X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסיבוב הראשון בבחירות בצרפת

קרב צמוד בין מקרון לבין לה-פן

סקרים אחרונים שנערכו לפני הפיגוע בפריז מלמדים על יתרון קטן למועמד המרכז בבחירות לנשיאות - אך לא ברורה השפעת רצח השוטר בשאנז אליזה
▪  ▪  ▪
מירוץ צמוד [צילום: כריסטוף אנה, AP]
לה-פן ועוד אחד
איתמר לוין
שבוע לפני הסיבוב הראשון בבחירות בצרפת, המרוץ צמוד מאי-פעם. די בטוח שמארין לה-פן תעלה לסיבוב השני ותפסיד בו - אבל למי?
לרשימה המלאה

איתמר לוין
"התקווה היא בדמותו של מקרון"

עמנואל מקרון ומארין לה-פן מנהלים קרב צמוד בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות צרפת, המתקיימות היום (23.4.17). אם יתממשו תחזיות הסקרים, יתמודדו השניים ב-7 במאי בסיבוב השני והמכריע - בו צופים הסקרים ניצחון מוחץ למקרון. עם זאת, הסקרים מלמדים שבין רבע לשליש מכלל הבוחרים טרם החליטו במי יתמכו, מה שכמובן עשוי לשנות בצורה מהותית את התוצאות.
הסקרים האחרונים פורסמו בסוף השבוע, אך הם נערכו לפני הפיגוע בשאנז אליזה ביום חמישי, בו נרצח שוטר ועליו נטל דאעש את האחריות. לכן, לא ניתן לדעת האם ומהי השפעתו של אירוע זה, והאם הוא חיזק את לה-פן - הדוגלת במדיניות של יד קשה נגד מהגרים בכלל ומוסלמים בפרט.
רוב הסקרים מעניקים למקרון, איש המרכז המתמודד כמועמד עצמאי, יתרון של אחוזים בודדים על פני לה-פן, מנהיגת "החזית הלאומית" הימנית-קיצונית. לשניהם יש יתרון של מספר אחוזים על פני פרנסואה פיון, איש הימין, ועל פני המנהיג הקומוניסטי ז'אן-לוק מלנשון. בהנחה שמקרון ולה-פן אכן יעלו לסיבוב השני, אין חשיבות מעשית לדירוג הפנימי ביניהם, למעט היוקרה והתנופה הכרוכים בכך.
סקר שפורסם בעיתון הבריטי דיילי טלגרף מעניק למקרון 24%, ללה-פה 22.1%, פיון מקבל 19.6%, מלנשון זוכה ב-18.9%, ובנואה אמון הסוציאליסט -ב-7.3% בלבד. מכון הסקרים Odoxe צופה תוצאות דומות: מקרון עם 24.5%, לה-פן עם 23%, מלנשון ופיון עם 19% כל אחד ואמון עם 7.5%. מכון הסקרים BVA מצביע על שוויון מוחלט בין מקרון ללה-פן עם 23% כל אחד, ואחריהם - פיון ומלנשון עם 19% כל אחד ואמון עם 7%. ממוצע הסקרים של השבוע האחרון הוא: מקרון - 24%; לה-פן - 22%; פיון - 20%; מלנשון - 19%.
כל הפערים הללו נמצאים בטווח טעות המדגם, ויש לזכור גם את כשלונות הסוקרים בבחירות בארה"ב ובמשאל הברקזיט בבריטניה. לסקרים בצרפת אומנם יש נטייה בת עשרות שנים לנבא במדויק את תוצאות הבחירות לנשיאות, אך אלו הנוכחיות צמודות ביותר ולכן יש להתייחס בזהירות יתרה לסקרים.

החלה ההצבעה בטריטוריות הצרפתיות

בטריטוריות הצרפתיות מעבר לים ובכמה מדינות בארה"ב, בהן הוואי, החלה ההצבעה בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. באזורים האלה הבחירות מתחילות מוקדם, כדי שלא יושפעו מהתוצאות, שיתפרסמו בערב. הבחירות בצרפת יתקיימו באבטחה כבדה. 50 אלף שוטרים וחיילים יתפרסו בערים הגדולות. כמיליון מ-47 מיליון בעלי זכות הבחירה אינם מתגוררים בצרפת.
הנשיא דונלד טראמפ אמר כי הפיגוע בפריס צפוי לסייע בבחירות למועמדת הימין הקיצוני, מרין לה פן. בראיון לסוכנות הידיעות AP אמר טראמפ כי ללה פן הדעות התקיפות ביותר בנושא הגבולות ובמתרחש בצרפת. התביעה בצרפת אומרת כי המחבל שעשה את הפיגוע, כרים שרפי, בן 39, לא הראה סימנים של הקצנה, אף שהיה לו עבר פלילי עשיר של תקיפת שוטרים. הוא נעצר בחודש פברואר, אך שוחרר משום שלא היו ראיות כי הוא מהווה איום. כעת בודקים אם פעל לבדו. בפיגוע הירי בשדרות שאנז-אליזה נהרג שוטר ושניים נפצעו פצעים קשים. תיירת נפצעה פצעים קלים. שוטרים ירו במחבל והרגו אותו. ליד גופתו נמצא פתק ובו דברי תמיכה בארגון המדינה האיסלאמית.
משטרת צרפת עצרה אדם חמוש בסכין שהתקרב לעבר עמדת משטרה בתחנת רכבת בפריס. המעצר יצר בהלה בקרב מאות נוסעים שהיו בתחנה.

תאריך:  23/04/2017   |   עודכן:  23/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שימוש ראשון בנשק כימי הביא למותם של לפחות 5,000 חיילים צרפתיים בשדה הקרב
עידן יוסף
אביגדור ליברמן גינה את התנהגות שני חברי הכנסת של הליכוד כלפי המשפחות השכולות ואומר: "יש דרך לומר את הדברים"    אומ"ץ הגישה תלונה לוועדת האתיקה
שירות גלובס
הגיש הצעת רכש למניות המיעוט (29%) בחברה המפעילה את קמדן מרקט בלונדון, בפרמיה של כ-30%    ישלם כ-264 מיליון ליש"ט תמורת המניות ועוד כ-100 מיליון ליש"ט כפירעון האג"ח של מרקט טק
עמי דור-און
פרופ' ג'ון גרטנר מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ג'והנס הופקינס: "טראמפ אינו כשיר להוביל את ארה"ב; חובתנו המקצועית להזהיר את הציבור מפני הנזקים שעלול מצבו הנפשי לגרום"
יואב יצחק
עו"ד שלומית ברנע-פרגו המכהנת גם עתה כיועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה קבעה כבר ב-2011 בתגובתה לתנועת אומ"ץ: על-פי החלטת ועדת הכספים של הכנסת ועל-פי הנוהל, "הוצאות כלכלת ראש הממשלה, משפחתו ואורחיו במעון הרשמי בירושלים, ימומנו על-ידי אוצר המדינה. המימון יכלול הוצאות כלכלת אורחים..."    על-פי חוות דעת זו, יכלה שרה נתניהו לארח את אביה שמואל בן-ארצי בבית ראש הממשלה בבלפור ולחייב את המשרד במלוא ההוצאות    חוות דעת זו מפריכה את החשדות שהועלו נגד שרה נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il