X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סבורה שיש טעם בגישת בתי המשפט המחוזיים, לפיה התובע הייצוגי אינו יכול להיות גם בא-כוחה של הקבוצה - אך אינה פוסקת זאת במפורש
▪  ▪  ▪
חיות. אישרה את ביטול הייצוג [צילום: פלאש 90]

שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, סבורה (26.3.17), כי יש טעם רב בדעה לפיה תובע ייצוגי אינו יכול להיות גם מי שייצג את הקבוצה. עם זאת, חיות אינה קובעת במפורש שהדבר אינו אפשרי.
"בפסיקתם של בתי המשפט המחוזיים ניתן ביטוי מובהק לגישה התואמת את גישתו של בית המשפט קמא בענייננו. על-פי גישה זו אין לאפשר לתובע מייצג שהוא גם עורך דין לשמש כבא כוח מייצג וזאת, בין היתר, בשל חשש לניגוד עניינים ובשל קשיים אתיים המתעוררים בעקבות כפל התפקידים האמור", אומר חיות. "גישה זו טעמיה עימה, אף שחוק תובענות ייצוגיות אינו אוסר על כך".
חיות אישרה את החלטתו של בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת דניה קרת-מאיר) לפסול את עוה"ד יניב חלפון ובתיה חלפון - בני זוג ושותפים - מלייצג כעורכי הדין את חברי הקבוצה אותה הם מייצגים כתובעים בתביעה נגד חברת שמן משאבי נפט וגז. קרת-מאיר אישרה אשתקד את הגשת התביעה בסך 65 מיליון שקל נגד החברה, היו"ר לשעבר ומי שהיה הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, ומנכ"ל החברה, יוסי לוי.
הגשת התביעה אושרה בעיקר בעילות של הטעיית המשקיעים לגבי הסיכוי למציאת נפט בקידוח "ים 3", בדיווחים שנמסרו בשנת 2013. קרת-מאיר מצאה, כי יש מקום לטענה לפיה החברה הסתירה מצד אחד סימנים בלתי מעודדים למציאת נפט, ומצד שני - העצימה את הסימנים החיוביים. קרת-מאיר מצאה, כי חלפון אינם ראויים לייצג את התובעים בשל התנהלותם לאורך התיק. חיות דחתה את ערעורם של חלפון, באומרה שגם בבית המשפט העליון הם התנהגו בצורה המלמדת שאינם יכולים להיות באי הכוח המייצגים.
לצד זאת, ביטלה חיות את החלטתה של קרת-מאיר למנות את עוה"ד
אופיר נאור ורונן גרשט לייצג את הקבוצה. היא אומרת, שהחוק בנושא זה ברור, ומחייב לפרסם מודעה לקבלת הצעות לייצוג הקבוצה, לשמוע את התובע ורק לאחר מכן להחליט על זהותו של בא הכוח. לפיו, חוזר התיק למחוזי כדי לנהל כיאות את הליך הבחירה.

תאריך:  30/03/2017   |   עודכן:  30/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פרסם סרטון מאיים ובו צילומי הבכירים ביותר במערכת הביטחון הישראלית כשהם כביכול תחת כוונת רובה צלפים    במאוימים: שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד, סגן הרמטכ"ל ומפקד חטיבת הקומנדו
איציק וולף
משבר תאגיד השידור הציבורי עדיין לא הסתיים    נתניהו וכחלון דנו באפשרות להדחת ראשי תאגיד השידור ולשינוי מבני של הוועדה הממונה על התאגיד    היועמ"ש מנלדבליט השתתף בדיון
עידן יוסף
תזכיר חוק חדש יורה לכל רשות מקומית להקצות מקומות למתקני תחבורה ציבורית בהתאם למספר יחידות הדיור המתוכננות    בכיר במשרד התחבורה: "אין סיבה שחייל יגיע עם הצ'ימידן וייבדק בדרך כמה פעמים בכמה נקודות שיגזלו 4 דקות מזמנו"
איציק וולף
עזור זומן למתן עדות כבר לפני כמה שבועות    לא ברור עדיין מהו הקשר של עזור לפרשה 2000 והאם העביר לחוקרים מידע משמעותי ביחס לקשרי נתניהו-מוזס
איתמר לוין
החברה טוענת, כי פרץ וינקלר ניצל את מעמדו כסמנכ"ל הכספים, דירקטור ומורשה חתימה כדי למשוך ממנה מיליוני שקלים שלא הגיעו לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il