X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה קרא לקהילה הבינלאומית למלא התחייבויותיה משנת 2013 לפירוק הנשק הכימי בסוריה "ראיתי תמונות של ילדים פעורי פה ועיניים פקוחות לרווחה שמתו בחנק" שרת המשפטים: על טראמפ לעצור את הזוועה
▪  ▪  ▪
רוב הנרצחים - ילדים קטנים [צילום: אידליב מדיה סנר/AP]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי תמונות הטבח הכימי בסוריה צריכות לטלטל כל בן אנוש וקרא לקהילה הבינלאומית להשלים את סילוק הנשק הכימי מסוריה.
"התמונות שמגיעות אלינו צריכות לטלטל כל בן אנוש. מדינת ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב ובייחוד באזרחים וילדים חפים מפשע", אמר נתניהו בטקס האזכרה השנתי לנשיא חיים הרצוג, בהר הרצל בירושלים.
נתניהו הוסיף כי סיפר לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור כי ראה תמונות של ילדים פעורי פה ועיניים פקוחות לרווחה שמתו בחנק.
"על לקהילה הבינלאומית למלא את ההתחייבות שלה משנת 2013 ולהשלים את סילוקו של הנשק הכימי מסוריה. אם זה לא ייעשה, אין שום ערך להתחייבויות ולאמנות בינלאומיות", אמר. עוד הוסיף כי המלחמה המשתוללת בסוריה כבר שש שנים מדגישה את הצורך, את הציווי כלשונו, של מדינת ישראל להגן על עצמה בכוחות עצמה.
גם שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה לטבח בסוריה וקראה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לעצור את הזוועה. "כחברת קבינט של מדינת היהודים על העם היהודי, אחרי מה שעברנו, מוטלת החובה לצעוק לאומות העולם ובמיוחד לנשיא טראמפ לעצור את הזוועה הזאת. אל תפקירו את הנשים ואת הילדים שמעבר לגבול.
עוד הוסיפה כי ישנן השלכות אסטרטגיות על ישראל לכך שהמשימה לפירוק הנשק הכימי הסורי שהמעצמות התחייבו למלא - לא הושלמה. "כהנהגת העם היהודי לא ננוח ולא נשקוט עד שנצליח לעורר את העולם. עלינו לרתום את מנהיגי העולם לעצור את הזוועה הזאת", אמרה.
יו"ר כולנו, השר משה כחלון, אמר כי רצח העם המתמשך בסוריה, המכוון כנגד ילדים, מחייב פעולה עולמית בלתי מתפשרת למיגור משטרו של אסד. "ישראל, מדינתו של העם היהודי, חייבת לממש את אחריותה המוסרית ולפתוח את שעריה לטובת טיפול בילדים קורבנות רצח העם. לפעילות זו לא חסרים המשאבים ולא הנחישות המוסרית הנדרשת", אמר.
חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ עפר שלח, אמר כי למרות הרתיעה המובנת מההתערבות בנעשה במדינת אויב, על ישראל לעשות את מה שלא עשתה מספיק עד היום - לצעוק לקהילה הבינלאומית להתערב בנעשה בסוריה. "העולם עמד מנגד, מי בציניות ומי בחוסר אונים, בשואת העם היהודי. העולם עומד מנגד, מי בציניות ומי בחוסר אונים, אל מול חורבן העם הסורי. אנחנו צריכים להתדפק על כל דלת בוושינגטון, במוסקבה, בבריסל ובפריז. אנחנו צריכים לדרוש, כמי שנושאים את הצלקות האיומות של העבר, שהמעצמות יעשו הכל כדי להפסיק את טבח העם, להשמיד את הנשק הכימי, ולעצור את הטרגדיה שמתרחשת ממש מעבר לגבול. אנחנו צריכים להגביר את המאמצים ההומניטריים שלנו, ובמקביל לדרוש פעולה", אמר. לטענתו, אם ישראל לא תעשה כן, נתקשה לשאת עיניים אל עצמנו כשישאלו אותנו איפה היינו כשאסד טבח בבני עמו, מאות אלפים נרצחו ומיליונים גלו מבתיהם.

רוסיה: לא ביצענו היום גיחות

ובתוך כך מכחישים גורמים סוריים רשמיים את הדיווחים על הטבח הכימי באידליב. במקביל, פרסמו גורמים רשמיים ברוסיה כי לא בוצעו הבוקר גיחות טיסה של מטוסי קרב רוסיים. זאת, לנוכח חלק מהדיווחים שלפיהם היו מעורבים מטוסי חיל-האוויר הרוסי בהפצצת האזרחים באידליב.
מחר (יום ד', 5.4.17) בשעה 16:00 צפויה להתקיים משמרת מחאה של מפלגת מרצ אל מול שגרירות רוסיה בישראל ברחוב הירקון 120 בתל אביב.

תאריך:  04/04/2017   |   עודכן:  04/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התמונות מסוריה צריכות לטלטל כל בן אנוש"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"אין באזור מפעל לייצור נשק": ?
הגוי..  |  5/04/17 16:01
2
ו400 אלף הרוגים ויותר לא מזעזע
הגוי..  |  6/04/17 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ד"ר רונן הופמן, מזכיר צוות המו"מ הישראלי בשיחות השלום עם סוריה, טוען כי הידיעות מסוריה והחיבוק של טראמפ למצרים מחקו לחלוטין את מדיניות החוץ של אובמה במזרח התיכון    אחר-הצהריים נהרגו 21 אנשים בתקיפה אווירית סורית באידליב
יובל אזולאי
שמיר, יו"ר נת"ע ולשעבר יו"ר התעשייה האווירית, נפסל לכהונה נוספת בתפקיד יו"ר תע"א בידי הוועדה למינויים בכירים בחברות הממשלתיות
איציק וולף
החומר הלא מזוהה היה בתוך צנצנת שהגיעה אל משרד ראש הממשלה    ארבעת העובדים שנחשפו אל החומר דיווחו כי הם אינם מרגישים טוב ופונו במצב קל לבתי חולים
מירב ארד
דגנית חפץ מונתה למנהלת מעבר חוצה שומרון - מעבר כלי הרכב הגדול ביותר על כביש חמש שבו עוברים מדי יום עשרות אלפי כלי רכב
מירב ארד
שר החקלאות אורי אריאל בביקורת על רה"מ בוועידת אצבע הגליל    מחקר קובע: האבטלה בצפון גבוה ב-35% מאשר במרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il