X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת הכספים: "האגרות והמס לא הובילו לכניסת עובדים ישראלים לענף הבניין, מנגד הם ייקרו את תשומות הבנייה בדיון התברר שעלויות העסקת עובדים בענף מגיעות לכ-36% מסך עלויות הבנייה האוצר: "אין אפליה, רק 'הגנת ינוקא' לחברות הזרות בתקופה הסתגלותן כאן בארץ"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"יש לבטל את המס על העסקת עובדים זרים בענף הבניין וכן את האגרות השונות שצריכים לשלם קבלנים על העסקת עובדים", כך דרשו (יום ג', 21.3.17) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ורכז הקואליציה בוועדה, ח"כ מיקי זוהר מנציגי האוצר, בדיון מיוחד שבו נדונה, בין השאר, האפליה לטובה של חברות בנייה זרות שאמורות להגיע לארץ בשנה הקרובה.
חברי הכנסת הלינו על-כך שבעוד חברות בנייה ישראליות סופגות עלויות ניכרות על העסקת עובדים בענף, החברות הזרות ייהנו מכמה יתרונות וביניהם, פטור למשך שנתיים מאותן אגרות העסקה. ח"כ זוהר: המס והאגרות תכליתם פיסקאלית, להעשיר את קופת המדינה. עובדים ישראלים הם לא הביאו לענף".
בדיון התברר שעלויות העסקת עובדים בענף מגיעות לכ-36% מסך עלויות הבנייה. האוצר: "אין אפליה, רק 'הגנת ינוקא' לחברות הזרות בתקופה הסתגלותן כאן בארץ".
רכז הקואליציה בוועדת הכספים ומי שיזם את הדיון, ח"כ מיקי זוהר, שיזם את הדיון: "בהמשך להצלחת ועדת הכספים בביטול מס המעסיקים המיותר בחקלאות (על העסקת עובדים זרים. גם בענף זה המטרה המוצהרת הייתה הכנסת עובדים ישראלים לענף (א"ק)), גם בתחום הדיור, הוועדה פועלת מתוך מטרה לקדם פתרונות להוזלת מחירי הדיור. וגם במקרה הזה יש לבטל את המס ואת האגרות. נעשות הרבה פעולות להורדת מחירי הדיור ע"י הממשלה בכלל ושרי האוצר והשיכון בפרט, אך מנגד יש עודף רגולציה ועלויות גבוהות שמעמיסים על הקבלנים וגורמים שהמחירים ממשיכים לעלות. יש לעזור לאותם יזמים ולייצר תחרות גדולה יותר. אנשי האוצר מכשילים את שר האוצר וגם את שר השיכון. למשל בחקלאות כן הורידו את מס המעסיקים אבל לא בבניין. מדברים על הבאת 6,000 פועלים סינים אך לא מאפשרים להביא עוד עובדים ומשאירים את אותן עלויות, אז מה הרווח של הציבור? איך גורמים לחיסכון של עשרות אלפי שקלים ויותר לזוג שרוצה לקנות דירה?".
זוהר עוד: "פקידי האוצר פוגעים בעבודתו של שר האוצר שמעוניין בהורדת מחירי הדיור והם משיקולים פיסקאליים לא מאפשרים לקדם החלטות. בנושא הזה, עלות על המעסיק שמכבידה עליו, היא מיסוי נטו וזה מתגלגל על האזרח הקטן שקונה דירה. כשאתה רוצה לצאת לפרויקט אתה מכין דוח אפס - רשימת הוצאות בגין עלות הבנייה וצריך לייצר מנגנון רווחי שתוכל ללכת על מיזם בנייה, ככל שיש פחות הוצאות ניתן לייצר עלות נמוכה יותר לדיור".
רפרנט תעסוקה ועובדים זרים באגף תקציבים, אורי שיינין: "בסוף הממשלה פועלת בצורה של הגדלת היקפי הבנייה למגורים. בין יתר הצעדים שננקטו, מחיר למשתכן וצעדים נוספים. פועלים להגדיל את ההיצע ובין השאר פועלים להבאת חברות בינ"ל בעלות מוניטין בענף. 50 חברות בינ"ל נענו לקול קורא, מדובר בטופ העולמי בתחום, לא רק כוח עבודה נוסף אלא גם שיטות עבודה חדישות ומתקדמות, שיגיעו ולא יחליפו הקבלנים הקיימים, את השוק הקיים אלא רובד נוסף. כיום ב-50 אלף התחלות בנייה והמטרה להגיע ל-60 אלף ויותר. עבודה משותפת בהתייעצות עם התאחדות בוני הארץ ואחרים. למדנו גם ממה שמדינות אחרות עושות, שנקטו בצעדים שלמפרע נראו קיצוניים מדי, כגון הטבות מס כדי למשוך החברות ארצה וסברנו שלא צריך לנקוט בצעדים אלו ואכן 50 חברות נגשו לקול קורא ו- 6 יגיעו בסופו של דבר. עדיין אנחנו מוטרדים מהרגע שבו חברה מגיעה לישראל, כי לוקח לחברה כזו להתבסס עד שנתיים ואז נראה אם יצליח או כישלון. מנסים לייצר 'הגנת ינוקא' לשחקנים חדשים. בשנתיים כל התנאים הדבר היחיד שונה בנקודת הפתיחה, פטור לשנתיים מדמי היתר, זה בגבול הסביר (12 אלף ₪ לכל עובד בשנה)".
