X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה הודיעה לבג"ץ על הוראתו של מנדלבליט לקצר את תקופות המעצר - אך כרגע לא הוקצו המשאבים הדרושים מבחינת כוח אדם ותשתיות פיזיות
▪  ▪  ▪
כלא עופר. תנאים שונים

תקופות המעצר ביהודה ובשומרון יקוצרו מאמצע השנה הבאה - הודיעה המדינה לבג"ץ (יום ה', 30.3.17). את ההחלטה קיבל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעקבות עבודת מטה של צה"ל ומשרד המשפטים. מדובר בעיקר בקיצור המעצר הראשוני ובמעצר ימים בעבירות שאינן ביטחוניות, וכן בקיצור תקופות המעצר עד תום ההליכים.
הודעתה של המדינה נמסרה בעקבות צו ביניים שהוציא בג"ץ בדצמבר שעבר, בשתי עתירות שהוגשו בשנת 2010 - של משרד האסירים ברשות הפלשתינית ושל האגודה לזכויות האזרח. המדינה אומרת כי עבודת המטה בנושא החלה עוד לפני הגשת העתירות, ומזכירה שבשנת 2014 ניתן פסק דין חלקי לאחר שפירטה את השינויים שכבר נעשו.
העבודה נמשכה לאור הערות בג"ץ ורוכזה בידי המשנה ליועץ המשפטי, רז נזרי. קיצור התקופות, מדגישה המדינה, מותנה בקבלת המשאבים המתאימים, שכן הן הדבר מצריך השקעה ניכרת בכוח אדם ותשתיות פיזיות. אולם מאחר שמפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון טרם פתר את בעיית המשאבים, החליט מנדלבליט שלא להמתין להקצאתם. הוא הורה להחיל את הקיצור באופן מדורג לאחר שיימצאו המשאבים ותיעשה היערכות מתאימה, לא יאוחר ממאי 2018.
לדברי המדינה, בהתחשב באופי החקירות המתנהלות ביו"ש וטיבן, ובהתחשב בתנאים השוררים ביו"ש, המקשים לעיתים עד מאוד בחקירת פלשתינים החשודים בביצוע עבירות ועל גיבוש ראיות ראשוניות נגדם, והמקשים גם על העברתם של עצורים ממקום למקום, לא ניתן לקבוע תקופות מעצר זהות ביו"ש ובישראל. המדינה מזהירה, כי קביעת תקופות זהות, תפגע בצורה קשה ביכולת האכיפה הפלילית ביו"ש, בביטחון האזור ובביטחון המדינה.
אפשרות הארכת תקופת מעצר ראשוני של קטינים מתחת לגיל 14 החשודים בעבירות שאינן עבירות ביטחון, לצורך ביצוע פעולות חקירה דחופות, צפויה להיות מוגבלת ל-12 שעות. הארכת המעצר עד תום ההליכים בידי ביהמ"ש לערעורים, שהיה ללא הגבלה, צפוי להיות מוגבל ל-90 ימים לבגירים ול-45 ימים לקטינים, בכל פעם.
משמעות הדבר היא שרשויות האכיפה יידרשו לבצע פעולות חקירה מהירות יותר ולקיים מספר רב יותר של דיונים ובפרק זמן קצר יותר. כל זאת, שעה שבשנים האחרונות חל גידול משמעותי ביותר במספר ההליכים הפליליים ביו"ש, ובכלל זה במספר דיוני המעצרים ובמספר הצווים המינהליים (עליהם קיימת ביקורת שיפוטית אוטומטית בביהמ"ש הצבאי), בשל ההחמרה במצב הביטחוני באזור מאז 2013. התגובה הוגשה באמצעות עו"ד ענר הלמן.

תאריך:  30/03/2017   |   עודכן:  30/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מזוז דחה על הסף את בקשתה של התנועה לאיכות השלטון לחקור את היבטי ההגבלים העסקיים בשיחות נתניהו-מוזס: לא מיצתה את ההליכים, פרשנותה נוגדת את לשון החוק
איתמר לוין
בנקל לביהמ"ש: כל הצדדים מעוניינים "בניהול מו"מ אינטנסיבי ופורה על אודות פשרה כללית בתיק" במטרה להביאו בחודש הבא לאישור אסיפת הנושים
איתמר לוין
הכנ"ר מתנגד לבקשתם של אהוד גינדס, אמיר ברטוב וגבי טרבלסי    מציע לשלם לשלושה 28 מיליון שקל, 18% יותר מהשכר ששולם בקריסת קלאבמרקט
עידן יוסף
עובדי התאגיד מפגינים מול קריית הממשלה בתל אביב    מועצת התאגיד: הגוף המפוצל לא יחסוך משאבים ולא יהיה יעיל    המחנה הציוני: "הפשרה היא ויתור על הנושא החשוב ביותר לדמוקרטיה - החדשות"
מירב ארד
הכנסות שנת 2016 צמחו בכ-14% לכ-4.54 מיליארד שקל    במהלך שנת 2016 פתחה החברה 11 סניפים חדשים בהדרגה על פני השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il