X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משמר הכבוד, היום, ביד ושם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הנשיא ריבלין ביד ושם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ביד ושם מתקיים הטקס הממלכתי לזכר ששת המיליונים במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה הרמטכ"ל באושוויץ: "לראות את הרוע מקרוב והקושי הגדול לתפוס זאת. מכונת הרג ורצח שיטתי"
▪  ▪  ▪
הנשיא ראובן ריבלין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ביד ושם נפתח רשמית (יום א', 23.4.17) יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס ממלכתי. העצרת במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, נכבדים, ניצולי השואה, ילדיהם של ניצולי השואה ומשפחותיהם, והציבור הרחב. השנה נערכת העצרת בסימן "לחלץ תווי פניהם - סיפורו של היחיד בשואה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בעצרת לזוועות בסוריה ואמר כי העולם עדיין נשאר אדיש: "ואשר לאדישות העולם, האם בתחום הזה נשתנה משהו? גם כאן חייבים להודות שהתשובה בעיקרה שלילית. ישנם מקרים רבים בהם העולם עומד מנגד ואינו מונע השמדת עם: בקמבודיה, בראונדה, בסודן ואכן גם בסוריה".
הנשיא ראובן ריבלין סקר בנאומו שתי גישות באופן שבו החברה הישראלית זוכרת את השואה ולומדת את לקחיה. האחת היא זאת העוסקת רק בהיבטים ובלקחים האוניברסליים של השואה. והשנייה, היא זאת שבה השואה משמשת כמשקפיים שדרכם אנחנו רואים את העולם.
לדבריו, הגישה הראשונה - האוניברסלית, מכחישה את הייחודיות של השואה כאירוע היסטורי שאינו דומה לשום אירוע ושאירע לנו בני העם היהודי. ״לפי גישה זו, השואה היא מקרה פרטי של רצח עם, של גזענות, כאשר מקרים כאלה קרו ואולי יקרו בהיסטוריה האנושית. היא מתכחשת לאנטישמיות כמחלה ממארת, בת אלפי שנים. היא מתכחשת לזכותו ולחובתו של העם היהודי להיסטוריה משלו ולמדינה משלו״.
הנשיא הדגיש: ״לעולם, לעולם, השואה הייתה ותהיה תוכנית השמדה שתוכננה ובוצעה נגד העם היהודי. תאי הגזים לא נבנו כפשע נגד האנושות, הם נבנו במטרה להשמיד את העם היהודי ואותו דווקא. לא הייתה עוד תופעה היסטורית כזאת: השמדה שמנותקת מסכסוך, מנותקת משאלות טריטוריאליות או ממאבק על שליטה. מהלך אימים שכנס יהודים מרחבי העולם, מיבשות שונות, יהודים שלא ידעו איש את שפת רעהו, מאמינים וכופרים, מתבוללים ואורתודוכסים, במטרה אחת: להשמיד אותם ואת זרעם מעל פני האדמה. השואה לא התרחשה בעולם קדמון וגם לא מזמן כל כך. היא התרחשה בלב אירופה של הנאורות, בלב גרמניה של קאנט - אבי האתיקה המודרנית, בלב צרפת של הצהרת זכויות האדם והאזרח. שם, כן שם, תוכננה הגדולה שבזוועות שכוונה כלפינו, בני העם היהודי״.
הוא הבהיר את הסכנה הטמונה בגישה האוניברסלית כלפי לימוד השואה ואמר: ״גישה אוניברסלית לבדה, אינה רק טעות היסטורית, אלא גם סכנה חינוכית בגלל המסר שהיא מעבירה לדורות הבאים. לימוד השואה כרוך בעיסוק בשאלות יסוד הנוגעות לעומק הזהות היהודית. איננו יכולים להסתפק במקום הפשטני של התנגדות לג'נוסייד באשר הוא. מובן מאליו שלשואה יש לקחים אוניברסליים, אבל ההתכחשות לייחודיות של שואת העם היהודי, היא טעות היסטורית, לאומית וחינוכית״.
הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, העומד בראש משלחת ישראל למצעד החיים בפולין, ביקר במחנה ההשמדה אושוויץ. בסיום הביקור כתב איזנקוט בספר האורחים: "ביקור ראשון על אדמת פולין כרמטכ"ל צה"ל. לראות את הרוע מקרוב והקושי הגדול לתפוס זאת. מכונת הרג ורצח שיטתי. המילים 'משוֹאה לתקומה' מקבלות משנה חשיבות, להבין כיצד קמו ניצולים, עלו לארץ והקימו בית. ההבנה שרק מדינת ישראל, המתקדמת עם צבא חזק ועוצמתו, ימנעו מקרים דומים בעתיד".
במסגרת הביקור במחנה בירקנאו, התקיים מעמד הצדעה לעד המשלחת מיכאל גולדמן. הוא שיתף את המשלחת בסיפור השרדותו ובסיום העדות העניק לו הרמטכ"ל כנפי טיסה. אמו של הדר גולדין, לאה, קראה במהלך הביקור את המכתב שכתב בנה כשהשתתף במשלחת לפולין.

