X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון הפחית במחצית את כפל המס שהוטל על צמד הנוכלים שהונו בעשרות מיליוני שקלים את מרכז ההשקעות, לאחר שהשתמשו בחשבוניות כוזבות
▪  ▪  ▪
ברון. התערבה חלקית [צילום: אסף אלבוחר]

בית המשפט העליון הפחית (26.3.17) במחצית את חיוב המס הנוסף שהוטל על הנוכלים שלמה וחניש ועודד גולד, בעקבות הרשעתם בהונאת ענק של מרכז ההשקעות. השופטת ענת ברון קבעה, כי מהשניים ישלמו 2.3 מיליון שקל בשל שימוש בחשבוניות כוזבות. לסכומים אלו יתווספו ריבית והצמדה מאז 1998, כך שמדובר בפועל על למעלה מ-5 מיליון שקל.
וחניש וגולד היו בתחילת שנות ה-90 בעליהן של שורת חברות שהוציאו מהמדינה במרמה עשרות מיליוני שקלים. בין היתר, הגישו השניים למרכז ההשקעות חשבוניות כוזבות שתיעדו השקעות שלא היו ולא נבראו, וכך קיבלו סיוע לביצוע ה"השקעות". וחניש נדון לשש שנות מאסר, וגולד - ל-9.5 שנים שנים; שניהם נקנסו ב-1.5 מיליון שקל. הם הורשעו בעשרות עבירות מרמה, וזוכו מעבירות לפי חוק מע"מ.
בשנת 1998, לפני שהוגש כתב האישום, חייב מנהל מע"מ את וחניש וגולד בתשלום של 10.9 מיליון שקל כל אחד, בגין חשבוניות מס כוזבות בסך כ-65 מיליון שקל שהתגלו בחברות שבבעלותם. ערעורם של השניים עוכב עד להכרעה סופית בתיק הפלילי, שניתנה בבית המשפט העליון בשנת 2012. בעקבות פסק הדין בעליון ולאור הממצאים העובדתיים שנקבעו בתיק הפלילי, הפחית מנהל מע"מ את הסכום הנדרש ל-4.6 מיליון שקל - ביחד ולחוד.
בית המשפט המחוזי דחה את ערעורם של וחניש וגולד, וברון קיבלה אותו באופן חלקי. תחילה היא קובעת, שפסק הדין הפלילי בעניינם מהווה ראיה חלוטה גם בתחום המס, למרות שזוכו מעבירות מע"מ, שכן ברור שהחשבוניות עליהן הסתמכו היו כוזבות. הזיכוי מעבירות המס נבע רק מהעדר היסוד הנפשי הדרוש ספציפית לגביהן, היא מדגישה.
לצד זאת, מצאה ברון לנכון לקבוע שהשניים לא ישלמו כפל מס מלא, אלא תוספת של 50%. זאת, מאחר ששילמו את המע"מ שהיה נקוב בחשבוניות (שכאמור שימשו להונאת מרכז ההשקעות) - כך שלא ביצעו עבירה של העלמת מס. עוד הביאה ברון בחשבון את התמשכות ההליכים ואת ההרעה הניכרת במצבם הכלכלי של וחניש וגולד - אם כי היא מציינת, שספק רב אם היה די בשני גורמים אלו כדי להתערב בקביעת המחוזי. השופטים אליקים רובינשטיין ונעם סולברג הסכימו עם ברון. את וחניש וגולד ייצג עו"ד יובל קינן, ואת המדינה - עו"ד יאיר זילברברג.

תאריך:  28/03/2017   |   עודכן:  28/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וחניש וגולד ישלמו 5 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי להיות גנב בישראל
מ. ל   |  28/03/17 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החברה טענה שאת כל הפניות אליה יש לשלוח לאיטליה    ביקורת חריפה של בית המשפט על התנהלותה של החברה שלא סייעה לנוסעים להגיע בזמן לטיסה והתעלמה מפניותיהם לאחר מעשה
איתמר לוין
בית המשפט: החברה לאספקת שירותי רפואה דחופה פעלה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, כולל לכאורה תוך ביצוע עבירות פליליות    חויבה לשלם 11,500 שקל ללקוחה לשעבר
עידן יוסף
דברי אל"ם (במיל') רז שגיא נאמרו בכינוס באוניברסיטת בר-אילן    "לא כי גברים טובים מנשים אלא כי השילוב ביניהם אינו טוב לצבא"
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה מפעיל חבורת זמר של המשרד - הסביבתרון    עלויות ההפעלה של חבורת הזמר, שכל קשר בינה לבין הגנת סביבה מקרי בהחלט, מושתות על תקציב המשרד    כעת פרסם המשרד מכרז פומבי לאיתור מנהל מוזיקלי להרכב
עידן יוסף
רוב חברי ההנהלה באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור הכריזו כי יקימו ארגון חדש בעקבות חילוקי דעות באיגוד הקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il