ח"כ מיקי זוהר: "גומרים את השוק המקומי. הצענו הצעה חלופית לביטול האגרות אך גם לה האוצר התנגד. למשל אמרנו שאנחנו מוכנים שההטבה תהיה מותנית. למשל אם אותו קבלן מתחייב למחיר נמוך ב-5% ממחיר השמאי הממשלתי ייתנו לו ההטבה אך האוצר התנגד ומתעקש כי כל השיקול כאן הוא פיסקאלי, לא רוצים לאבד את 100 מיליון ₪ בשנה מהאגרות".
ח"כ גפני: "אין כל הצדקה לאגרות הללו. הרי אם אתה גובה כסף מישהו משלם וברור שזה האזרח הקטן. מסתבר שתוכנית האגרה לא הועילה שום דבר ולא באו יותר ישראלים לענף, רק התעשרה קופת האוצר, שזה יפה. אתה גובה אגרה ומחיר הדירה יעלה. על זה אין ויכוח. שר האוצר יגיד שהוא רוצה להוריד מחירים, אך בפועל הוא גובה יותר כסף ולא מוריד את מחירי הדיור ומעלה את המחירים בזה שמעלה אגרה".
מנהל אגף כוח אדם בהתאחדות בוני הארץ, יצחק גורביץ': "סוגיית האגרות זה לא רק ה- 12 אלף ₪, אלא סה"כ האגרות לעובד זר סביב 24 אלף ₪ בשנה ועל זה להוסיף מס מעסיקים של 15%. המשמעות של אותם סכומים על עלות העסקה, מאוד גבוהה. אגרות, היטלים ומיסים בעלות העובד. יש אכן עלייה בהיקפי התחלות הבנייה, מבחינת שטח היקפים עצומים מאז קום המדינה. החברות הזרות שעדיין לא הגיעו, אם רוצות לחזק טכנולוגיות חדשות בסדר, אבל למה לפגוע בקבלנים ישראלים בהתמודדות על מכרזים. ה- 12 אלף ₪ הם 7% מהעסקת עובד זר ויש לקבוע שוויון מלא לכולם".
עו"ד המייצג את התאחדות חברות כוח האדם, יאיר דוד: "גם בקול קורא וגם בהצהרת הפרקליטות לבג"ץ, כי אנחנו טענו שיש כאן פגיעה בתחרות. שיביאו חברות זרות אך אל תפגעו בתחרות. המדינה הצהירה בבג"ץ שלא יפלו רק אמרו שמביאים חברות רציניות להתמודדות עם יוקר הדיור. ואז ממשלת ישראל מחליטה לתת הגנת ינוקא לאותן חברות זרות ולחברה טורקית פה בארץ, יותר ותיקה ממרבית החברות הישראליות, למעלה מ-20 שנה מתוקף הסכמים, וגם נהנית מאותה הגנת ינוקא רק לשנה בעוד שאר החברות שנתיים. מחויבים כשעושים שינוי באגרות לעבור בוועדת העבודה ולא עשו ולא מאפשרים לנו להביע את עמדתנו בעניין. נצטרך לתת הצעות מחיר יותר גבוהות".
מנגד טען מנהל אגף בכיר תכנון אסטרטגי ומדיניות, נתנאל לפידות: "יש 190 אלף עובדים רשומים ישראלים רשומים בענף הבנייה".
ח"כ זוהר השיב לו: "עובדי בניין ישראלים עובדים רובם בשיפוצים ולא בבנייה רווייה ולכן המס על הזרים כדי לעודד העסקת ישראלים לא עובד. רק ערבים ישראלים".
זוהר הוסיף: "דמי ההיתר ומס מעסיקים ואגרות בענף הבנייה לא הביאו עוד עובדים ישראלים לענף הבנייה. המטרה לא הושגה, ישראלים לא הולכים לענף אלא לענפים אחרים, מה שהושג זה רק רגולציה ועודף גביית מיסים. והושג שעלויות הדיור עולים כל הזמן, כי לקבלנים יש עודף הוצאות ואנחנו כמדינה גם גובים מחירים מאוד גבוהים על הקרקעות. אז עושים המון טעויות בדרך. בערך 15% מהעלות החודשית של העובד. רוב הוצאות הבנייה זה עלות העובדים, 36%, מעלות הבנייה. זה 15% חיסכון מ-36% הוצאה".
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, סיכם את הדיון ואמר על האגרות והמס על העסקת עובדים זרים בענף הבניין, כי "זה חייב להיפסק, לא ייתכן להפלות לרעה עובדים ישראלים. גובה מס מעסיקים מישראלים והאגרות. אתם חייבים לסיים עם העניין הזה, כי 1. מעלים את מחירי הדירות ו-2. יוצרים אפליה כנגד המעסיקים הישראלים

