X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מידע מודיעיני הביא למעצרם של שני אזרחים צרפתיים מוסלמיים קיצוניים שכנראה תכננו לרצוח את פרנסואה פיון
▪  ▪  ▪
[צילום: אמיליו מורנטי/AP]

מידע שהועבר מהמודיעין הבריטי, הביא למעצרם של שני חשודים שהיו בשלבים האחרונים של פיגוע רבתי, כך פורסם בתקשורת הצרפתית. לפי גורמי ממשל בפריז, עובדי המנהל הכללי לביטחון חוץ (DGSE - המקבילה הצרפתית לאמ"ן) עצרו בשבוע שעבר שני אזרחים צרפתים בעיר מרסיי. שני הגברים, אחד בעל שורשים צפון-אפריקניים והשני אזרח שהתאסלם, היו מוכרים למשטרה בשל עמדותיהם האיסלאמיות הקיצוניות.
לפי שר הפנים הצרפתי, מתיאס פקל, שני החשודים התכוונו לבצע פיגוע גדול במרסיי בשבוע שלפני הבחירות במדינה. לפי מקורות מודיעיניים, השניים תכננו לרצוח את אחד המועמדים לבחירות. לפי דיווחים שונים, יעדם של החשודים היה פרנסואה פיון, מי שהיה ראש-הממשלה תחת הנשיא ניקולא סרקוזי. לא ידוע למה פיון היה היעד, אולם יש המעריכים שהכוונה הייתה דווקא לקדם את שאיפותיה של מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה-פן, בתקווה שבחירתה תביא להקצנה בקרב המוסלמים בצרפת ובצפון-אפריקה.
לפי התקשורת הצרפתית, סוכני ה-DGSE החרימו דגל של דאעש, מספר אקדחים וכמויות משמעותיות של חומר נפץ. כמו-כן, דווח כי נמצאה קלטת וידאו של השניים, בה הם נשבעים אמונים לדאעש בינתיים, עוזרו של פיון הוא שאמר שמידע שהועבר מהמודיעין הבריטי הביא למעצר השניים.
לפי ההערכות שונות, כ-1,700 אזרחים צרפתים הצטרפו למלחמה לצד דאעש בעירק ובסוריה - המספר הגבוה ביותר במדינה אירופית. ההערכה היא, שכ-250 מהם חזרו לצרפת. האירועים האחרונים בצרפת רק מחזקים את ההערכה שאותם לוחמים-חוזרים פועלים כעת בתאים רדומים, ומחכים או לפקודה מהנהגת דאעש או לאירועים משמעותיים בצרפת כדי להוציא לפועל פיגוע.
מדיק שוז
פורד
ארקיע
עץ ועצה
דיזיין סנטר
שלמה sixt
תנועת נאמני תורה ועבודה תוקפת את הציבור החרדי על אי-הזזת אירועי ל"ג בעומר במירון ומאשימה את ראשי החרדים בצביעות.
בהודעה שפרסמה, נכתב כי "סוגיית אי-הזזת מועד הדלקת המדורות במירון במוצאי שבת, ממחישה את גודל אי-ההבנה, או אולי הצביעות, של שליחי הציבור החרדי ביחסם לשבת בישראל. עד כמה צריך להיות מנותק בשביל לא להבין שלא ניתן לקיים את ההדלקה במוצ"ש מבלי לגרום לחילול שבת המוני של כוחות השיטור והאבטחה? ניתוק זה דומה לחוסר הבנת המציאות הכללית בתחום השבת. בחסות ה'סטטוס-קוו' הקיים לכאורה, הפכה השבת ליום שופינג לאומי. חוסר הניסיון להסדיר את מעמדה של השבת בישראל, מצביע על כך שרבים בחברה הדתית עוד לא הפנימו שיש כאן מדינה ולא שטייטל".
בעקבות החלטת שר החינוך נפתלי בנט, לדחות ביממה את חופשת לג בעומר מחשש לחילול שבת,מברך מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה מלאך ומחזק את ידיו של השר בנט:
"זהו צעד חשוב מאוד על-מנת למנוע חילול שבת של מאות אלפים,כולל גופים ממלכתיים ובהם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי האש שהיו נאלצים לעבוד בעיצומה של השבת ללא צורך אמיתי. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
השבת בישראל היא לא רק ערך דתי וסוציאלי, היא גם ערך ממלכתי שהמדינה קבעה בחוק ועל כן משעה שהרבנות הראשית התריעה על חילול השבת המיותר שהיה צפוי,שר החינוך נפתלי בנט פעל באופן נכון כאשר קיבל את הבקשה ובכך מנע חילול שבת המוני וגילה התחשבות במאות אלפי תלמידים במערכת החינוך ובמיוחד הצעירים שבהם שבשל יציאת השבת בשעה מאוחרת היו מתקשים לחגוג כראוי את מדורות ל"ג בעומר.
דה-מלאך מבין את הכעס של ההורים והמורים על ההתראה הקצרה ואומר:"כאבא אני יכול להבין את הכעס על ההודעה המאוחרת, אך מאידך דברים כאלה קורים לצערנו מדי יום במערכות הציבוריות.
כמזכ"ל תנועת נוער מובילה בציונות הדתית ולמרות שגם עלינו לעשות שינויים ולדחות תוכניות שונות. אנחנו תומכים ומחזקים את ידיו של שר החינוך על הכרעתו הערכית שקיבל.
תנועת הנוער עזרא מונה כיום כ-30,000 חניכים ולמעלה מ-60 מוקדי פעילות בכל רחבי הארץ.

תאריך:  23/04/2017   |   עודכן:  23/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכל פיגוע בצרפת נגד אחד המועמדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עמית ביטל את קביעותיו של המחוזי בדבר ניגוד עניינים של שגב ב"קדמת עדן", אך הותיר על-כנו את חיובו לשאת ב-1.3 מיליון שקל מתשלומי המס בפרויקט
ראובן לייב
אמנים מובילים ואישי-ציבור יופיעו במופע מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה שייערך באולם ז'ראר בכר בירושלים
מירב ארד
ירידה של 12% במספר האירועים האלימים מול החמרה דרמטית בביטויים האנטישמיים המילוליים והחזותיים, בייחוד ברשתות החברתיות
איתמר לוין
ניסים מור ירצה 400 שעות שירות לתועלת הציבור לאחר שהודה שהטריד שלוש שוטרות    יפצה כל אחת מהן ב-10,000 שקל    נדחתה בקשתו להימנע מהרשעתו
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של ארגון הכדורסל הודה במרמת מיליוני שקלים יחד עם בכירים בחברת הפניקס, כדי לעקוף הליכי גבייה של רשות המיסים    16 חודשי מאסר לשותפו, ראובן עופרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il