X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושר ברוב גדול: ועדות האיתור יוקטנו לשלושה נציגים במקום חמישה היום השרים: "זו הגברת הייעול והגמישות בעבודת ועדת האיתור"
▪  ▪  ▪
הגברת המשילות? [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

ועדת שקד-לוין הכריעה (יום א', 26.3.17) במספר סוגיות. הוועדה החליטה להשאיר את הליך מינוים של בכירים בידי ועדות האיתור, אולם בשינויים מסוימים אשר ייַעלו את מינויי הבכירים ויועילו ויסייעו בידי השרים להוציא לפועל את מדיניותם.
בהחלטות נקבע כי הוועדה תמליץ לממשלה כי ועדת האיתור תימנה שלושה אנשים, במקום חמישה כיום: מנכ"ל המשרד (או משנה המנכ"ל או נציג המנכ"ל), נציג של נציב שירות המדינה, וכן נציג ציבור שלישי שייבחר על-ידי המנכ"ל בהתייעצות עם נציג נציבות שירות המדינה.
בנוסף, הוועדה תוכל להמליץ על מועמד אחד עד שלושה מועמדים לשר, על-פי שיקול הדעת של הוועדה.
אם שר יחפוץ כי אחד המינויים יעבור למינוי אישי במקום הליך של ועדת איתור, הוא יוכל לעבוד ישירות מול ועדת השירות, המבטלת את הצורך בוועדת איתור במקרים ספציפיים, כפי שקיים כבר היום.
עוד הוחלט בוועדה כי משרת משנה למנכ"ל לא תיבחר עוד באמצעות מכרז כי אם במינוי ישיר על-ידי השר. הצעה להחלטה בנושא המשנה למנכ"ל תעלה לממשלה ביום א' הקרוב.
שרת המשפטים, איילת שקד: "עבודת ועדת האיתור תתייעל ותתקצר ותזמן לפתחם של השרים מועמדים מצוינים ומקצועיים אשר יסייעו בידי השר להגשמת מדיניותו".
השר יריב לוין: "המהלך אותו אנו מובילים בוועדה לשינוי שיטת המינויים חיוני לחיזוק המשילות. בדרך זו נוכל להבטיח כי שרי הממשלה יוכלו להנהיג מדיניות במשרדיהם וגם לוודא כי מדיניות זו אכן תצא אל הפועל ותבוצע".
השר יובל שטייניץ: "אני מרוצה מאוד שההצעה לצמצום ועדות האיתור לשלושה נציגים ולהגברת הייעול והגמישות בעבודת ועדת האיתור אושרה ברוב גדול בוועדה. אין לי ספק שהצעה זו תביא להתייעלות רבה ולקיצור לוחות הזמנים בעבודתה של ועדת האיתור, ושכתוצאה מכך יגיעו מועמדים רבים יותר ויהיה שיפור באיכות המינויים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי".
מסיעת המחנה הציוני נמסר: "מדובר בשחיתות לאור יום של הממשלה הזו, שרק מחלקת טובות הנאה למקורבים על חשבון הציבור. במקום לפעול למיגור וצמצום תופעת השחיתות בשירות הציבורי, הממשלה פועלת הפוך, ביצירת ג'ובים למקורבים שרק תגביר את השחיתות והסיאוב.
"השירות הציבורי הוא בסיס למינהל תקין בו יוכלו להשתלב כלל המועמדים הראויים, אך משמעות ההחלטה היא סגירת הדלת בפניהם לטובת מקורבים. במקום להתעסק בשינוי סדר העדיפות הלאומי ולהתמקד ביישום רפורמות חברתיות-כלכליות לטובת הציבור כולו, הממשלה, בראשות נתניהו, ממשיכה להתעסק בקו המאוס של קידום השחיתות והמקורבים על חשבון הציבור כולו".
יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד: "במקום לעבוד, עסוקה הממשלה הזאת כל היום בסידורי עבודה. בסידור ג'ובים למקורבים, ג'ובים פוליטיים, ג'ובים לפעילים, ג'ובים למי שקרוב לצלחת. החלטת הממשלה הזאת היא מקור לשחיתות פוליטית וציבורית. היא תאפשר לשרים למנות את החברים שלהם, במקום את האנשים המוכשרים ביותר והטובים ביותר למערכת הציבורית. אותה מערכת שאמורה לעבוד למען הציבור ולא למען הפוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם".

תאריך:  26/03/2017   |   עודכן:  26/03/2017
+מיכאל אטלן מונה לממונה על הגנת הצרכן
23:49 26/03/17  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה, בהתאם להוראות סעיף 21 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959 והוראות סעיף 19 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, למנות, לפי המלצת שר הכלכלה והתעשיה, את מיכאל אטלן לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד הכלכלה והתעשיה.
תוקף המינוי הוא שש שנים, ללא הארכה, מיום 2.4.2017.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרים יוכלו לקבוע זהות המשנה למנכ"ל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איילת שקד מתגלה שוב כטיפשה
בני בנקר  |  26/03/17 19:58
2
עוד תפקידים לחברי מרכז ל"ת
שחיתות, לא משילות  |  26/03/17 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איתמר לוין
שורה של אישים, מעשים ותהליכים - חלקם ארוכי שנים וחלקם בימים אלו - עלולים לגרום ליותר מדי אנשים לחשוב שהדמוקרטיה היא שיטת ממשל פסולה ולשאוף ל"מישהו חזק שיעשה סדר"
איתמר לוין
בג"ץ מתבקש להורות לממשלה לחשוף את הפרוטוקולים של ועדת השרים לחקיקה, את חומר הרקע המוגש לחבריה ואת אופן ההצבעה של השרים על הצעות החוק הפרטיות
חיים שטנגר
לאור התנהגותו הצינית של בנימין נתניהו ואיומו להתפטר מתפקידו כראש ממשלה, ראוי לתקן חוק יסוד: הממשלה ולקבוע, המקרים שבהם לא יוכל ראש הממשלה להתפטר מתפקידו, כראש ממשלה מכהן. נכון שקשה להגדיר וקשה - עוד יותר - ליישם זאת, בפועל ולמעשה. עם זאת, שעה שפוליטיקאי עושה שימוש בלתי ראוי, באפשרות התפטרותו מתפקידו כראש ממשלה מכהן, לדעתנו אנו, יש להגביל זכות זו
איתמר לוין
נתניהו מאיים להשליך אותנו למערבולת של בחירות בגלל רשות השידור - שנתיים בלבד לאחר שהוקמה ממשלתו הנוכחית. אם זה מה שבאמת חשוב לו, אזי הוא לא ראוי להיות ראש הממשלה
איציק וולף
נתניהו יצא לביקור רשמי בסין ולפני צאתו דרש ממפלגת כולנו ומשר האוצר העומד בראשה לציית להסכם הקואליציוני הקובע כי כל המפלגות מחויבות להחלטות הליכוד בנושא תקשורת    "למה צריך את התאגיד הזה? לא מקובל שלא מכבדים את הסעיפים בהסכם שחשובים לליכוד ולי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il