X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש: ההסדר מקל ביותר ועלול להתפרש כהמשך הניצול לרעה של מעמדו של גטאס; היה ראוי לגזור עליו שנתיים וחצי מאסר נקנס ב-120,000 שקל
▪  ▪  ▪
גטאס. עם קלון [צילום: יהודה פרץ, פלאש 90]

הח"כ לשעבר באסל גטאס ירצה שנתיים מאסר בפועל. סגן נשיא בית משפט השלום בבאר שבע, איתי ברסלר-גונן, כיבד (יום א', 9.4.17) את הסדר הטיעון עם גטאס - לדבריו, "לאחר היסוס רב". ברלסר-גונן קנס את גטאס ב-120,000 שקל וקבע שבמעשיו דבק קלון.
במסגרת ההסדר עם גטאס, הוסרו מכתב האישום העבירות הביטחוניות שיוחסו לו והצדדים ביקשו מבית המשפט לגזור עליו שנתיים מאסר בפועל. המדינה הסבירה, שהיה קושי להוכיח שכוונתו הייתה לפגוע בביטחון המדינה כאשר הבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. ברלסר-גונן אומר, כי ההסדר מקל ביותר ועלול ליצור את הרושם, כאילו גטאס ממשיך לנצל לרעה את מעמדו. לדעתו, העונש הראוי היה 30 חודשי מאסר.
גטאס ניצל את היותו חבר כנסת הפטור מחיפוש על גופו ובבגדיו, וביקר בכלא קציעות את ואליד דקה, חבר החזית העממית המרצה 31 שנות מאסר על רצח חייל, ואת באסל ביזרה, הנושא עונש מאסר על עבירות טרור ומשמש דובר לאסירים חברי הפתח בכלא. גטאס תכנן עם אחיו של ואליד, אסעד דקה, להעביר טלפונים ניידים לביזרה ומשם לדקה ושאר חבריו.
גטאס הגיע לכלא כשמטרתו המוצהרת היא לשמוע את תלונות האסירים על תנאי כליאתם, כשהוא מביא עימו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ואוזנייה סלולרית. החבילות הוסתרו בתוך חולצתו, וכאשר מכשיר המגנומטר צפצף עם כניסתו למקום - האשים בכך את חגורתו, וסירב לעבור בדיקה נוספת בשל חסינותו. במפגש עם ביזרה העביר לו גטאס את הציוד - שנתפס בחיפוש שנעשה על ביזרה בתום הפגישה בין השניים. כמו-כן, העביר גטאס לדקה מסמכים, שנתפסו גם הם מיידית.
ברסלר-גונן מציין, כי היסס האם לאשר את ההסדר, ולכן ביקש מנציגי הצדדים לטעון שוב בתחילת הדיון. פרקליט מחוז דרום, אלון אלטמן, שב וטען, כי היה קושי להוכיח שגטאס התכוון לפגוע בביטחון המדינה. הסניגור, עו"ד אביגדור פלדמן, טען שהעונש נמצא בטווחי הענישה המקובלים ושהתפטרותו של גטאס מהכנסת כבר הפכה את ההסדר לעובדה קיימת. לדבריו, גטאס העביר את הטלפון ל-דקה מתוך ידיעה שהלה נטש את דרך הטרור ולאחר שהתחייב שישתמש בו רק כדי ליצור קשר עם משפחתו.
ברסלר-גונן מתייחס בספקנות לטיעון זה: "אין בטוחה שהטלפונים יישארו ברשות מי שהתחייב לא לעשות בהם שימוש וגם אין בטוחה לאותה התחייבות זו כשלעצמה". לדבריו, גטאס ניצל לרעה את החסינות כדי לפגוע בשלטון החוק, בשוויון בפני החוק ובאמון הציבור בנבחריו. טלפונים ניידים - במיוחד בנקודת זמן רגישה זו - יכולים לשמש לביצוע מעשי טרור, מדגיש ברסלר-גונן. "שיקול נוסף לחומרה נעוץ בתכנון המוקדם, בתעוזה ובבוטות של המעשה", הוא מוסיף. הוא גם מזכיר, כי לגרסתו של גטאס - הוא קיבל חבילות אטומות בלא שידע בוודאות מה יש בהן, ובכך פתח פרצה להעברת חומרי חבלה ואמצעי לחימה.
עוד מתייחס ברסלר-גונן למדיניות הענישה ומראה, כי מדובר בעונשים של 30-12 חודשי מאסר למקרים קלים בהרבה מזה של גטאס. לכך יש להוסיף את העובדה שהוא הורשע גם בהפרת אמונים, עבירה שגם היא נושאת עימה מאסר בפועל. לדעתו, עונשו של גטאס צריך להיות חמור מזה של סוהרים שהבריחו חפצים לאסירים, בשל הניצול לרעה של חסינותו. לכן, הוא מסיק, מתחם העונש בלא ההסדר היה צריך להיות 60-34 חודשי מאסר, ובמקרה של גטאס - שלוש שנות מאסר, בין היתר משום שלא הביע חרטה ורק היום אמר שהוא מתנגד לטרור.
לדברי ברסלר-גונן, הוא חייב לתת אמון בדבריה של התביעה בדבר הקושי להוכיח את כוונותיו של גטאס, שכן היא "נהנית מהערכה ומאמון רב". שיקול נוסף הוא, שהודאתו של גטאס חסכה זמן ומאפשרת מבחינה ציבורית לשים את הפרשה מאחור בלא להעמיק את הקרע שיצרו מעשיו. כאמור, לדעת ברסלר-גונן העונש הראוי היה 30 חודשי מאסר, אך לאחר היסוס רב ובשל השיקולים כבדי המשקל שציין, הוא החליט כאמור לכבד את ההסדר. הוא קבע קנס גבוה יחסית כדי שזה יאזן, ולו חלקית, את עונש המאסר המקל.
בקובעו שבמעשיו של גטאס נפל קלון, אומר ברסלר-גונן: "מעשיו חותרים תחת שלטון החוק, תחת קביעות נורמטיביות של הכנסת שעליה הוא נמנה, ואשר יש בהם כדי לשמש למעשים של גורמי טרור או לאפשרם - והכל תוך שימוש בחסינות - כל אלה מחייבים לקבוע, כי הפגם הערכי כה גבוה, שאכן ראוי כי יוכתם בקלון". ברסלר-גונן קבע, כי גטאס יחל לרצות את מעצרו ב-2.7.17.

