X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות נצחונו של ארדואן במשאל העם

טורקיה לא תתקבל לאיחוד

משקיפים אירופיים: ההצבעה לא עמדה בקני המידה הבינלאומיים המקובלים ארדואן זכה ל-51.4% בלבד - והפסיד בערים הגדולות ובאיזורי התעשיה והתיירות העיקריים
▪  ▪  ▪
ארדואן. יתעלם מהרוב הזעום [צילום: בורהן אוזביליצ'י, AP]

נצחונו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, במשאל העם סותם את הגולל על סיכוייה של ארצו להצטרף לאיחוד האירופי - אומרים (17.4.17) מקורות בכירים באיחוד. 51.4% מהמצביעים תמכו ב-18 שינויים חוקתיים, שיעבירו את טורקיה למשטר נשיאותי, יגבירו את סמכויותיו של ארדואן ויחלישו את הפיקוח הפרלמנטרי עליו.
שר החוץ הגרמני, סיגמאר גבריאל, הבהיר מיד לאחר פרסום תוצאות המשאל, כי אם יתממשו התחזיות וצעדו הבא של ארדואן יהיה החזרת עונש המוות - יהיה זה "סוף החלום האירופי" של אנקרה. גבריאל הוסיף, כי אפשרות הצטרפותה של טורקיה לאיחוד ממילא אינה צפויה לעלות בקרוב על סדר היום של הארגון.
מספר קבוצות אופוזיציה טורקיות טוענות לאי-סדרים משמעותיים בהצבעה, שהסתיימה ברוב דחוק מהרבה מאשר זה שעליו הצביעו התוצאות הראשוניות. גם משקיפים חיצוניים מדווחים על הטיית תוצאות מצד ממשלתו של ארדואן; צוות המשקיפים האירופי קבע, כי ההצבעה לא עמדה בסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים. מפלגת האופוזיציה העיקרית, מפלגת העם הרפובליקנית, הודיעה שתערער על כשרותם של שליש מהקולות, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית החליטה בזמן אמת לאשר קולות במעטפות שלא נסגרו כנדרש.
נכון לשעות אחר-הצהריים, לא בירך אף לא מנהיג זר אחד את ארדואן על נצחונו. גבריאל והקנצלר אנגלה מרקל פרסמו הודעה הקוראת לארדואן לנהוג באיםוק בניצול כוחו החדש. לדבריהם, התוצאות הצמודות מגלות עד כמה האומה הטורקית מפולגת, דבר המטיל אחריות רבה על ארדואן. הם גם קראו לו להביא בחשבון את הביקורת על תקינות התוצאות, אשר יאפשרו לארדואן למשול עד שנת 2029 ואולי אפילו עד שנת 2034.
נשיא האיחוד האירופי, ז'אן-קלוד יונקר, הודיע שיבחן את דיווחיו של צוות המשקיפים האירופי, וקרא לשלטונות טורקיה לנסות ולהשיג קונצנזוס רחב ככל האפשר בעת יישום השינויים שאושרו במשאל. מנפרד ובר, מנהיג מפלגת העם האירופית - המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט האירופי, אליה משתייכים מרקל ויונקר - הודיע שהצטרפותה של טורקיה לאיחוד שוב אינה אפשרות מעשית. משרד החוץ האמריקני הודיע, כי לא יתייחס לתוצאות בטרם יבחן את דיווחיהם של המשקיפים הבינלאומיים.
הרוב לו זכה ארדואן הוא הנמוך ביותר שלו אי-פעם, והוא עומד אל מול למעלה מ-61% שקיבלו שתי המפלגות התומכות בו בבחירות האחרונות לפרלמנט. בשלוש הערים הגדולות ביותר במדינה - איסטנבול, אנקרה ואיזמיר - נרשם רוב למצביעי ה"לא", כולל בשכונת מגוריו של ארדואן. מתנגדיו זכו לרוב גם ברוב הערים התעשייתיות ואיזורי התיירות של טורקיה. תוצאות אלו בולטות במיוחד לנוכח העובדה, שאמצעי התקשורת הממלכתיים העניקו לתומכיו של ארדואן חשיפה גבוהה פי עשרה מזו שניתנה למתנגדיו.
משקיפים אומרים, כי הניסיון מלמד שארדואן יתעלם מהרוב הזעום בו זכה ויציג את המשאל כניצחון גדול שלו. יום למחרת ההצבעה, הורחב מצב החרום - שהוטל ביולי שעבר לאחר נסיון ההפיכה - והוא יימשך לפחות עד 20 ביולי. מצב זה כבר אפשר לארדואן לאסור 50,000 איש ולפטר למעלה מ-100,000 עובדי מדינה.

תאריך:  17/04/2017   |   עודכן:  17/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא טורקיה, שמסוף השבוע האחרון הוא גם בעל סמכויות עצומות מאי פעם לאחר ניצחונו במשאל העם על שינוי החוקה, דוחה את טענות המשקיפים הזרים על אי-תקינות משאל העם    "נערוך מבצעים היכן שנצטרך נגד הטרור"
איציק וולף
האסירים הפלשתינים פתחו בשביתת רעב ללא הגבלת זמן    הניו-יורק טיימס פרסם מאמר פרי עטו של המחבל מרואן ברגותי וכינה אותו "מנהיג ופרלמנטר"    ברגותי ועשרות מחבלים דומיננטיים אחרים הועברו מהכלא שבו שהו למתקני כליאה אחרים
יצחק דנון
המשרד טוען ששלמה אלימלך וגיא מר-חיים נטלו לעצמם 2 מיליון שקל שקיבלו ממנו לצורך הקמת חממה תעשייתית בנגב
יצחק דנון
מאיר איבגי תובע 6.2 מיליון שקל משותפו לשעבר, חי חיון, בעקבות פסק דין לפיו חיון עשק אותו והוא זכאי לפיצוי על מניות במפעל גומי גאם
יצחק דנון
בית ההשקעות אדמונד דה-רוטשילד תובע עובד לשעבר, אשר ניהל את שירותי ההשקעות ללקוחות בנק לאומי מדרום אפריקה לאחר שהבנק הפסיק את השירות לפני שנתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il