"12 חברות בעולם משתמשות ברובוטים לכתיבת תוכן עתונאי. זה מאיים על העתונאי, אלא אם יידע לייצר מוצר עשיר יותר. העיתונאות האישית לא מתה, אבל היא תהיה בסכנה אם לא נדע להשתמש בטכנולוגיה בצורה נכונה" - כך הזהיר (יום ג', 28.3.17) דיקן ביה"ס לתקשורת בבינתחומי, ד"ר נעם למלשטריך-לטר בפאנל במסגרת כינוס DIGIT 2017 לעיתונות דיגיטלית שערכו בית הספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי הרצליה ו-Google.
עוד ציין ד"ר למלשטריך-לטר כי "למידע אין ערך אם אתה לא יכול לבנות סיפור מעניין. כדי לעשות זאת כאיכות השאלה כך איכות הסיפור. הטכנולוגיה יכולה לגלות תובנות, אך לא לספר סיפור מעניין".
"אני הנורמלי האחרון" איתי אנגל, עובדה, שידורי רשת: "כל עיתונאי יודע שכשהוא הוא יוצא לשטח הידע שלו מוכפל פי 10. בעברי כפרשן, דיברתי על מקומות שלא הייתי בהם, פירשתי אנשים שלא פגשתי. כשיצאתי ב1992 בפעם הראשונה לבוסניה, הידע שלי הוכפל רק תוך כמה ימים. אז הבנתי כמה שלא הבנתי, ולאחר שלושה שבועות הבנתי דבר מאוד ברור מבחינתי, בפעם הראשונה הרגשתי עיתונאי. אני יכול להיות מנוסח מאוד יפה ומרשים, אך עדיין דיברתי על מקום שלא הייתי בו".
אנגל פנה לקהל ואמר: "פעם זה מה שעתונאים היו עושים - יוצאים לשטח. גם אם קשה או מסוכן. התפתחה תופעת הטאלנטים והפרשנים בטלוויזיה. לאט-לאט נעלמות כתבות השטח וכשכן יוצא מישהו לשטח זה נראה מוזר ואולי יש לו Death wish. זה לא אני הלא נורמלי. אני הנורמלי האחרון".
וואליד אל עומרי, ראש מערכת אל-ג'זירה בישראל וברשות הפלשתינית: "לא יאמינו לרובוט יותר מלבן אדם. ברשתות החברתיות, הכל מתחיל משמועות ולכן עולה הצורך לאימות המידע. היחידי שיודע לעשות את זה, הוא העיתונאי. אנשים לא עוקבים אחר החדשות בארועים חשובים דרך טוקבקים. אם עתונאים יהיו עצלנים בגלל התקדמות הטכנולוגיה, אז זה אומר שלא תהיה שם עיתונות בכלל".