X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אלון גביזון מציין שמדובר בתופעה נרחבת בקרב הפזורה הבדואית בנגב, הגוררת שהות בלתי חוקית בישראל ונטל כלכלי על המדינה מותח ביקורת על אוזלת היד במאבק בתופעה
▪  ▪  ▪
מעגל שוטה של עוני [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

"גברים בדואים פוליגמיים מעדיפים לשאת נשים פלשתיניות תושבות האזור [יו"ש] הן מהטעם שתשלום המוהר עבור אישה פלשתינית עשוי להיות נמוך יותר מתשלום המוהר עבור אישה ישראלית, והן מהטעם שלאחר הנישואין מתנתקת האישה הפלשתינית ממקום מוצאה וממשפחתה, ובהעדר מעמד במדינה, נעשית לתלויה לחלוטין בבעלה ולשליטה מוחלטת שלו. ויש המשווים את חומרת התופעה אף לסחר בנשים".
כך כותב (27.3.17) סגן נשיאת בית המשפט למשפחה בבאר שבע, אלון גביזון, בפסק דין העוסק בהרחבה בתופעה המחמירה של ריבוי נשים פלשתיניות לבדואים תושבי הפזורה בנגב. הוא תוהה מדוע המדינה אינה נוקטת בפעולות של ממש למיגור התופעה, ואומר שעל בתי המשפט לתת את ידם למאבק בה.
גביזון דחה בקשה של בדואי, הנשוי כיום לארבע נשים ולו 56 ילדים, לרשום כילדיו את שנולדו לו משתי נשים פלשתיניות, תושבות יהודה ושומרון. הוא מציין, הן מנתונים מחקריים והן מידיעתו השיפוטית, כי הפוליגמיה בקרב הבדואים בנגב הולכת ומחמירה, למרות הליכי המודרניזציה שעוברת חברה זו, וכיום היא מקיפה גם נשים פלשתיניות. "אין מדובר בתופעה שולית אלא בבקשות רבות המוגשות מדי שנה והמתייחסות לילדים רבים", מדגיש גביזון בהקשר של התופעה האחרונה.
גביזון מזכיר שפוליגמיה היא עבירה פלילית, עומד על הקשיים הרבים שהיא גורמת במישור המשפחתי ומוסיף: "ככל שהמדינה משקיעה כספים רבים יותר במשפחה הפוליגמית כדי להוציאה ממעגל העוני ומחזקת אותה כלכלית, וכל עוד תופעה זו לגיטימית בעיני ראש המשפחה הפוליגמי, מאפשרת המדינה בעצמה לאותו גבר פוליגמי, לשאת שוב אישה נוספת ולהביא לעולם ילדים נוספים, וכך להנציח את העוני.
"הפוליגמיה בקרב האוכלוסייה הבדואית שבפזורה בנגב חרף האיסור הפלילי הקיים, פוגעת בצביון המדינה כמדינת חוק וסדר, ויכולה חלילה לתן תחושה כי הנגב הינו בבחינת 'שטח הפקר' שיש לו דין שונה מדין המדינה.
"להתרחבות נישואי הפוליגמיה גם לנשים פלשתיניות תושבות האיזור, מתלוות לרוב עבירות פליליות נוספות - עבירה של שהייה בלתי חוקית והלנה של שוהה בלתי חוקי. שכן פעמים רבות, מתגוררת האישה הפלשתינית הנוספת עם בעלה הישראלי בפזורה הבדואית שבנגב אף ללא אישורים מתאימים, באופן שהן הבעל והן האישה עוברים על חוקי השהייה במדינה".
לדברי גביזון, אוזלת ידה של המדינה למעשה מעניקה לגיטימציה לפוליגמיה, שכן אין אכיפה של האיסור הפלילי, גברים פוליגמיים מועסקים בידי המדינה והיא אף מעניקה קצבאות ביטוח לאומי למשפחות אלו. "אין זה סביר ואין זה הגיוני כי המדינה מחד תגדיר את הפוליגמיה כתופעה פלילית פסולה ותבקש למגרה, אך מאידך תיתן הטבות כלכליות למשפחות פוליגמיות, שבסופו של יום, ונוכח מבנה המשפחה ומעמדו החזק של ראש המשפחה, הנהנה הראשון מהטבות אלו הוא הגבר הפוליגמי", מדגיש גביזון. הוא מביע את התקווה, כי הרשויות יתחילו לאכוף את האיסור, בהתאם להנחייתו מלפני חודשיים של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
בנוגע לרישום הילדים הנולדים מיחסים פוליגמיים, אומר גביזון כי עד היום נעתרו בתי המשפט לבקשות אלו - אך התרחבות התופעה מחייבת חשיבה מחודשת, כדי שבית המשפט לא יימצא מכשיר עבירה פלילית ופגיעה במדינה. הוא הורה להעביר את החלטתו לשרי המשפטים וביטחון הפנים, ליועץ המשפטי ולמפקד מחוז הדרום במשטרה.

תאריך:  30/03/2017   |   עודכן:  30/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדואים פוליגמים מנצלים פלשתיניות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בקיצור,הנוודים הערבים משתלטים
נתין מדמנת ישראל  |  30/03/17 10:15
2
מעניין מה יגידו
באום  |  30/03/17 10:23
3
איזה שופט חכם,כשלמה המלך!!!
בולבול  |  30/03/17 10:40
 
- בולבול אתה אידיוט ופחדן
אופיר  |  30/03/17 11:24
 
- בולבול אקבולבול הוא מוחמד
השומר   |  30/03/17 15:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סבורה שיש טעם בגישת בתי המשפט המחוזיים, לפיה התובע הייצוגי אינו יכול להיות גם בא-כוחה של הקבוצה - אך אינה פוסקת זאת במפורש
איציק וולף
פרסם סרטון מאיים ובו צילומי הבכירים ביותר במערכת הביטחון הישראלית כשהם כביכול תחת כוונת רובה צלפים    במאוימים: שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד, סגן הרמטכ"ל ומפקד חטיבת הקומנדו
איציק וולף
משבר תאגיד השידור הציבורי עדיין לא הסתיים    נתניהו וכחלון דנו באפשרות להדחת ראשי תאגיד השידור ולשינוי מבני של הוועדה הממונה על התאגיד    היועמ"ש מנלדבליט השתתף בדיון
עידן יוסף
תזכיר חוק חדש יורה לכל רשות מקומית להקצות מקומות למתקני תחבורה ציבורית בהתאם למספר יחידות הדיור המתוכננות    בכיר במשרד התחבורה: "אין סיבה שחייל יגיע עם הצ'ימידן וייבדק בדרך כמה פעמים בכמה נקודות שיגזלו 4 דקות מזמנו"
איציק וולף
עזור זומן למתן עדות כבר לפני כמה שבועות    לא ברור עדיין מהו הקשר של עזור לפרשה 2000 והאם העביר לחוקרים מידע משמעותי ביחס לקשרי נתניהו-מוזס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il