X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד ירון מידן, סניגורו של מוטי לייבל, ביקש לחקור את נציג המשטרה בניגוד לעמדתו של לייבל והטיח בו עלבונות, ולאחר מכן טען שהשופט עלאא מסארווה מגונן על המשטרה
▪  ▪  ▪
מסארווה. "התנהגות מדהימה"

בצעד חריג ביותר, הורה שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, להעביר ללשכת עורכי הדין פרוטוקול דיון בשל התנהגות בלתי תקינה של עו"ד ירון מידן. האירוע התרחש (28.3.17) בעת הדיון בהארכת מעצרו של מוטי לייבל, אחד החשודים המרכזיים בפרשת הטרור הרשתי.
תחילה ביקש מידן לחקור את נציג המשטרה, בהדגישו שהוא עושה זאת בניגוד לדעתו של לייבל, שחקר בעצמו את השוטר, ואף לאחר שעו"ד נוגה ויזל - המייצגת גם היא את לייבל - חקרה את השוטר. לטענתו, לייבל נתון לחסדיהם של החוקרים וחושש שאם ירגיז אותם - ימנעו ממנו לראות את בנו. מסארווה אישר התנהלות יוצאת דופן זו, אך עד מהרה נאלץ להתערב:
"מדהימה בעיני התנהלותו והתנהגותו של הסניגור. כבר בדיון הקודם קבעתי שהסניגור בטיעוניו ובפנייה האישית שלו לבית המשפט חצה גבולות. ככל הנראה הערתי זאת נפלה על אוזניים ערלות". את בקשתו של מידן הגדיר מסארווה כ"מסתורית", והסביר שנענה לה מתוך הנחה שיהיה בה כדי לסייע ללייבל. והוא ממשיך:
"אותו סניגור, שהציע עצמו בתור ערב בתיק ובדיון קודם הבהיר כי הוא מעריץ של החשוד, היום מנהל את הטיעון שלו באופן החורג מכל אמת מידה מקובלת בדיוני בית משפט. בא-כוח החשוד פונה באופן מבזה אל החוקר וטוען בפניו שהוא משקר ועוד סופרלטיבים. בא-כוח החשוד פונה לקהל ושואל שאלות, מרים קול ועוד". מסארווה הפסיק את החקירה בידי מידן והאריך בשמונה ימים את מעצרו של לייבל.
לאחר ההחלטה טען מידן, כי מסארווה מקבל את עמדת המדינה "כדברי אלוהים חיים ומאידך מונע ממני כסניגור לנהל חקירה שתוכיח בנקל שלא מדובר בדברי אלוהים חיים בלשון המעטה. הוא מגונן עליו". לטענת מידן, הוא נאלץ להמשיך בייצוג למרות הערותיו של מסארווה, כדי לגונן על לייבל.
מסארווה הגיב: "דומה כי הגיע הזמן כי לשכת עורכי הדין תתן את דעתה על התנהגותו של הסניגור, אשר מטיח בבית המשפט כי הוא מגונן על היחידה החוקרת ומקבל את דבריה כ'דברי אלוהים חיים' ועוד ממשיך ומסביר, כי הוא סבור שיש לצאת כנגד בית המשפט, וזאת בניגוד לדעתו של הלקוח עצמו... דברים אלה הצורמים לאוזן, מקומם לא בבית המשפט ובפרט לא על-ידי סניגור, ובפרט ובפרט לא על-ידי סניגור שמסביר שבינו לבין הלקוח קיימים חילוקי דעות". הוא הורה להעביר את הפרוטוקול ללשכת עורכי הדין.
כאמור, מסארווה האריך בשמונה ימים את מעצרו של לייבל, העצור כבר חודש ולאחר שהתקבלה הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה לבקשת ההארכה. הוא האריך באותה תקופה ובאותן נסיבות את מעצרה של החשודה המרכזית השנייה, לורי שם-טוב. מסארווה האריך בשישה ימים את מעצרו של עורך דין, ששמו עדיין אסור בפרסום, שהוא חשוד מרכזי שלישי בפרשה. מן הדיונים עולה, כי שם-טוב ועורך הדין מנסים לגלגל זה על זה את האחריות לחלק מפרסומי השיימינג העומדים במרכז הפרשה. מסארווה גם הורה לשירות בתי הסוהר להגיב בתוך שלושה ימים על טענותיה של שם-טוב בדבר תנאים בלתי אנושיים בבית המעצר.

תאריך:  29/03/2017   |   עודכן:  29/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט התלונן על הסניגור
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
השופט יקבל תלונה
השופט התלונן  |  29/03/17 10:54
2
מיהם נפגעי הטרור
מי הטרוריסט  |  29/03/17 11:34
3
עו"ד מידן איש ישר, צודק בדבריו
יוסי אילן  |  29/03/17 12:01
4
כל אדם שפוי מבין שמשהו מוזר פה
אהוד פרלסמן  |  29/03/17 12:35
5
מאמין לירון ולא לשופט
חנן לוי  |  29/03/17 14:08
6
שום שופט שאינו ערבי לא היה מפנ
טרור עאלק  |  29/03/17 14:55
7
יחי המשטר, בוז למתנגדי המשטר
קים ג'ונג-איל  |  30/03/17 16:32
8
לורי שם טוב העבריינית
לחתמ  |  30/03/17 17:25
 
- מצערב שאת מכןערת שמיים ממורמרת
תחנת הסגר  |  30/03/17 22:58
9
עדינות שקר
הקוזאק הניגזל  |  30/03/17 17:59
10
הבעיה היא שלשכת עו״ד, באמצעות
תחנת הסגר 2  |  30/03/17 23:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הסיבה: המחלוקת המתמשכת על תנאי הפנסיה של השופטים, בעקבות המעבר מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת    האיום: עורכי הדין לא יופיעו בבתי המשפט לאחר פסח
איתמר לוין
פשרה בביהמ"ש העליון: חברת נירית זרעים ומשרד הפרסום ערמוני יפצו את אפי שריר ב-1,800 שקל על שימוש פרסומי בתמונתו של פרץ עם המשקפת הסגורה
איציק וולף
משרד החוץ הודיע על חידוש היחסים הצפוי להתממש בשבוע הבא לאחר שראש הממשלה הודיע על כך מבלי לציין את שם המדינה שתחדש את קשריה עם ישראל
עידן יוסף
בכך ניתנה האפשרות למכירת החמץ לבעלי עסקים אשר אינם מחזיקים בתעודת הכשר במשך ימות השנה ואינם נדרשים לשירותי המועצה הדתית למכור את החמץ ללא גביית אגרה
איציק וולף
קרא למתנגדי שירות חיילות בצה"ל להשתמש בפרסומי צה"ל לעידוד שימוש באמצעי מניעה כחומר תעמולה    "זו לא בת אחת או שתיים, איך נראות השפתיים, איך נראה הגוף... כשאימהות יראו את זה הן לא יסכימו שהבנות שלהן יילכו לשם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il