X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הנדל"ן הוותיקה, שהייתה בעבר בין הגדולות בענף, נקלעה להפסדים האחים עזרא דורשים מגמול לשלם מיד 5 מיליון שקל "הפרו הסכם למכור לנו קרקע ביהוד" הסדרי נושים קודמים לא הצליחו לחדש את הפעילות בעל המניות המוביל - יצחק גווילי
▪  ▪  ▪
ליאון רקנאטי [צילום: יח"צ]
היו"ר: יועץ לשעבר של פרס
יו"ר דירקטוריון גמול השקעות הוא רפי אלול (60). בעבר היה חבר כנסת, ואף כיהן כיו"ר הוועדה לפניות הציבור. של הכנסת. לאחר שלא הצליח להיבחר שוב לכנסת, ברשימת מפלגת העבודה, פנה לעיסוקים אחרים, בעיקר בנושאי חברה. בין היתר כיהן אלול כיועץ לענייני חברה של הנשיא המנוח שמעון פרס.

האם עוד חברת נדל"ן, שהייתה בעבר מן הגדולות בענף, בדרך לבית המשפט ולמינוי מנהל חיצוני? חברת האחים עזרא דרשה (יום א', 2.4.17) מחברת גמול, לשלם לה מיד 5 מיליוני שקלים, בגין מה שהיא מתארת כהפרת הסכם. אם לא נקבל את הכסף עד הערב (ב') - מאיימים האחים עזרא - "יתכן שנפנה לבית המשפט כדי שימנה מנהל לחברה".
האחים עזרא רכשו מגמול ב-6.11.12 מגרש בן 25 דונם ביהוד, ליד רחוב ויצמן, לבניית 350 דירות. הם התחייבו לשלם לבעלי גמול בתמורה לקרקע 23% מתמורת המכירה של הדירות, סכום הנאמד ב-100 מיליון שקל ויותר.
אלא שהעסקה הותנתה בכך, שגמול תדאג להסיר שעבודים ועיקולים שהיו על הקרקע, וללא הסרתם אי-אפשר לבנות. האחים עזרא אומרים שגמול לא קיימה התחייבות זו עד היום. לכן, כך נראה, אי- אפשר לקדם את פרויקט הבנייה. עזרא דורשים מגמול לשלם לה מיד - היום! - 5 מיליוני שקלים, פיצויים על הפרת חוזה. אם לא נקבל את הכסף מיד - אומרים עזרא - ייתכן שנפנה לבית המשפט, כדי שימנה למנהל חיצוני לגמול.
לדברי עזרא, "החברה משותקת ואינה פעילה זה זמן רב". מבדיקת News1 עולה, כי לגמול לא היו הכנסות בשלוש השנים האחרונות, 2014 עד 2016. היא צברה בשנים אלו הפסד של 80 מיליון שקל, מתוך זה כ-33 מיליון אשתקד.
הידרדרה משווי 630 ל-5 מיליון שקל
גמול, שנוסדה ב-1950, הייתה שנים רבות חברת נדל"ן מובילה של בנק הפועלים. לפני 10 שנים רכש ליאון רקנאטי את השליטה בחברה. גמול נקלעה לקשיים ועברה שני הסדרי נושים, האחרון שבהם לפני שלוש שנים, תוך מחיקת חובות בכ-600 מיליון שקל.
במסגרת ההסדרים של 2014, עברה השליטה בגמול לרואה החשבון יצחק גווילי, בעל 25% במניותיה. עוד כ-18% בידי יונתן רביע, וכ-7% בידי בית ההשקעות פסגות. יתר המניות מפוזרות. גווילי הבטיח בזמנו לחדש את פעילות החברה, אך למעשה לא קרה בה הרבה.
החברה הידרדרה מאוד: בעשור האחרון: רקנאטי רכש את השליטה ב-630 מיליון שקל, אך שוויה בבורסה כיום הוא כ-5 מיליוני שקלים בלבד.

תאריך:  03/04/2017   |   עודכן:  03/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גמול משותקת, נשקול פנייה לבית המשפט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה טוענת שחמישה ישראלים ניסו ובחלק מן המקרים הצליחו להוציא במרמה מיליוני דולרים מחברות בינלאומיות, כולל כאלו שמושבן במדינות ערב, תוך התחזות לנושאי משרה בחברות אחרות
מירב ארד
כך עולה מסיכום שנת 2016 באגף הפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון
איתמר לוין
ארגון העיתונאים מבקש לבטל את ההחלטה על הפרדת חטיבת החדשות מן התאגיד    טוען שמדובר בהתערבות פוליטית אסורה הפוגעת בחופש העיתונות
מירב ארד
יומיים לאחר שהכריז על כוונתו להחריף באופן משמעותי את הצעדים הארגוניים על-רקע הפגיעה בעובדי רשות השידור והתאגיד, הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה כולל במגזר הציבורי
מירב ארד
ד"ר ברצ'נקו ועמיתיו פיתחו מודל המבסס את הרגישות של תהליך הפיקוח הסביבתי. באמצעות התהליך אפשר לזהות התפרצויות מוקדם יותר, לקבוע את שיעורן באופן מהיר ומדויק יותר, ולהכריז על מיגורן באופן ודאי יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il