X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רונן קיבלה את בקשתו של הנאמן משה טרי המחזיק במניות אי.די.בי בחברה להתחיל במימוש המתווה למכירת השליטה בה שווי החבילה הראשונה: 162 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
טרי. מכרז מחוץ לבורסה [צילום: פלאש 90]

משה טרי ימכור בתוך חודש 5% ממניות כלל ביטוח - קובעת (יום ד', 5.4.17) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן. היא קיבלה את בקשתו של טרי, המחזיק בנאמנות בשליטה בחברה, ודחתה את התנגדותה של אי.די.בי פיתוח - בעלת המניות - לביצוע המכירה.
מדובר במניות בשווי 162 מיליון שקל (לפי שווי השוק של כלל כיום), ובמכירה ראשונה מתוך סדרת מכירות מדי ארבעה חודשים, בהן אמורות להימכר כל מניות כלל ביטוח שבידי אי.די.בי. הקונצרן מחזיק ב-55% מהמניות בשווי שוק של 1.78 מיליארד שקל.
בשנת 2012 קבע המפקח דאז על הביטוח, עודד שריג, כי בשל ההרעה במצבה של אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר - הוא יוכל להורות לה להעביר לידי נאמן את מניותיה בכלל ביטוח. באוגוסט 2013 מימש שריג אפשרות זו, לאור הליכי המכירה אליהם נכנס הקונצרן, ובו ביום מינתה אי.די.בי את טרי - לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך - לתפקיד הנאמן.
בנובמבר 2013 רכשו אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה את השליטה באי.די.בי, אך המפקחת הנוכחית, דורית סלינגר, סירבה שנה לאחר מכן להעניק להם היתר לשליטה בכלל ביטוח. היא הורתה לאי.די.בי למכור עד סוף 2015 את השליטה בכלל ביטוח, והוסיפה וקבעה, כי אם הדבר לא ייעשה - יימכרו מדי ארבעה חודשים 5% ממניות החברה בידי אי.די.בי או בידי טרי, אם החברה תימנע מלעשות זאת.
לאחר שבשנה שעברה נכשלו מגעים למכירת כלל ביטוח, הורתה סלינגר לאלשטיין (שהפך לבעל השליטה היחיד בקונצרן) לפעול למכירת חבילות המניות. בחודש מאי הורתה סלינגר לטרי לבצע את המכירה, שכן אי.די.בי לא עשתה זאת כפי שהורתה לה. אי.די.בי ביקשה למצוא מתווה חילופי, בטענה שהוצאת חבילות המניות למכירה תוריד בשיעור ניכר את שערי כלל ביטוח בבורסה ותגרום לה נזק משמעותי. בשל חוסר ההסכמה על המכירה, פנה טרי לבית המשפט וביקש את אישורו.
רונן קובעת, כי המתווה למכירת המניות נועד לשרת את המטרה המרכזית: הוצאת השליטה בכלל ביטוח מידי אי.די.בי, שלמעשה שולטת בה בלא שקיבלה היתר כחוק. לכן, הנאמנות אינה עומדת בפני עצמה אלא נועדה להגשים את מטרת-היסוד של מכירת המניות. רונן מגיעה למסקנה זו הן על בסיס פרשנות תכליתית והן על בסיס פרשנות לשונית של המתווים וכתבי הנאמנות שנתנה אי.די.בי לטרי.
עוד אומרת רונן, כי טרי אינו מהווה נאמן קלאסי הכפוף להוראות מי שמינה אותו - אי.די.בי - אלא אמצעי לביצוע הנחייתה של סלינגר בדבר מכירת כלל ביטוח. לכן, עליו לפעול רק לפי הוראותיה של המפקחת ולא בהתאם לאינטרסים של אי.די.בי. מינויו נועד לשרת את מטרות המפקחת ולא את טובתה של אי.די.בי, היא מדגישה. למעלה מן הצורך אומרת רונן, כי גם בחינת החלטתה של סלינגר מעלה, כי היא הביאה בחשבון את כל השיקולים ומדובר בהחלטה סבירה שאין מקום להתערבות בה מצד בית המשפט.
טרי ביקש לקבוע גם את הדרך בה ימכור את המניות והמליץ על מכרז מחוץ לבורסה למכירת החבילה במלואה. רונן קיבלה גם בקשה זו בציינה, כי כתב הנאמנות לא קבע באיזו דרך יימכרו המניות ולא הגביל את המכירה למחיר הבורסה. אי.די.בי חויבה בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את טרי ייצג עו"ד שוני אלבק, את אי.די.בי ייצג עו"ד פיני רובין, ואת הממונה - עו"ד ליאב וינבאום.

תאריך:  05/04/2017   |   עודכן:  05/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העיכובים בעקבות התניית העברת העודפים ע"י שני חברי קואליציה בכירים בוועדת הכספים, בהעלאת קצבאות קשישים ונכים    גפני: "עיכוב העברת העודפים למשרדי הממשלה יפגע בציבור"
עידן יוסף
ח"כ נחמיאס ורבין: רוצה להאמין ולקוות שרוב האשראי בבנקים לא ניתן בצורה שבה קיבל נוחי דנקנר הלוואות מבן דודו    ישיבה ראשונה של ועדת המשנה לבחינת התנהלות הבנקים והגופים המוסדיים בהעמדת אשראי ללווים מסוימים    יו"ר פורום החוסכים לפנסיה: בחלק מהמקרים הבנקים הולכים ישר להוצל"פ ובחלק אחר יושבים עם הלקוח לקפה לסגור עניינים בשקט
איתמר לוין
האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת ת"א ואוניברסיטת בן-גוריון הגיבו ביד רכה על הטרדות מיניות ומעשי מרמה    מתריע: תעשיה של מכירת עבודות פורחת באינטרנט
איתמר לוין
הרוב המכריע של התלונות נגנזות לאחר בדיקה ראשונית ואינן מועברות למסלול המשמעתי    לפני שנתיים שירתו 132 שוטרים שהורשעו בדין פלילי    נתוני מח"ש מייפים את המציאות לגבי טיפולה בתלונות
איתמר לוין
שפירא: הרפורמה בשירות המדינה רשמה הישגים משמעותיים מאז שנת 2011, אך חסמים בתוך נציבות שירות המדינה ומחוצה לו מסכנים את השלמתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il