X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה את ערעוריהן של אלסטום ו-CAF על פסק דינו של בית המשפט המחוזי וקבע: לא נפל פגם בהתנהלות ועדת המכרזים היקף המכרז: 920 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
"עתירה רצופת הכפשות"

החברה הסינית CNR היא הזוכה במכרז לאספקת 90 קרונות לרכבת הקלה בתל אביב, עם אופציה ל-30 קרונות נוספים. כך קובע סופית (18.4.17) בית המשפט העליון, אשר דחה את ערעורה של חברת אלסטום על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב. היקפו של המכרז הוא 920 מיליון שקל.
סגו נשיא המחוזי, קובי ורדי, דחה במאי שעבר מכל וכל, תוך ביקורת חריפה ביותר, את עתירותיהן של אלסטום ו-CAF נגד זכייתה של CNR במכרז של חברת נת"ע. ורדי אומר, כי העתירה רצופה הכפשות והשמצות כלפי עשרות גורמים מקצועיים שעשו את מלאכתם נאמנה, בלא ששתי העותרות מביאות ולו שמץ של ראיה לטענתן המרכזית - כאילו המכרז נתפר לטובתה של CNR.
שופט בית המשפט העליון, אורי שהם, דוחה גם הוא את טענותיהן של שתי החברות. לדבריו, המבחנים לקביעת ציון האיכות היו הוראת מינהל פנימית של נת"ע ולכן לא הייתה חובה לפרסם אותם - ובכך נשמטת הקרקע מתחת לטענה מרכזית של אלסטום ו-CAF נגד תקינותו של המכרז.
"לצורך הפעלת שיקול דעתה, רשאית ועדת המכרזים לקבוע לעצמה קריטריונים פנימיים לבדיקת ההצעות - מבלי שיש חובה לפרסמם במסמכי המכרז - על-מנת להבטיח כי תהליך הערכת ההצעות וניקוד האיכות, יתבצעו באופן שוויוני ואחיד, ביחס לכלל ההצעות", הוא אומר. פרסום הנוהל לא היה גורם למי מהמציעים להגיש הצעה טובה יותר, מוסיף שהם.
עוד דוחה שהם את טענת אלסטום, ולפיה ועדת המכרזים שינתה בדיעבד 18 מבין 200 מבחני האיכות במטרה להיטיב עם CNR. לדבריו, הוועדה גילתה סתירות בין מבחנים אלו לבין תנאי המכרז, ופעלה בצורה סבירה כאשר תיקנה אותם במקום לבטל את המכרז כולו. השינויים נעשו מבלי שנבדקו השלכותיהם על ההצעות השונות ובטרם נפתחו מעטפות ההצעות הכספיות, ולפיכך מדובר בצעד שנעשה בצורה קפדנית ושוויונית.
טענה מרכזית של אלסטום ו-CAF הייתה, שהצעתה של CNR נוסחה כך שאיננה מחייבת אלא מבטאת כוונה בלבד. שהם אומר, כי יש לבחון את השינוי בהקשרו, בחינה המעלה ש-CNR קיבלה על עצמה לעמוד בכל תנאי המכרז. הוא מוסיף: "בהינתן מורכבותו הרבה של המכרז מושא ענייננו, כאשר ההצעות בו נפרשו על פני אלפי עמודים, ובדיקתן הצריכה התייעצות עם אנשי מקצוע מתחומים שונים - ניתן לאפשר תיקונם של פגמים קלים שנפלו בהצעות, תוך שמירה על עיקרון השוויון, ועל תקינות ההליך המכרזי".
שהם הטיל על אלסטום ו-CAF הוצאות בסך 75,000 שקל כל אחת, לאחר שכך חויבו ב-200,000 שקל כל אחד בביהמ"ש המחוזי. השופטים סלים ג'ובראן וצבי זילברטל הסכימו עם שהם. את אלסטום ייצגו עוה"ד רלי לשם, גיורא אונגר ומיטל ויצמן; את CAF ייצגו עוה"ד יעקב שרביט, יצחק שרגאי, יותם בלאושילד וגילת אברהם; את נת"ע ייצגו עוה"ד איילת סימון-וקסלר, שמואל מעוז וגליה שרף-שמואל; ואת CNR - עוה"ד שוקי חורש, ערן בצלאל, אוריאל פרינץ, הגר פינס, אילן גולד ומיכל רשף.

תאריך:  18/04/2017   |   עודכן:  18/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הבריאות וסגן שר החינוך ביקרו את הרב אליעזר ברלנד ששוחרר מן הכלא למעצר בית במלונית הצמודה לבית החולים הדסה    ברלנד עדיין נחשב לאסיר עד לתום תקופת מאסרו הרשמית
אלעזר לוין
אושרה תוכניתו של קיבוץ מעגן מיכאל לבנות בניין מכורים בן 6 קומות, 20 דירות    המימון - מרווחי פלסאון תעשיות   הקיבוץ קרוי על שמו של מייסד מפעל המלט נשר
מירב ארד
בדיון בוועדה התברר כי אין התקדמות במשא-ומתן ביו נציגי העובדים לבין משרד האוצר    מרכז חו"ל באגף השכר במשרד האוצר, אלישע קיפניס: "הושגה התקדמות במרבית המישורים, כולל כברת דרך משמעותית בנושא השכר, אך בישורת האחרונה הייתה הליכה אחורה מצד העובדים"
אלעזר לוין
המחיר הממוצע- 2.15 מיליון שקל לדירה, כולל מע"מ    כפר סבא: דירה חדשה ב-2.67 מיליון שקל, דירה יד שנייה בכ-2 מיליון שקל
אלעזר לוין
29,500 שקל למ"ר הנוי בצון החדש של תל אביב    3 חדרים ליד שכונת שפירא -1.31 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il