X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פעולתו הנמרצת של קֶרי מילר הצילה חיי ארבעה לוחמים גבורתו של כריס באראדט הצילה חיי 150 לוחמים אפגניים
▪  ▪  ▪
צלב חיל האייר האמריקני [צילום: RYAN CONROY/U.S. AIR FORCE]

שני מש"קים ביחידות למבצעים מיוחדים של חיל-האוויר האמריקני עוטרו ביום חמישי בצלבי חיל-האוויר - העיטור הבכיר בחיל על גבורה אל מול פני האויב - על מעשיהם באפגניסטן. לשניים הוענקו בזמנו עיטורי כוכב הכסף, ועתה הוחלט לשדרג את עיטוריהם.
מאסטר-סרג'נט במיל' קֶרי מילר היה מש"ק חיפוש והצלה וסטאף-סרג'נט כריסטופר באראדט הוא בקר קדמי. כבר בנובמבר 2001 הוצב מילר, שבינתיים השתחרר מהשירות, בטייסת 23 למבצעים מיוחדים, ונשלח לאפגניסטן. בתחילת מארס 2002 טס במסוק כבד צ'ינוק לחלץ שני חיילים אמריקניים, שאל-קאעידה וטאליבן ערכו מרדף אחריהם בחבל פאקיטה ההררי, מדרום לקאבול הבירה. כשמסוקו הגיע לנקודת הנחיתה, הוא נתקל באש מקלעים ומטולי רקטות נ"ט, ונפגע. המסוק נאלץ לנחות נחיתת אונס.
כשמילר ואנשי הצוות ניסו לצאת מהמטוס, ירו עליהם המחבלים. ארבעה אמריקנים נהרגו, וחמישה נפצעו. מילר השיב אש, כשגרר את טייס-המשנה למחסה, שבו טופלו הפצועים. בחמש-עשרה שעות הקרב אזלה תחמושתו של מילר, והוא לקח מטול רימונים ורוס"ר מההרוגים, כדי שיוכל להמשיך לחפות באש על חבריו.
המחבלים ירו במרגמות על המסוק, והפצצות החלו ליפול בקרבת האנשים, שתפסו מחסה. מילר ריכז את גופות עמיתיו, ושמר עליהן, כשהוא מחפה על הפצועים. בינתיים התקרבו המחבלים לבונקר, שבו הסתתרו האמריקנים, וזרקו לעברו רימונים. מש"ק חילוץ נפצע פצעי מוות, וחובש נהרג. מילר החל לחבוש את הפצועים, ולהגיש להם עזרה רפואית.
בינתיים החמיר מזג-האוויר, והטמפרטורה ירדה מאוד אל מתחת לנקודת הקיפאון. הפצועים סבלו מהקור העז. מילר רץ למסוק כדי להביא ממנו לבונקר ציוד רפואי, שמיכות ושקי-שינה. בקור העז הציוד לא הספיק, ומילר קילף חלקים מבידוד המסוק, כדי להגן על הפצועים מקור. כשהגיע מסוק החילוץ, התברר שפעולתו הנמרצת של מילר הצילה חיי ארבעה לוחמים.
שמר על קשר
יותר מעשר שנים אחר כך הצילה גבורתו של כריס באראדט חיי 150 לוחמים אפגניים. באפריל 2013 סופח באראדט לכוח למבצעים מיוחדים של הצבא האמריקני, שפעל יחד עם כוחות אפגניים במחוז קונאר באפגניסטן. כמאה מחבלים נתקלו בכוח האפגני, והכריחוהו לתפוס מחסה בעמק, שמחבלים הקיפוהו. הציר היה צר מאוד באזור טרשי, שמנע כניסת רכב קרבי משוריין לחילוץ הכוח האפגני.
באראדט ועמיתיו החלו להתקדם ברגל, וכשהתקרבו לכוח האפגני, החלו המחבלים לירות עליהם. שמונת אנשי הצוות של באראדט רצו, כדי להגיע לכביש, ולתפוס מחסה במרחק כ-800 מטר מהכוח האפגני הלכוד. משם התקשר באראדט למטוס אי-10 אמריקני, והכווינו לתקיפת המחבלים. בסיוע המטוס, ניסו המחלצים להגיע לכוח האפגני, אך אש המחבלים עצרה אותם כ-200 מטר ממנו. למרות האש, סגר הצוות של באראדט את המרווח לכוח הנצור, אך כשהתקרבו אליו איבד באראדט את הקשר למטוסי הסיוע - אי-10 והרקולס. לפיכך, יצא מהמחסה, וחיפש עמדה, שממנה ישמעו אותו הטייסים - למרות אש כבדה, שנורתה עליו.
הסיוע האווירי אפשר לחבור לכוח האפגני, אך החילוץ היה קשה ומסוכן, ולוּוה באש כבדה של המחבלים. באראדט המשיך לדבר עם הטייסים, ולהכווין את תקיפותיהם. כדי לשפר את התקשורת עם מטוסי התקיפה, חשף את עצמו באראדט על גבי הרכב המשוריין, שחילץ את הצוות, כשהוא מוחזק בחגורתו על-ידי אחד מאנשי הצוות.
בשלוש שעות החילוץ הפעיל באראדט שישה מטוסים אי-10 ושתי ספינות נשק הרקולס AC-130. במהלך תקיפותיהם הוטלו מאות ק"ג של פצצות, ונורו כ-7,000 פגזים, שפתחו את הדרך בפני שיירת המחלצים.
שני המש"קים עוטרו בזמנו בכוכבי כסף - העיטור השלישי בחשיבותו בארצות-הברית. עתה החליטה מפקדת חיל-האוויר לשדרג את עיטוריהם.

תאריך:  24/04/2017   |   עודכן:  24/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צלבי חיל-האוויר לשניים, שהצטיינו באפגניסטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ברנט ניכתה מעונש מאסר ימי מעצר באיזוק אלקטרוני - בניגוד להוראת העליון    ביקורת חריפה של ברון גם על העונש הקל מדי שגזרה על שודד קשישים: "מחטיא את מטרות הענישה"
יצחק דנון
ס.ע אבו-עשיבא ו-א.ע מודיעין ישראל שבבעלות סאלם אבו-עשיבא מדווחות על חובות של 22 מיליון שקל ומבקשות לכנס אסיפות נושים לאישור ההסדר
יצחק דנון
שבע חברות מיזוג אוויר תובעות 2.7 מיליון שקל, בטענה שלא קיבלו מבזק בינלאומי את שירותי האינטרנט שהתחייבה לספק להן
יצחק דנון
דב גולדשטיין טוען שהקבוצה שהשתלטה על החברה נעזרה בו לשם ביצוע המהלך - אך לאחר מכן הפרה את התחייבויותיה והותירה אותו ללא השפעה בה
יצחק דנון
חברות רנטגן השקעות ואור השן, שבבעלותו של חיים ברכר, מבקשות הקפאת הליכים לחודשיים בשל חובות של 15.2 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il