X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרה מכוונת של זכויות החשוד

השוטרים ננעלו על עבריין

ביהמ"ש המחוזי קובע: עברו של הנאשם הספיק לשוטרים כדי לפגוע בצורה מכוונת בזכויותיו ולהימנע מביצוע פעולות חקירה שיכלו להוכיח את חפותו
▪  ▪  ▪
לא הייתה עילה [צילום אילוסטרציה: סבי ברנס, פלאש 90]

המשטרה ביצעה שורה של מחדלים בעניינו של אשר אלון, אותו עצרה בחשד לפריצה, ננעלה עליו בשל עברו הפלילי והפרה בצורה בוטה את זכויותיו. כל אלו הובילו (30.3.17) את בית המשפט המחוזי בחיפה לקבל את ערעורו של אלון ולזכותו מאשמת פריצה וגניבה.
אלון הורשע בבית משפט השלום (השופט ערן קוטון) בעבירות אלו, שבוצעו בחיפה באוקטובר 2014. קוטון עמד בהרחבה על התנהלותה של המשטרה, אשר כללה את הפרת חובתה ליידע את אלון בחשדות המיוחסים לו ואת הפרת זכותו להיוועץ בעורך דין, אך קבע שלא די במעשיהם הפסולים של השוטרים והחוקרים כדי לזכות את אלון. סגן נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא, סבר אחרת.
שפירא קובע, כי לא הייתה לשוטרים עילה מספקת לעצור את רכבו של אלון ורק בדיעבד הם תירצו זאת בכך שהיה "חב מעצר" או "דרוש לחקירה" - כפי שאכן היה. הוא ממשיך: השוטרים התייחסו אל אלון - בעל העבר הפלילי העשיר - "כאל חשוד מעצם נוכחותו והרשו לעצמם שלא להקפיד בזכויותיו. אין מדובר ברשלנות או בטעות שבהיסח הדעת ובתום לב. מדובר בהתעלמות מודעת מזכויות נחקר על בסיס ההנחה שממילא הוא עבריין מתמיד".
שפירא מוסיף, כי קיימת חומרה מיוחדת בהתנהגותם של החוקרים, אשר התעלמו מבקשתו של אלון להיבדק בדחיפות בידי פסיכיאטר באומרו שניסה להתאבד שלוש פעמים. "מכאן שמעבר לקיפוח זכויותיו של הנחקר, קיים חשש, כי אכן המערער היה נתון למצב פסיכוטי או רפואי שגרם לו למסור עדות שאינה משקפת את גרסתו נאמנה".
עוד אומר שפירא כי גם העובדה שהרכוש הגנוב (שני שעונים, פלאפון ועגילים) נמצא ברכבו של אלון - וזאת במנותק משאלת חוקיות החיפוש שנערך בו - עדיין אינה מוציאה מגדר הספק הסביר את גרסתו ולפיה מצא את החפצים ברחוב. זאת, משום שהמשטרה לא טרחה לערוך לאלון מסדר זיהוי מול בעלת הדירה שנפרצה. המשטרה גם לא בדקה שני מכשירי טלפון שנמצאו ליד המקום בו לטענת אלון מצא את החפצים ולא נעשה ניסיון למצוא עליהם טביעות אצבע, גם שייתכן שאדם אחר גנב את כולם והשליכם שם.
"בעניינו ניכרת גישתם של השוטרים והחוקרים, אשר המערער ועברו היו מוכרים להם, ואשר לא טרחו לברר את התמונה העובדתית המלאה ולבדוק את גרסתו של המערער", אומר שפירא. "נראה כי מן הרגע הראשון עצרו את המערער על-רקע היכרות קודמת, וברגע שמצאו את הפריטים הגנובים ברכבו - לא טרחו לבדוק את גרסתו או לערוך את החקירה כפי שהיה ראוי לעורכה".
בית המשפט המחוזי ביטל את עונש המאסר בן שבעת החודשים שהוטל על אלון. השופטות בטינה טאובר ותמר נאות-פרי הסכימו עם שפירא. את אלון ייצג עו"ד יניב אביטן.

תאריך:  06/04/2017   |   עודכן:  06/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוטרים ננעלו על עבריין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שופט שלום פחדן(תובע לשעבר?) וש
אדוני השופט  |  6/04/17 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
הרוב המכריע של התלונות נגנזות לאחר בדיקה ראשונית ואינן מועברות למסלול המשמעתי    לפני שנתיים שירתו 132 שוטרים שהורשעו בדין פלילי    נתוני מח"ש מייפים את המציאות לגבי טיפולה בתלונות
איתמר לוין
הקצינה שהתלוננה בטענה להטרדה מינית בידי ניצב רוני ריטמן תובעת את המפכ"ל לאחר שבעיתון הארץ פורסם שהוא כינה אותה "עבריינית"
איתמר לוין
קצין ושלושה שוטרים בתחנת חדרה הגיבו בצורה פוגענית לפנייתם של בני משפחה שבנם נעלם, תקפו ועצרו ללא הצדקה את אחד מבני המשפחה ולאחר מכן מסרו לבית המשפט גרסאות סותרות ובלתי מהימנות
איתמר לוין
בוחן התנועה התעלם מממצאים בזירה התאונה, התקליטור של צילומי הזירה הלך לאיבוד, מכוניתו של המנוח הוחזרה למשפחתו למרות שהייתה עשויה לשמש כראיה
איתמר לוין
המשטרה: המאגר הפנימי כולל את פרטיהם של 1,020,449 חשודים ו-257,931 מורשעים    עו"ד פישלר: המספרים האמיתיים אמורים להיות גבוהים בהרבה
רשימות נוספות
הבלש כיזב, המשטרה תשלם  /  איתמר לוין
שוטרים מואשמים בניסיון לסחוט הודאה  /  יצחק דנון
אלימות שוטרים תעלה למשלם המיסים 2.5 מ"ש  /  איתמר לוין
התנהגות דוחה  /  איתמר לוין
איפה ההיגיון  /  איתמר לוין
הדם על ידיהם  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il