תאריך:  23/04/2017   |   עודכן:  23/04/2017
+יופי מציל חיים
09:48 24/04/17  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה

כשהבחין בי, ניגש אליי, ליטף את לחיי ואמר לאבי (שמואל ז"ל) שנשא אותי בחיקו: 'איזה ילד יפה'  ▪  מבט מהורהר עלה בעיניו והוא שאל: 'קיטז אני ארע קופילו?' (בן כמה בנך?)  ▪  'בן ארבע', ענה לו אבי

מציל חיים
+"כי לא מחשבותי מחשבותיכם"
09:03 24/04/17  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

איך מסבירה קשת ההגות האורתודוקסית את פשר השואה  ▪  הירהורים אמוניים ליום הזיכרון  ▪  היו שהסיקו בעקבות הקטסטרופה ש"השמים ריקים: אין אלוקים"

אין אלוהים [צילום: מרקוס שרייבר/AP]
+כך אני זוכה לזכור את המחר
08:43 24/04/17  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

אני נצר לדורות הרבה, מי ימנה, כמוני כנער או הנערה, שייחדו את יהדותם בעמידת גבורה עילאית בכל גלויות ישראל בכל שנות הלחץ והעינוי

הדור הבא [צילום: יוסי זליגרפלאש 90]
+המחזאי אנג'ל ווגנשטיין בתאטרון בסופיה
08:37 24/04/17  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

ההצגה חשפה את הקהל אל אותן ערי תרבות באירופה, שהביאו שואה והרס לטוב וליפה, שנבנה לאורך היסטוריה ארוכה של חיי קהילות יהודיות, שהיו חלק בלתי נפרד מהנוף והחיים באותן הערים

יהודים במחנה עבודה בבולגריה בזמן השואה [צילום: בית לוחמי הגטאות]
+ההשכחה ההולנדית
08:07 24/04/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מחנה המעבר של יהודי הולנד בדרכם להשמדה נהרס כמעט לחלוטין בידי ממשלת הולנד, הגישה אליו קשה וההנצחה בו חלקית בלבד. אין פלא, אפוא, שמספר המבקרים בו הוא עשירית מזה שבבית אנה פרנק

מצבה לכל קורבן

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השואה - פשע נגד העם היהודי, לא נגד האנושות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"זיכרון השואה אינו מתפקד"-אם ע
קורןנאוה טבריה   |  24/04/17 07:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
ראובן לייב
אמנים מובילים ואישי-ציבור יופיעו במופע מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה שייערך באולם ז'ראר בכר בירושלים
יפעת גדות
ביום שישי התקיים בחיפה אירוע ריצה שבו נתרמו כ-20 שקל עבור כל קילומטר ריצה    סך הכל השתתפו כ-6,000 רצים שתרמו במשותף 920,000 שקלים
עמי בר
ניצולי שואה שהיו בגטאות אשר נולדו לפני 1937 ועבדו בגטו תחת כיבוש גרמני וכן הגישו בקשה לקבלת קצבת זקנה מהביטוח הלאומי בישראל, זכאים לקבל קצבה מהמוסד לביטוח סוציאלי בגרמניה.
לאחרונה הגרמנים הכלילו בחוק הגטאות אזורים שכוללים בין היתר ערים ברומניה, בולגריה וסלובקיה
דוד חרמץ
עשרות שנים מסופר סיפור היסטורי על הרב הראשי הרצוג, שאיתר לאחר השואה, ילדים יהודים במנזרים, בדרך מקורית: בכל מנזר הוא קרא בפני ילדי המקום את קריאת 'שמע ישראל'. למשמע קריאה זו פרצו ילדים רבים בזעקות שבר: 'טאטע', 'מאמע' (אבא, אמא)    גם במגזר החרדי עובר הסיפור מדור לדור, אלא שבמרכזו עומד הרב יוסף כהנמן, שהיה ראש ישיבת פוניבז'    כעת קובעת חוקרת השואה, ד"ר אמונה נחמני-גפני, שמדובר במיתוס
אליהו קאופמן
את מר בן-גוריון - האנטי דתי, ואת חבריו, זה לא עניין כאשר הם קבעו את התאריך הזה על סמך "מרד גטו וורשא", כביכול, ולמעשה בתאריך שבו בכלל המרד בוורשא לא החל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il