X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי הקבוצה תובעים 6 מיליון שקל

תביעה בפרויקט הקונכייה בחדרה

83 חברי קבוצת הרכישה תובעים את היזמים דן הרצוג, ניסים אדרי ויצחק פרנקל וממשרד עורכי הדין עמית-פולק-מטלון, בטענה למצגי שווא וליקויים ניכרים
▪  ▪  ▪
פרויקט הקונכייה. עיכוב

83 חברי קבוצת הרכישה בפרויקט הקונכייה בשכונת עין הים בחדרה תובעים 6 מיליון שקל מהיזמים דן הרצוג, ניסים אדרי ויצחק פרנקל וממשרד עורכי הדין עמית-פולק-מטלון. לטענתם (26.3.17), הנתבעים הפרו הסכמים, הסתירו מידע, הציגו מצגי שווא ופעלו ברשלנות.
לטענת התובעים, הפער בין המצגים וההבטחות לבין המציאות התברר כעצום. בעת גיוסם לקבוצת הרכישה נמסר להם, כי המקרקעין נרכשים במשותף, כאשר חלקו במקרקעין של כל חבר והעלויות שיושתו עליו ייקבעו על-ידי שמאי בהתאם לשווי היחידה שתיוחד לו. בפועל, לא המארגנים ועורכי הדין הם שהנחו את השמאי בהכנת דוח האפס בחלוקת העלויות בין חברי הקבוצה. עוד נטען, כי מסמכי השיתוף נערכו ברשלנות חמורה כלפי התובעים תוך הטעייתם והסתרת עובדות מהותיות. האינטרס המוביל של מנהלי החברות המארגנות היה להעשיר את עצמם על חשבון האחרים.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען, כי המנהלים והנאמן הציגו בפני חברי הקבוצה מצג לפיו עלות הקרקע היא 28 מיליון שקל, אך העלימו מהם את העובדה, כי סכום זה התייחס להיתר בנייה של 77 יחידות דיור. לאחר שוויתרו על האפשרות להשיג היתר ל-77 יחידות (בפרויקט נבנו 66 יחידות), הם הותירו על-כנו את המחיר, הפחיתו את התשלום למוכרי הקרקע והגדילו את העמלה למארגנים אשר קיבלו ביתר 4 מיליון שקל.
עוד נטען, כי בין המנהלים לבין עצמם ובין החברות היזמיות לבין עצמן פרצו סכסוכים קשים, עד כדי השמצות ותביעות הדדיות, והופסק כל שיתוף פעולה ביניהם. התובעים אומרים שהם נאלצו לתפוס פיקוד ולנהל את הפרויקט שהיה מורכב ביותר, ורצוף תחבולות מצד המארגנים ומחדלים של היועצים המשפטיים ושל ספקי שירותים אחרים.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אבנר שטמר, נטען כי מעשי הנתבעים גרמו לכך שבניגוד למצגים שהוצגו לחברי הקבוצה, לפיהם קיים היתר בנייה ובניגוד להבטחה לבנייה מהירה, התעכבה התחלת הבנייה בשנתיים - דבר שגרם לתובעים להפסד זמן וממון. התביעה הוגשה גם נגד עורכי הדין שהיו הנאמנים בפרויקט: משה מטלון, גל אורן, עופר וילוז'ני, ענת שטרנליב מולכו, עופרה כהן ורנית קיסוס. טרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  27/03/2017   |   עודכן:  27/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניסים  אדרי / Nisim Edri
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הוצאת הקיבוץ המאוחד טענה שחברת הבנייה חנן מור משתמשת שלא כדין בפרסומיה בכריכת הספר הידוע של לאה גולדברג ושמוליק כץ - ואז מחקה את התביעה
יונתן כיתאין
שימוע בפני מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין, לאחר בקשת רשת לבחון מחדש את המעבר, שייצא לפועל לאחר פיצול ערוץ 2    על-רקע האקלים התקשורתי הלא אוהד, רוב השחקנים בשוק מעדיפים לא לפתוח מחדש את נושא מספרי האפיקים
עידן יוסף
ראש הממשלה: "מחויב לעבוד עם טראמפ לקידום הליך השלום הפלשתינים"    "לבנות בריתות עם גורמים מתונים באזור"    הרצוג: "התרשמתי שטראמפ מחויב לשלום"
איתמר לוין
מנהל קול ישראל לשעבר טוען בכתב ההגנה בתביעתו של יואב יצחק, כי חיווה את דעתו על פסק הדין בתביעה בה זכה וכי הדברים לא היו בבחינת לשון הרע
איציק וולף
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בטענה לפגיעה באלפי עובדים במפעלי חיפה כימיקלים הצפויים להיסגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il