X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא טורקיה, שמסוף השבוע האחרון הוא גם בעל סמכויות עצומות מאי פעם לאחר ניצחונו במשאל העם על שינוי החוקה, דוחה את טענות המשקיפים הזרים על אי-תקינות משאל העם "נערוך מבצעים היכן שנצטרך נגד הטרור"
▪  ▪  ▪
הסולטן ארדואן [צילום: קייהאן עוזר/AP]

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, חוגג את ניצחונו במשאל העם להפיכת טורקיה לבעלת משטר נשיאותי, ודוחה את הביקורת שהשמיעו משקיפים זרים על המשאל שבו ניצח בפער קטן מאוד כשגרף 51.41% מהקולות לעומת 48.59% שהתנגדו לשינויים מרחיקי הלכת שהציע.
"עליהם לדעת את מקומם", אמר בעקבות טענות המשקיפים כי משאל העם לא היה דמוקרטי כראוי וכי קמפיין ציבורי נגד השינוי החוקתי המעניק לארדואן סמכויות עצומות, הושתק. דברים דומים נמסרו בהודעת משרד החוץ הטורקי שהודיע כי הטענות שלפיהן משאל העם אינו עומד בסטנדרטים בינלאומיים אינה מקובלת עליו.
ארדואן הוסיף בנאום הניצחון שלו כי טורקיה תערוך מבצעים היכן שתצטרך במלחמה נגד הטרור. בכך, ייתכן שהתכוון, בין היתר למבצעים נגד מתנגדי המשטר - בדומה למבצע המעצרים הענק שבוצע בטורקיה לאחר הפיכת הנפל לפני כשנה. לדבריו, טורקיה תערוך בעתיד משאל עם נוסף - אם יהיה בכך צורך - על השהיית שיחות ההצטרפות שלה לאיחוד האירופי.
על-פי הרפורמה שאושרה במשאל העם, סמכויות משרד ראש הממשלה יעברו לידי הנשיא וטורקיה תהפוך למעשה לרפובליקה נשיאותית; מתנגדיו של אדרואן טוענים, כי מדובר למעשה בדיקטטורה שלו. ארדואן, המשמש כראש ממשלה וכנשיא מאז 2002, יוכל על-פי הרפורמה החדשה לשלוט במדינה עד 2029 - אם לא יזום רפורמה נוספת, שתאריך עוד יותר את שלטונו.
ארדואן הוא איסלאמיסט, המתנגד לכיוון המערבי-חילוני של ארצו מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת. תחת שלטונו נקטה טורקיה במדיניות בדלנית כלפי המערב, למרות שהיא חברה בברית נאטו. ארדואן גם תומך בפלשתינים בכלל ובחמאס בפרט, והוא אשר אפשר את צאתו של משט ה"מרמרה" שהוביל לשנים של נתק בין טורקיה לישראל - נתק שהסתיים רק אשתקד, עם התנצלות ופיצויים מצד ישראל.

תאריך:  17/04/2017   |   עודכן:  17/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
האסירים הפלשתינים פתחו בשביתת רעב ללא הגבלת זמן    הניו-יורק טיימס פרסם מאמר פרי עטו של המחבל מרואן ברגותי וכינה אותו "מנהיג ופרלמנטר"    ברגותי ועשרות מחבלים דומיננטיים אחרים הועברו מהכלא שבו שהו למתקני כליאה אחרים
יצחק דנון
המשרד טוען ששלמה אלימלך וגיא מר-חיים נטלו לעצמם 2 מיליון שקל שקיבלו ממנו לצורך הקמת חממה תעשייתית בנגב
יצחק דנון
מאיר איבגי תובע 6.2 מיליון שקל משותפו לשעבר, חי חיון, בעקבות פסק דין לפיו חיון עשק אותו והוא זכאי לפיצוי על מניות במפעל גומי גאם
יצחק דנון
בית ההשקעות אדמונד דה-רוטשילד תובע עובד לשעבר, אשר ניהל את שירותי ההשקעות ללקוחות בנק לאומי מדרום אפריקה לאחר שהבנק הפסיק את השירות לפני שנתיים
איתמר לוין
נשיא טורקיה השיג ניצחון במשאל העם שיהפוך את ארצו לרפובליקה נשיאותית - ולדיקטטורה לטענת מתנגדיו    גרף 51.41% מהקולות לעומת 48.59% שהתנגדו    קורא "לכבד את החלטת האומה שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il