תאריך:  09/04/2017   |   עודכן:  09/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנתיים מאסר לח"כ לשעבר באסל גטאס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מזל שלא זרק נעל על שופטת...
מגיב ותיק  |  9/04/17 20:49
 
- מזל שלא שפך כוס תה על פניה של
קורןנאוה טבריה   |  10/04/17 11:09
2
משפט ומערכת משפט של רשעים!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  9/04/17 21:58
3
חה חה חה
נהנה מהבדיחה  |  9/04/17 22:10
4
עונש משיקול הומני=מזל שאינו יה
קורןנאוה טבריה   |  10/04/17 06:56
5
יום שחור למערכת המשפט...
הגועש  |  10/04/17 14:39
6
לא הבנתי מה קשה היה להוכיח
צורי  |  10/04/17 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה לבג"ץ: משרד התקשורת מתכוון להפיץ הלילה את תזכירי החוק להפרדת חטיבת החדשות ולדחיית השידורים - ואז יינתנו 21 ימים לתגובה, כולל חופשת הפסח וסופי שבוע
איציק וולף
נשיא אירן, חסן רוחאני, התקשר לעמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, והשניים דנו במתקפת טילי השיוט האמריקנית בסוריה    "נגיב בעוצמה על כל תוקפנות ונגביר התמיכה בצבא הסורי. הצבא האמריקני הוא צבא כובש"
איציק וולף
מועצת הכבלים והלווין אישרה להוט ויס את העלאת ערוצי ספורט 3 וספורט 4, של חברת צ'רלטון, ללא שינוי במחיר המנוי
איציק וולף
נשיא רוסיה שלח אגרת תנחומים לנשיא מצרים וקרא לשיתוף פעולה בינלאומי נגד גורמי הטרור
איתמר לוין
מנדלבליט מודה בבג"ץ שהליך החקיקה של מס ריבוי דירות היה פגום, אך טוען שאין המדובר במקרה קיצוני בו יש מקום לביטולו של חוק בידי בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il