X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
3.24 מיליון כלי רכב מנועיים בישראל

מספר כלי הרכב גדל בשנה ב-4.8%

כ-3,239,000 כלי רכב מנועיים בישראל, מתוכם כ-2,726,800 כלי רכב פרטיים כ-372 אלף כלי רכב נוספו וכ-224 אלף נגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילים, כך שמספר כלי הרכב גדל ב-148 אלף
▪  ▪  ▪
תקועים בפקק [צילום: יניב נדב/פלאש 90]

מספר כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2016 לשלושה מיליון ו-239 אלף - עלייה של 4.8% לעומת סוף שנת 2015. זאת, לאחר גידול של 4.2% בשנת 2015 ושל 4.0% בשנת 2014.
מתוך כלל כלי הרכב, היו כשני מיליון ו-727 אלף כלי רכב פרטיים, כ-321 אלף משאיות, כ-130 אלף אופנועים, כ-21,200 מוניות, כ-20,200 אוטובוסים, כ-14,500 אוטובוסים זעירים וכ-5,100 כלי רכב מיוחדים. זאת על סמך עיבוד שבוצע בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) של קובץ הרכב שהתקבל ממשרד התחבורה. הנתונים יראו אור בקרוב בפרסום "כלי רכב מנועיים 2016" בהוצאת הלמ"ס.
כלי רכב חדשים
במהלך 2016 נוספו למצבת כלי הרכב כ-372 אלף כלי רכב, מהם כ-321 אלף כלי רכב חדשים. בתקופה זו נגרעו מהמצבה כ-224 אלף כלי רכב, כך שהתוספת נטו למצבת כלי הרכב הסתכמה בכ-148 אלף כלי רכב. מבין כלי הרכב החדשים שנוספו בשנת 2016, כ-272 אלף היו כלי רכב פרטיים.
כמעט 40% מכלל כלי הרכב הפרטיים שנוספו, יוצרו על-ידי 3 חברות: יונדאי, קיה וטויוטה. יונדאי, שחלקה ב-2016 עמד על 14.2% (12.7% ב-2015) הייתה החברה המובילה בשנים 2014-2010. קיה, שב-2015 הייתה במקום הראשון מביניהן, אומנם ירדה למקום השני, אך שיפרה את חלקה היחסי מ-13.7% ב-2015 ל-13.9% ב-2016.
גיל ממוצע
בבחינת הנתונים במשך 20 השים האחרונות, ניתן לראות שגיל כלי הרכב הפרטיים עלה מ-6.3 שנים ב-1997 ל-7.2 בשנת 2006 ומאז נמשכת מגמת הירידה בגיל עד 6.7 בשנים 2015 ו-2016. גיל המשאיות ממשיך לעלות מ-4.8 בשנת 1997 ל-9.3 בשנים 2015 ו-2016.
כמיליון ו-296 אלף (40%) מכלי הרכב הם כלי רכב חדשים בגיל עד 4 שנים (שנת עלייה על הכביש 2016-2012), כמיליון ו-75 אלף (33%) בני 5 עד 9 שנים ו-868 אלף (27%) בני 10 שנים ויותר.
סוג דלק
בשנת 2016 היו כ-453,000 כלי רכב מונעים בסולר - 14.0% מכלל כלי הרכב (14.1% בשנת 2015). אחוז זה נמצא במגמת ירידה, בשנים 2007-2005 עמד על 16.5%.
עם זאת, אחוז כלי הרכב הפרטיים הצורכים סולר המשיך לגדול (מ-2.4% ב-2002, ל-3.9% ב-2016). מספר כלי הרכב הפרטיים הצורכים סולר הגיע ב-2016 לכ-107,500.
ב-2016 חלה עלייה במספר כלי הרכב שהונעו באמצעות גז - כ-19,400 מתוכם כ-16,000 כלי רכב פרטיים (לעומת 18,000 ו-14,600 בשנת 2015 בהתאמה).
לעומת זאת, ב-2016 חלה ירידה במספר כלי רכב שהונעו באמצעות חשמל - כ-1,420 (1,650 ב-2015), מתוכם כ-820 כלי רכב פרטיים (1,100 ב-2015).
סוג בעלות
