X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פשרה בביהמ"ש העליון: חברת נירית זרעים ומשרד הפרסום ערמוני יפצו את אפי שריר ב-1,800 שקל על שימוש פרסומי בתמונתו של פרץ עם המשקפת הסגורה
▪  ▪  ▪
הזכויות הופרו [צילום: אפי שריר]

חברת נירית זרעים ומשרד הפרסום ערמוני ישלמו לצלם אפי שריר פיצוי סמלי של 1,800 שקל, על הפרת זכויותיו המוסריות בצילומו של עמיר פרץ המתבונן מבעד למשקפת סגורה. המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, אישר (28.3.17) את הסכמת הצדדים.
נירית זרעים עשתה שימוש בתמונה במודעה שפרסמה בעיתון הארץ ביולי 2014, תחת הכותרת "מה שהוא ראה עם משקפת סגורה,
לא ראיתם עם עיניים פקוחות. נירית זרעים, נתיב העשרה". ערמוני רכשה את זכויות השימוש בתמונה מסוכנות AP ושילבה אותה במודעה שהכינה לנירית זרעים, אך לא ציינה ששריר הוא שצילם אותה בעת עבודתו בידיעות אחרונות בשנת 2007.
שריר תבע פיצוי של 25,000 שקל על הפרת זכותו להוספת שמו לצידה של התמונה (זכות היוצרים המוסרית). בית משפט השלום בעפולה דחה את תביעתו, בנימוק שלא נהוג לציין את שמו של הצלם במודעות פרסומת. בית המשפט המחוזי בנצרת דחה פרשנות זו, אך נמנע גם הוא מלפצות את שריר, בנימוק שמדובר היה בפרסום חד-פעמי שלא גרם לו נזק.
שריר ביקש לערער לבית המשפט העליון, והצדדים קיבלו את המלצתו של רובינשטיין בדבר הפיצוי הסמלי, שכן הוא ציין שקיים חוסר נוחות בהימנעות מפיצוי למרות הקביעה שזכויותיו של שריר הופרו. לצד זאת מדגיש רובינשטיין: "אין בקיומו של נוהג מסוים בענף הפרסום שלא לתת 'קרדיט' ליוצר במצבים מסוימים, ככל שאכן ישנו כזה, כל עיקר, כדי לשלול את זכותם המוסרית של יוצרים ביצירותיהם". בפיצוי הסמלי שנפסק "יש כדי להדגיש את המובן מאליו, לשיטתי - יוצר זכאי לקבל הכרה ביצירתו וליהנות מפרי עמלו, והכל בהתאם לנסיבות כל מקרה".
את שריר ייצג עו"ד דב הירש, את נירית זרעים ייצגו עוה"ד אבי שץ ונועה מוטולה, ואת ערמוני - עו"ד רונית זמני-ערמוני.

תאריך:  29/03/2017   |   עודכן:  29/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד החוץ הודיע על חידוש היחסים הצפוי להתממש בשבוע הבא לאחר שראש הממשלה הודיע על כך מבלי לציין את שם המדינה שתחדש את קשריה עם ישראל
עידן יוסף
בכך ניתנה האפשרות למכירת החמץ לבעלי עסקים אשר אינם מחזיקים בתעודת הכשר במשך ימות השנה ואינם נדרשים לשירותי המועצה הדתית למכור את החמץ ללא גביית אגרה
איציק וולף
קרא למתנגדי שירות חיילות בצה"ל להשתמש בפרסומי צה"ל לעידוד שימוש באמצעי מניעה כחומר תעמולה    "זו לא בת אחת או שתיים, איך נראות השפתיים, איך נראה הגוף... כשאימהות יראו את זה הן לא יסכימו שהבנות שלהן יילכו לשם"
עידן יוסף
מערכות התחבורה הציבורית בישראל יכפילו את מספר המשתמשים. בינתיים נשאלות השאלות האם מי שאחראי לתדמית השלילית של התחבורה הציבורית הם דווקא מי שאינם נוסעים בה, ומדוע קיים פער בין מה שהנושע צריך לדעת למידע שמשרד התחבורה מוכן לספק לו
איציק וולף
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם על צו נשיאותי שמבטל חלקים ניכרים מתוכנית ממשל אובמה לאנרגיה נקיה    "מבטלים את התקנות שגרמו לאובדן מקומות עבודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il