X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אופיר קרני, רן שדמי ואיתי חיים [צילום: ניר שאנני]
אוטובוס ללא נהג
"איך אפשר לבקש תוספת שירות לנוסע?"
משרד התחבורה אומר כי מצוקת גיוס הנהגים אינה ייחודית לישראל וקורא למפעילים לעשות חשבון נפש המפעילים טוענים לעודף משימות, לחוסר הכרה בשימור נהגים, לעודף ביורוקרטיה בהכשרה ולהגדרת זמני נסיעה קצרה שאינה תואמת למציאות
מסר. רווח סביר [צילום: ניר שאנני]

דבדה. עמדות נוקשות [צילום: ניר שאנני]

חיים. למה להסיע תלמידים? [צילום: ניר שאנני]

עפיפי. להגדיל את העוגה [צילום: ניר שאנני]

יו"ר אגד מסתבך עם החוק
יושב-ראש מזכירות אגד, אבי פרידמן, אמר כי "לא השניים-שלושה שקלים הם שיעלו את מעמד הנהג. אשתי התחתנה איתי כי אני נהג אגד. פעם נהג לא התבייש לומר שהוא נהג. לא רואים זאת היום. מה קרה בשנים האחרונות? הוספנו תוספות שירות, אך אין מי שיעשה אותן. מילא אם זו הייתה תופעה של מפעיל בודד, אבל זה קורה גם באגד, גם בדן וגם ביתר המפעילים. אין לנהגים שום זיקה למקום העבודה". איתי חיים מארגון "תחבורה בדרך שלנו" קרא קריאת ביניים שנשארה ללא מענה: "איפה האחריות שלך למצב הזה?!".
פרידמן קבל על כך שאין ערבות הדדית בין המפעילים, ועובד שסרח בחברה אחת (גנב וכדומה) נקלט אצל מפעיל אחר בשל המחסור בנהגים. "עלינו להתכנס ולהחליט שאחד לא גונב מהשני. על הנהג לדעת שלא יוכל לעבור מיד ליד כמטבע ביד הסוחר". המנחה לינוי בר-גפן ביקשה ממנו להבהיר את דבריו ותהתה כיצד הוא מעז להציע לעבור על החוק ולאפשר פגיעה בחופש העיסוק. פרידמן השיב: "אני לא משפטן, אך גם מערכת המשפט מסוגלת לתת לכך מענה". בר-גפן לא התרצתה: "אין בעיה. אתם תנסו להגביל מעבר נהגים מחברה לחברה, אנחנו נפרסם את זה ברדיו, ונראה מה יקרה". הנוכחים בקהל צחקו.

