X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב פרופ' טנה: "מצאנו שאנשים עם עמידות לאינסולין, עם או בלי סוכרת, נמצאים בסיכון מוגבר לדעיכה קוגניטיבית מואצת כעבור שני עשורים"
▪  ▪  ▪
הקפידו להתעמל ולאכול נכון [צילום אילוסטרציה: AP]

עמידות לאינסולין תורמת לירידה קוגניטיבית מואצת כעבור 20 שנה. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב. המחקר הינו חלק מעבודת הדוקטורט של מירי לוצקי, בהנחייתם של פרופ' אורי גולדבורט ופרופ' דוד טנה, מבית-הספר לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב.
פרופ' טנה: "מצאנו שאנשים עם עמידות לאינסולין, עם או בלי סוכרת, נמצאים בסיכון מוגבר לדעיכה קוגניטיבית מואצת כעבור שני עשורים". לדבריו, "הפגיעה הקוגניטיבית היא בעיקר בתחום הזיכרון ובתחום התפקודים הניהוליים. מדובר בממצאים חשובים מאוד, המהווים פתח לאפשרות של טיפול התנהגותי ותרופתי מונע, בכדי לשמר את התפקוד הקוגניטיבי ולמנוע התפתחות של דמנציה".
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של כ-500 חולים במחלות לב. במסגרת המחקר, העריכו החוקרים את עמידותם לאינסולין בעזרת מדד שנקרא Homeostasis Model Assessment או HOMA, שמודד את רמות האינסולין והגלוקוז בדם בזמן צום. בנוסף, בשורה של מבחנים ממוחשבים, העריכו החוקרים את רמת התפקודים הקוגניטיביים של החולים.
תוצאות המחקר הראו, כי הנבדקים ברבעון העליון במדד HOMA, נמצאו בסיכון מוגבר לירידה קוגניטיבית מואצת - 20 שנה אחר-כך.
לדברי טנה, "התוצאות הללו מחזקות את הצורך להעמיק ולחקור את ההשפעה של פעילות גופנית, דיאטה ותרופות שמפחיתות את ההתנגדות לאינסולין על דמנציה". "במקביל לכך, אנחנו ממשיכים לחקור את המנגנונים הביולוגיים השונים, הווסקולאריים והלא-וסקולאריים, שדרכם העמידות לאינסולין פוגעת בקוגניציה", הוסיף.
"אם ברצונך למנוע עמידות לאינסולין ולהגן על המוח שלך לעת זקנה", הוסיף פרופ' טנה, "התעמל, שמור על דיאטה מאוזנת ובריאה והקפד על משקל הגוף שלך. ואם אתה כבר לוקה בטרום-סוכרת, כלומר רמות גלוקוז בדם שלך גבוהות מהרגיל, מבלי שייחשבו עדיין לסוכרת, העצות הללו חשובות לך במיוחד", אמר.

תוצאות המחקר מתפרסמות היום בכתב העת Journal of Alzheimer’s Disease
תאריך:  22/03/2017   |   עודכן:  22/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההכנסות רשמו גידול של כ-14.3%    זינוק של 67.3% ב-EBITDA השנתי ל-16.9 מ"ש
מירב ארד
הצעת החוק נועדה בעיקרה למנוע מצבים בהם יזמים בתחום הפינוי בינוי ובעסקות לשדרוג מבנים במסגרת תמ"א 38, החתימו חלק מבעלי הדירות, לא השלימו את תהליך הפינוי -בינוי ובשל הבלעדיות מנעו כל התקדמות בהמשך תהליך הפינוי בינוי
מירב ארד
סיימה את 2016 עם רווח נקי בסך של כ-81 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-107 מיליון דולר אשתקד    רשמה עלייה בקטעי נוסע בשיעור של כ-11%, גידול בנתח השוק ל-32.6% ושיעור תפוסה של 84%
איציק וולף
ח"כ יהודה גליק מתריע שחוק המכיר בנרצחים ישראלים בחו"ל כנפגעי פעולות איבה יגרום להשוואה במעמד חללי צה"ל וערבים ישראלים המצטרפים לדאעש ונהרגים בפעילות זו
איתמר לוין
חולה נפש ששוחרר מבית החולים מזרע תקף אחים קשישים וגרם לאחד מהם לאבד את עינו    ביהמ"ש: בית החולים התעלם ממסוכנותו של החולה; המדינה תשלם 400,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il