X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ מתבקש להורות לממשלה לחשוף את הפרוטוקולים של ועדת השרים לחקיקה, את חומר הרקע המוגש לחבריה ואת אופן ההצבעה של השרים על הצעות החוק הפרטיות
▪  ▪  ▪
חשש מ"אפקט מצנן" [צילום: אלכס קולומויסקי]

בג"ץ מתבקש (יום ג', 21.3.17) להורות לממשלה לחשוף את הפרוטוקולים של ישיבות ועדת השרים לענייני חקיקה, את חומרי הרקע המוגשים לחברי הוועדה ואת אופן הצבעתו של כל שר לגבי כל הצעה חוק הנדונה בוועדה.
העתירה הוגשה בידי העיתונאי תומר אביטל, החל"צ לובי 99 ועמותת המשמר החברתי שהוקמה בעקבות המחאה החברתית. העותרים אומרים, כי ועדת השרים לחקיקה חורצת למעשה את גורלן של הצעות חוק פרטיות, שכן התנגדותה להן מחייבת את חברי הקואליציה בכנסת להצביע נגדן ובכך להפיל אותן. לדעת העותרים, מדובר בהתערבות בעייתית של הרשות המבצעת בעבודת הרשות המחוקקת, הנעשית על בסיס נהלים של הרשות המבצעת עצמה.
העותרים טוענים, כי העובדה שדיוני ועדת השרים לחקיקה אינם שקופים, הופכת התערבות זו לבעייתית עוד יותר. המידע היחיד המתפרסם הוא סדר היום של הוועדה והחלטותיה - לתמוך בהצעת חוק, להתנגד לה או לדחות את הדיון בה. בכך יש משום פגיעה בעקרונות השקיפות המחייבים את השירות הציבורי וביכולת להפעיל בקרה שיפוטית על דיוני הוועדה, נאמר בעתירה.
העתירה מצטטת את תגובת היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שולמית ברנע-פרגו, אשר דחתה את פנייתם של העותרים. לדבריה, היענות לבקשתם עלולה לגרום לאפקט מצנן שיפגע בעבודת הוועדה והממשלה, בעוד הנהלים הקיימים מבוססים על חוק יסוד הממשלה ובתקנון הממשלה. העותרים סבורים שעמדה זו אינה יכולה לעמוד ולכן הם מבקשים את התערבות בג"ץ. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד חי בר-אל ואילן יונש.

תאריך:  21/03/2017   |   עודכן:  21/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
חיים שטנגר
לאור התנהגותו הצינית של בנימין נתניהו ואיומו להתפטר מתפקידו כראש ממשלה, ראוי לתקן חוק יסוד: הממשלה ולקבוע, המקרים שבהם לא יוכל ראש הממשלה להתפטר מתפקידו, כראש ממשלה מכהן. נכון שקשה להגדיר וקשה - עוד יותר - ליישם זאת, בפועל ולמעשה. עם זאת, שעה שפוליטיקאי עושה שימוש בלתי ראוי, באפשרות התפטרותו מתפקידו כראש ממשלה מכהן, לדעתנו אנו, יש להגביל זכות זו
איתמר לוין
נתניהו מאיים להשליך אותנו למערבולת של בחירות בגלל רשות השידור - שנתיים בלבד לאחר שהוקמה ממשלתו הנוכחית. אם זה מה שבאמת חשוב לו, אזי הוא לא ראוי להיות ראש הממשלה
איציק וולף
נתניהו יצא לביקור רשמי בסין ולפני צאתו דרש ממפלגת כולנו ומשר האוצר העומד בראשה לציית להסכם הקואליציוני הקובע כי כל המפלגות מחויבות להחלטות הליכוד בנושא תקשורת    "למה צריך את התאגיד הזה? לא מקובל שלא מכבדים את הסעיפים בהסכם שחשובים לליכוד ולי"
עידן יוסף
הממשלה אישרה את מינויו של שמואל אבואב למנהל הכללי של משרד החינוך
עידן יוסף
שר האוצר: "צעד נוסף שיחולל תחרות בשוק האשראי. כמו בכל תחום, הטכנולוגיה תמיד מובילה ומנצחת. הלוואות בין אנשים באינטרנט מציעות מודל של רווח לכל - ריבית גבוהה יותר למלווה וריבית נמוכה יותר ללווה במהירות ובלי הרבה ביורוקרטיה. המודל הזה מתאפשר הודות ליתרון טכנולוגי וניהול רזה ויעיל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il