"טיפלנו פחות טוב בבעיה המערכתית של המחסור בנהגים", הודה מאיר חן, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, "אך זה לא יפטור אתכם המפעילים מאחריות ארגונית לשימור הנהגים. תשאלו את עצמכם למה הם עברו". הוא דיבר בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שקיים פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בסוף-השבוע (23-22.3.17).
אבי דבדה, מנהל תפעול ארצי באגד: "כדי לשמר נהגים צריך יחס, וזה כולל אופק תעסוקתי. דור ה-Y אינו שייך, מזוהה או מחויב לארגון, ויש לו דרישות שעלינו להתחבר אליהן. הנהגים אינם מעוניינים במשרה מלאה. אנחנו דורשים מהאוצר הכרה בשימור הנהג". אלון מסר, רכז תחבורה ציבורית באגף התקציבים במשרד האוצר: "העלינו את השכר כדי לשמר". המנחה לינוי בר-גפן הסתמכה על דברים שהשמיע יו"ר סופרבוס: "אבל כתוצאה מכך נהגים הפחיתו שעות עבודה!". מסר: "לא בטוח שזו התוצאה היחידה. חלק מהדברים חדשים ונחשוב עליהם. אין תשובה אחת בעניין שיפור מעמד הנהג". דבדה: "הענף נמצא בתהליך קשה מאוד. אין רמת שירות גבוהה. היום רמת שירות נלקחת כמדד בלבד".
עפיף עפיפי, מנכ"ל נתיב אקספרס: "הנהג נמצא בחזית, ומדד הביקורת של קליטת נהג אינו נמצא על השולחן. 39 שקל שכר זו החלטת ממשלה שהתבטאה במכרז. אם זה כך אז אין הבדל בין נהג ותיק לנהג חדש. אנחנו בעד להעלות ל-39, אבל לתת תגמול לנהג ותיק ולרב-נהג ולהגדיל את העוגה של כולם". אופיר קרני, סמנכ"ל כספים במטרופולין: "במכרז שרון-חולון צריך עוד 500-400 אוטובוסים. זה אומר עוד 700 נהגים חדשים, שאולי יציעו להם שכר טוב יותר. תהיה קטסטרופה גם לשמור על מצבת הנהגים הקיימת וגם לגייס חדשים".
"זה נקרא לעמוד בהסכם?!"
רן שדמי, מנהל אגף בכיר כלכלי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית: "בעיית המחסור בנהגים אינה ייחודית לישראל. המפעילים מקבלים שכר מלא על כל התיקונים להם הם נדרשים במכרז". מנכ"ל קווים, ציון פת קטע את דבריו: "כשמעלים בפניכם את נושא זמן ההגדרה (חישוב משך הזמן הנדרש לביצוע כל נסיעה, ע.י.) אתם אפילו לא מוכנים לדון בנושא. זה נקרא לעמוד בהסכם?!". שדמי השיב: "יש מנגנון (לחישוב)". אולם פת חלק עליו: "ברוב המכרזים אין, רק באחד!". כתב News1 מעיר כי הרקע למחלוקת הוא כשל מובנה באופן בו מגדיר משרד התחבורה את משך הזמן להגעה. המשרד אינו מבחין בין שעות שיא לשעות שפל וברוב המקרים קיימות סטיות משמעותית קבועות בין השעה המתוכננת לשעת ההגעה בפועל, שאותן משרד התחבורה אינו טורח לתקן. הדבר גורם לנהגים "להתרוצץ" מנסיעה לנסיעה כמעט ללא מנוחה.
דבדה: "לא נבחן מה קרה ומה עתיד לקרות בשירות לנוסע ובכל המכרזים. יש שת"פים עם המשרדים, אך הרגולטורים מגלים עמדות נוקשות". אופיר קרני, סמנכ"ל כספים בחברת מטרופולין: "החסרונות עולים על היתרונות. צריך לחשוב על אזורים גאוגרפיים שבהם יהיה אופק לא מוגבל שבו מפעיל יידע להשקיע. בארגון-מחדש שהיה ב-2011 בגוש-דן הגיע מנכ"ל משרד התחבורה אז, דן הראל, לדבר עם הנהגים. הם פרסו בפניו את יתרונות הרפורמה וחסרונותיה. הוא נדהם ואמר להם: 'תפקידכם לנהוג'. היום אנחנו במקום קיצוני לכיוון השני - המפעילים משקיעים ונלחמים על החיים". איתי חיים, מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו: "אי-אפשר לבקש תוספת שירות כל עוד יש בעיית נהגים. למה למשל שמפעילי תחבורה ציבורית יפעילו הסעות תלמידים?". דרור גנון, מנהל בכיר תחבורה ציבורית ברשות לתחבורה ציבורית, חיזק את דבריו מהקהל, ואמר: "שמשרד החינוך יסיע!".
כשיש סבסוד ממשלתי - אין רשיונות
אלון מסר: "יש תחרות עזה, ואנחנו רוצים שהמפעילים ירוויחו רווח סביר ולא יפסידו. יש שינויים שעושים במהלך הזמן. צריך להמשיך עם התחרות". עפיפי: "כל הזמן משנים דברים מהמכרז, אבל צריכים לזה כסף ונוצרת תופעת ונהפוך הוא". שדמי: "רמת השירות תשתפר. שוכחים שברהט לא היה שירות לפני כמה שנים. אני לא מכיר עולם של רשיונות כשיש סבסוד ממשלתי".
אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין, קבל על אורך ההכשרה של נהגים: "הנהג הוא רק גורם בשרשרת הייצור. גם אם נשלם לו יותר לא יבואו יותר נהגים. אנחנו מחפשים את אלה שיגיעו מחר בבוקר ולא בעוד שנה. אם בחור בן 24 יחליט להיות נהג, וכשיישב על כוס בירה עם חברים יגיד אחד מהם שהוא כבר שמונה חודשים בתהליך ההכשרה וכלום לא קרה - אז הוא ישמע לו ולא יהיה נהג".
ד"ר מייקל קאלה מ'קוגניטו' - חברה לפסיכולוגיה תחבורתית יעילה: "כושר הניבוי של מכון הבריאות לבטיחות בדרכים (המרב"ד) איזה נהג מסוכן ואיזה בטוח לא גבוה. קיימות כיום שיטות שנהוגות במקומות אחרים שיעילות ומדויקות פי 8 מהשיטות הנהוגות במכון הבריאות לבטיחות בדרכים, ויכולות לזרז את האופן שבו קולטים נהגים היום ולהציל את הנוסעים מנסיעה עם נהגים מסוכנים".

עפיף עפיפי, אבי דבדה ולינוי בר-גפן [צילום: ניר שאנני]
תאריך:  26/03/2017   |   עודכן:  26/03/2017
+יצחקי: "אם אין כבישים, שיעמדו בפקק"
18:59 26/03/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

ראש מטה הדיור מאשר שיש בעיה לסלול די כבישים לשכונות החדשות  ▪  בעיה נוספת: "ראשי הערים לא כל כך רוצים דירות להשכרה"

סלילת כביש [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"איך אפשר לבקש תוספת שירות לנוסע?"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
39 שח לשעת עבודת פרך?! שהבנים ל"ת
שלהם יעבדו בזה  |  26/03/17 22:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר סופרבוס בליליוס מתרעם על כך שהמדינה מכניסה את הבעיות למכרזי ההפעלה של התחבורה הציבורית במקום לטפל בהן    אודי אדירי מהאוצר: האחריות על התשתית מתחילה במדינה. הצלחנו ליצור שוק תחרותי מדי    תחבורה בדרך שלנו: אין באמת תחרות
עידן יוסף
אחוז הפיצול בין נוסעי הרכב הפרטי לתחבורה הציבורית גדל ב-2% בלבד, בניגוד להתחייבות משרד התחבורה להגדילו כבר אשתקד ב-9%    מנהל הרשות ארצית: תהיה עדיפות לתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי
עידן יוסף
יו"ר המזכירות אבי פרידמן דוחה את הנסיונות להשוות בין אגד ליתר מפעילי התחבורה הציבורית משום שלדבריו לא ניתן להשוות בין תפוחים בני 83 שנה לאגסים בני 10 שנים    המפעילים הפרטיים: מגיע לאגד יותר, אבל רק קצת יותר
עידן יוסף
השר כ"ץ חנך את נסיעת המבחן הראשונה    משרד התחבורה ונתיבי ישראל מזהירים את הציבור לא ללכת על המסילה
עידן יוסף
בשבוע הבא יחולו שינויים בחלק מקווי השירות של מטרופולין בכפר סבא, ברעננה ובהרצליה    יכללו תגבור קווים וביטולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il