בגזרה מאז מלחמת ששת הימים"
▪  ▪  ▪
איזנקוט. יותר מעורבות בממשל במלחמה בסוריה [צילום: תמיר ברגיג]

המדיניות הישראלית ביחס למלחמת האזרחים בסוריה היא אי-מעורבות גלויה, אולם ישראל מצליחה לשמור על גבול שקט, לשמור על האינטרסים שלה ולמנוע התעצמות ממי שלא אמור להתעצם. כך אומר (יום ג', 21.3.17) הרמטכ"ל גדי איזנקוט, בכינוס לזכרו של מאיר דגן, שנערך במכללה האקדמית נתניה.
איזנקוט סקר את האיומים העומדים בפני מדינת ישראל, תוך התייחסות לשינויים במצב הגיאו-פוליטי במזרח-התיכון: "אנחנו רואים התפרקות של הסדר הישן, התפרקות של מדינות. איום שמשתנה מצבאות סדירים לארגוני טרור. אנחנו רואים את זה בצפון - את חיזבאללה, ובדרום את חמאס כמו גם הרבה ארגונים חדשים כדוגמת דאעש שהפך לאיום שמשפיע על ישראל, המזרח-התיכון והעולם כולו".
עוד הוסיף איזנקוט ודיבר על ההתפרקות של סוריה, תוך אמירה שניתן לראות עלייה במעורבות המדינתית במלחמה. לדבריו, העלייה במעורבות המעצמות בלחימה מאפיינת את המציאות של שדה הקרב כיום, וכן תאפיין את המציאות בעתיד ותשפיע על פעילות צה"ל.
לפי איזנקוט, צה"ל מאותגר בחמש חזיתות. החזית הראשונה היא החזית הצפונית מול חיזבאללה. לדבריו, הארגון איבד למעלה מ-1,700 לוחמים במלחמת האזרחים בסוריה. אולם במקביל רכש ניסיון קרבי שמביא גם לשינויים במבנה הארגוני. למרות זאת, אמר איזנקוט כי חיזבאללה נמצא במספר משברים, ביניהם משבר כספי ומנהיגותי. בתור דוגמה, התייחס איזנקוט לדיווחים בעולם הערבי על רציחתו של רמטכ"ל חיזבאללה, מוסטפא באדר א-דין, פעולה שלפי פרסומים אלו מיוחסת להנהגת הארגון. "זה מצביע על גודל האכזריות, המורכבות והמתח שיש בין ארגון חיזבאללה לבין אירן. הפרסומים האלו עולים בקנה אחד עם המידע שלנו. זה מצביע על עומק המורכבות והמשבר שהארגון נמצא בו לצד פעילותו בסוריה".
החזית השנייה היא החזית הסורית. איזנקוט אמר כי ישראל נוקטת מדיניות של אי-מעורבות גלויה, לצד שמירה על האינטרסים של ישראל. אינטרסים אלו, ציין, הם שמחייבים פעילות צבאית למניעת התעצמותם של ארגונים בזירה, תוך רמיזה לפרסומים הזרים של פעילות ישראלית נגד הברחות הנשק של חיזבאללה מסוריה ללבנון.
האתגר השלישי הוא רצועת עזה, איום מאתגר ומתמשך. איזנקוט אמר כי לאחר מבצע צוק איתן, חמאס ממשיך להתעצם ולחדש את יכולותיו התת-קרקעיות. למרות זאת, לדבריו, השנתיים וחצי שעברו מאז סיום המבצע הן השקטות ביותר בגזרה מאז מלחמת ששת הימים.
החזית הרביעית היא המציאות ביהודה ובשומרון, לאור הימצאותם של 2.8 מיליון פלשתינים, וההבנה שתופעת הטרור היא תופעה קבועה ומתמשכת. לפי איזנקוט, הטרור הוא כלי לגיטימי בעיני האוכלוסייה הפלשתינית המקומית. "פיתחנו לאורך השנים דפוס ברור מאוד של סיכול טרור, דפוס שמאפשר ביטחון וחופש פעולה למקבלי ההחלטות. לפני שנה וחצי ראינו משהו חדש, טרור בהשראה בלי הכוונה ארגונית, אלא מאות צעירים וצעירות שמחליטים לעשות מעשה כדי לפגוע בנו. לקח חודשיים-שלושה לפתח מענה ודפוס מבצעי נכון יותר, והצלחנו במציאות מורכבת מאוד שבה אתה לא מצליח לספק התרעה לכוחות והגענו להישג והתמודדנו עם זה בצורה טובה".
האתגר החמישי הוא פעילות דאעש מסיני. למרות הסכם השלום עם מצרים, אמר איזנקוט, ארגון דאעש המקומי המונה כאלף פעילים ממשיך לאתגר את המשטר המצרי ואת ישראל.
בדברו על תפישת הביטחון של ישראל, אמר איזנקוט שכיום היא בעלת חשיבות רבה. המושג הראשון הוא מושג ההרתעה, שקשה יותר להפעיל אותו מול ארגונים בודדים מאשר צבאות. עם זאת הדגיש, האופן שבו צה"ל ממשיך להקרין את עוצמתו נתפש כעליונות כוחנו. האתגר לדבריו, הוא היכולת לממש את ההרתעה כדי לשמור על נורמליות.
מבחינת התרעה, טוען איזנקוט שהוא הולך ביחד עם העליונות המודיעינית. עליונות זו מתקבלת על-ידי שיתוף הפעולה הבין ארגוני בין צה"ל, השב"כ והמוסד וכן יכולות המודיעין המתקדמות של ישראל.
בנושא ההתגוננות, אמר איזנקוט שאויבי ישראל מנצלים את נקודת התורפה שלה תוך ביצוע ירי לעורף המדינה. נושא זה הוא אתגר שדורש מחויבות מוחלטת. הנושא האחרון הוא נושא ההכרעה, שדורש מצה"ל להיות במוכנות גבוהה מאוד. מאחר שההתמודדות כיום היא מול ארגונים ולא צבאות, סיכם איזנקוט, נדרשת יכולת תגובה מהירה מאוד.

תאריך:  21/03/2017   |   עודכן:  21/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזנקוט: מעורבות המעצמות בסוריה תשפיע על פעילות צה"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
תומר שפלר ושי בן-סעדון טוענים שאסף ברוש ואבי זכאי גזלו את זכויותיהם במיזם לאפליקציה לצילומי סקי
יצחק דנון
דלק טוענת שגז יגל, שותפתה בחברת הגז, הוציאה ממנה מיליוני שקלים שלא כדין ומשתקת את החברה המשותפת    גז יגל: דלק היא שמפרה את ההסכם
יצחק דנון
ויויאן חי, חשבת חברת הבנייה נח רפפורט, תובעת 100,000 שקל מבעלי מחצית מהמניות סמי גל, בטענה ללשון הרע
מירב ארד
בתל אביב יחס העסקים לתושבים הינו הגבוה ביותר ובאשדוד הינו הנמוך ביותר    מבין הערים הבינוניות - השרון אחוז העסקים בסכנת סגירה הוא הנמוך ביותר
עידן יוסף
העובדים עזבו את מקומות העבודה במחאה על כך שלא הגיעו להסדר בסוגיית העובדים המכונים דור ב'    סחורות רבות ממתינות לפריקה    ההנהלות ידרשו צווים מבתיהמ"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il