X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיון שהתקיים בלשכת שר התחבורה הוסכם כי מכרז האיתות של הקו האדום בגוש-דן יפורסם בתוך כחודש, ושאר המכרזים יפורסמו עד תחילת אוגוסט האוצר התחייב לממן חריגות תקציב, אם יהיו
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מנקים שולחן בממשלה: במקביל לסיכומים שהושגו היום על קידום הרכבת הקלה בירושלים, הוחלט גם על מתווה פשרה במחלוקת בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין משרד האוצר, בסוגיית מכרזי הרכבת הקלה בגוש-דן.
מתווה הפשרה הושג בפגישה שהתקיימה (יום ה', 9.4.17) בלשכת שר התחבורה ישראל כ"ץ. על-פי הסיכום, מכרז האיתות של הקו האדום בגוש-דן ייצא עד 15 במאי, ולאחריו ייצא מכרז גדול יותר עד תחילת אוגוסט, שיכלול את מערכות החשמול, המסילות, מידע ותקשורת - כולל מידע לנוסעים - כריזה, מערכות אבטחה, ומערכות שליטה ובקרה למערכות מתח נמוך.
על-פי הודעת משרד התחבורה, "בתום סבב דיונים שקיים שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, ובהם חברת נת"ע ומשרד האוצר, גובשה אסטרטגיית רכש חדשה לקו האדום, שתאפשר לעמוד בלוח הזמנים המקורי של הפרויקט, אוקטובר 2021".
הסיכום החדש כולל התחייבות של משרד האוצר להגדיל את תקציב הפרויקט אם יהיו פערים בין ההצעות במכרזים לאומדן שבוצע לעבודות באוגוסט 2014, ועומד על כ-2.5 מיליארד שקל. במשרד התחבורה אומרים כי "החלטות נוספות יובאו לוועדת ההיגוי העליונה, בהמשך להחלטת הממשלה".
עמדת נת"ע ומשרד התחבורה טרם הסיכום הייתה כי יש לפצל את מכרז המערכות הגדול שנכשל לארבעה מכרזים: איתות, חשמול ומסילות, מערכות תקשורת ובקרה ועבודות הנדסה אזרחית. בנת"ע סימנו את מכרז האיתות כקריטי במיוחד, משום שייצור הקרונות על-פי לוח הזמנים דורש להעביר את מפרט מערכת האיתות ל-CNR הסינית עוד השנה.
השאיפה לפצל גם את המכרזים האחרים נבעה מתפיסה האומרת שרק כך ניתן יהיה לבצע אותם במהירות ולייצר בהם תחרות בין גורמים רבים. זאת משום שמכרזים מאוחדים מחייבים הקמת קבוצות חברות, שזמן ההתארגנות שלהן ארוך ושהסיכוי שמספר רב מהן ישתתפו נמוך.
במכרז המערכות המאוחד שתוצאותיו התבררו בנובמבר האחרון השתתפו רק שתי קבוצות, אלסטום ומנרב ו-TAT הצרפתית יחד עם שפיר. ההצעות שנתנו הקבוצות היו גבוהות מהערכת נת"ע ב-1.8 מיליארד שקל ו-3.5 מיליארד שקל, בהתאמה.
בישיבה שהתקיימה היום הנחה השר כץ לתקצב ולפרסם עד סוף החודש הבא את מכרזי התכנון המפורט לקו הירוק ולקו הסגול בגוש-דן. הקו הירוק מתוכנן בין ראשון לציון מערב וחולון להרצליה, והסגול מתחיל בתחנת סבידור בתל אביב, נכנס לכיוון בן יהודה על ארלוזורוב, ומשום ממשיך דרומה ומזרחה לכיוון בית החולים שיבא על דרך השלום ומשם ליהוד.

תאריך:  10/04/2017   |   עודכן:  10/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פשרה בין נת"ע לאוצר: פיצול מכרזים חלקי ומימון נוסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הושגו הבנות בין המדינה לבין סיטיפס במשא-ומתן לביצוע הארכות קו הרכבת הקלה בירושלים
עידן יוסף

תחנות ת"א השלום, מודיעין מרכז, פאתי מודיעין, נתב"ג, כפר חב"ד ולוד גני אביב תהיינה סגורות ויחולו שינויים בתנועת רכבות הנוסעים
עידן יוסף
הרשות לתחבורה ציבורית הנחתה את אגד לתת תגבור של נסיעה אחת גם במקרים בהם לא ניתן לאסוף נוסעים בתחנות הביניים ולא רק בתחנת המוצא
יצחק דנון
הסכום הנתבע: 7.6 מיליון שקל    הטענה: הרכבת מוכרת כרטיסים למקומות שמורים שאינם קיימים, או מוכרת פעמיים את אותו מקום לנוסעים שונים
עידן יוסף
תזכיר חוק חדש יורה לכל רשות מקומית להקצות מקומות למתקני תחבורה ציבורית בהתאם למספר יחידות הדיור המתוכננות    בכיר במשרד התחבורה: "אין סיבה שחייל יגיע עם הצ'ימידן וייבדק בדרך כמה פעמים בכמה נקודות שיגזלו 4 דקות מזמנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il