ב-2016 86.3% מכלי הרכב הפרטיים היו בבעלות פרטית (85.8% ב-2015) ו-13.7% היו בבעלות שאינה פרטית: חברות הֶחְכֵּר (ליסינג) - 8.0%, חברות (לא כולל עצמאיים) - 4.7%, והשכרה או תיור - 1.0%. יצוין כי רוב כלי הרכב הפרטיים בבעלות שאינה פרטית היו כלי רכב חדשים עד גיל 3 שנים.
מתוך סך כל כלי הרכב הפרטיים החדשים - שעלו על הכביש ב-2016, 61.9% היו בבעלות פרטית (59.3% ב-2015) ו-38.0% היו בבעלות שאינה פרטית: חברות הֶחְכֵּר (ליסינג) - 24.6%, חברות (לא כולל עצמאיים) - 10.9%, והשכרה או תיור - 2.6% (בשנת 2015, 26.4%, 10.8% ו-3.5%, בהתאמה).
רמת מינוע
רמת המינוע בישראל עמדה בשנת 2016 על 383 כלי רכב לכל 1,000 תושבים (365 בסוף שנת 2015), מזה - 322 כלי רכב פרטיים. בהשוואה למדינות מפותחות בעולם, רמת המינוע בישראל עדיין נמוכה יחסית.
ארץ ייצור
29.0% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו ביפן (כגון: מזדה, סובארו, מיצובישי, טויוטה, סוזוקי והונדה), השומרת על מקומה כארץ הייצור העיקרית. במקום השני נמצאת קוריאה הדרומית עם 13.7%, (יצרנית המכוניות: יונדאי, דייהו, קיה ושברולט).
חלקה של קוראה הדרומית עולה בהתמדה. חלקן של מדינות אירופה, ארה"ב ויפן ירד בהתמדה בשנים האחרונות למעט טורקייה שחלקה עלה מ-3.9% בשנת 2010 ל-6.0% בשנת 2016, והממלכה המאוחדת שחלקה עלה מ-2.3% ב-2010 ל-3.8% ב-2016.
מעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים
בשיעור המעורבות של כלי רכב בתאונות דרכים עם נפגעים, שנחקרו ע"י המשטרה (ל-1,000 כלי רכב), חלה ירידה על פני השנים. כך למשל, בשנת 2010, 10 כלי רכב מכל 1,000 כלי רכב היו מעורבים בתאונות עם נפגעים, לעומת 6.3 בשנת 2016. שיעורם אינו אחיד בין סוגי הרכב השונים. שיעור המעורבות של הרכב הציבורי (אוטובוסים זעירים, אוטובוסים ומוניות), ושל משאיות כבדות במשקל 34 טונות ומעלה (משקל כולל), בתאונות עם נפגעים הוא גבוה ביותר. יש לזכור כי לכלי רכב אלה נסועה שנתית גבוהה. גם שיעור המעורבות של אופנועים בתאונות עם נפגעים גבוה, אף שהנסועה השנתית שלהם נמוכה.

תאריך:  09/04/2017   |   עודכן:  09/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אריאנה מלמד מפרסמת התנצלות ארוכה לאחר שטענה שבן-גביר ייצג את הרוצח ישי שליסל    בעקבות ההתנצלות הודיע בן-גביר שימחק את התביעה שהגיש נגדה
יצחק דנון, איתמר לוין
זיל פלדמן, שרכש את פולאר ב-207 מיליון שקל, תובע 50 מיליון שקל בטענה שהאמת על הפרויקט הוסתרה ממנו    הנתבעים: אביגדור קלנר, יצחק שרם ויאיר פודים
איתמר לוין
11 שנים לאחר פסיקת בג"ץ בנושא, מציע המשרד לשירותי דת לאפשר לבתי הדין הרבניים לדון גם בסכסוכים אזרחיים - בתנאי שכל הצדדים יסכימו לכך
עידן יוסף
מנהלת תוכנית המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון מציגה את ה"איתן" בשטחי האימונים של צה"ל
מחלקה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il