חברת שירותי הרפואה הדחופה א.ד משר"פ ניצלה לרעה את העובדה שהיא פועלת מול ציבור חלש המורכב מחולים וקשישים, והתנהלותה מהווה לכאורה עבירה פלילית על הוראות חוק הגנת הצרכן. כך קובע (13.3.17) שופט בית המשפט לתביעות קטנות בקריות,
יוסי טורס.
טורס קיבל את תביעתה של מלכה גמליאל, שהייתה מנויה של משר"פ במשך מספר שנים, וחייב את החברה לפצותה ב-10,000 שקל. הוא גם דחה את התביעה שכנגד שהגישה משר"פ, בטענה שגמליאל חייבת לה כספים. בפסק דינו מצביע טורס על שורה של פעולות פסולות שביצעה משר"פ:
- החברה חייבה את לקוחותיה בתשלום של שנה נוספת כאשר ביקשו לבטל את המנוי - וזאת בניגוד מפורש לחוק הגנת הצרכן, האוסר על גבייה שכזאת כאשר מדובר בשירותי רפואה.
- משר"פ העלתה את המחיר כמעט פי שלושה לאורך שנות התקשרותה עם גמליאל, וזאת בלא לעדכן אותה וממילא בלא לקבל את אישורה. החברה יצרה בליבה של גמליאל את התחושה שהארכת ההתקשרות נעשית בתנאים המקוריים, וטורס דוחה את טענתה כאילו העלאת המחיר נבעה משיפור סל השירותים.
- החברה גבתה מאות שקלים ביתר, ולא הוכחו טענותיה כאילו נתנה תמורה בעד תשלומים אלו.
- גמליאל לא קיבלה טופס גילוי לפני חתימה על חוזה, כפי שמחייב החוק, בכמה מקרים הוארכה ההתקשרות איתה בשיחת טלפון בלבד, בלא שנמסר לה העתק של החוזה, והמחיר נוסף בכתב יד בעותק שנותר ברשותה של משר"פ.
"החברה פעלה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן ויש לראות זאת בחומרה", מדגיש טורס. "מדובר בחברה שכל מהותה אספקת שירותי רפואה, ומשכך לא ניתן להלום שמי שזה עיסוקו, לא יכיר את הוראות החוק המסדירות את תחום עיסוקו. יש עוד לציין שהנתבעת פועלת מול ציבור חלש המורכב מחולים וקשישים. לאור כך יש להחמיר עם אלו המנצלים את חולשתו של ציבור זה". בשל התנהגותה זו, חויבה משר"פ גם בתשלום הוצאות בסך 1,500 שקל.