תאריך:  21/03/2017   |   עודכן:  21/03/2017
+צו איסור הלבנת הון החדש אושר בוועדת חוקה
15:46 21/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הצו החדש קובע חובות של זיהוי, דיווח, רישום ושמירת מסמכים שחלות על גופים מוסדיים, שנועדו להילחם בפעילות של הסתרת המקור העברייני של כספים והלבנתם באמצעות הגופים המוסדיים

סלינגר. כלים אפקטיביים [צילום: לע"מ]
+הח"כים יידרשו לחתום על מסמך שמירת סודיות
14:24 21/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המהלך - במסגרת נהלים חדשים שאישרה ועדת הכנסת נגד הדלפות מדיונים חסויים בכנסת  ▪  ח"כ קיש: ברגע שהדיונים הרגישים האלו הופכים לפוליטיים - אזרחי ישראל משלמים את המחיר

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
+"יימשכו רכישות במט"ח ע"י בנק ישראל"
14:18 21/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך אמרה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועדת הכספים  ▪  הוסיפה: התחזקות השקל נובעת בחלקה ממצבו הטוב של המשק הישראלי

קרנית פלוג בוועדת הכספים [צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי]
+אושר סופית: מסלול המורות החיילות לא ייסגר
13:24 21/03/17  |  

כשנה לאחר ההחלטה לסגור את המסלול הירוק של המורות החיילות, ולאחר מאמץ משותף של חברי כנסת, שרים וארגוני סביבה וטבע, אישרה (יום ג', 21.3.17) ועדת חוץ וביטחון את הצו המתוקן שיאפשר את המשך פעילותו של מסלול המורות החיילות בגופים הירוקים, ובכך הפכו את החלטת שר הביטחון הקודם בנושא.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עובדים זרים  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לבטל המס על העסקת עובדים זרים בבניין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
המהלך - במסגרת נהלים חדשים שאישרה ועדת הכנסת נגד הדלפות מדיונים חסויים בכנסת    ח"כ קיש: ברגע שהדיונים הרגישים האלו הופכים לפוליטיים - אזרחי ישראל משלמים את המחיר
מירב ארד
כך אמרה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועדת הכספים    הוסיפה: התחזקות השקל נובעת בחלקה ממצבו הטוב של המשק הישראלי
גלית יצחק-אוגנוב
כך אמר ח"כ יו"ר ועדת העבודה במהלך דיון שנערך בכנסת בנושא זכויות ספקי שירותים במקום העבודה    חיים אבידור: "מיקורי החוץ של הכנסת הם אילוץ ולא בחירה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: המצב לא השתנה - הוועדה מאוכזבת מהתנהלות כל המערכות    השר כ"ץ: נכון ל-2014 ישראל מהמובילות בעולם בטיפול בתאונות הדרכים. אור ירוק הפכה לגוף פוליטי שמעוות את המציאות
עידן יוסף
יוזם ההצעה, ח"כ קיש: "זהו חג לדמוקרטיה שיודעת גם להתגונן מפני זיהומה. הצבנו חומת בטון מול קניית שלטון בכסף"    ח"כ חסון: "ממשלה בראשותנו תפעל לביטול החוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il