X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנציגים החרדיים של הודיעו כי הם פורשים מהקואליציה העירונית של חולדאי בעיריית תל אביב-יפו במחאה על מעורבות העירייה בחילולי השבת החרדים דורשים השבת המצב לקדמותו
▪  ▪  ▪
עיריית ת"א. פרישה מחאתית[צילום: איתמר לוין]

שניים מתוך שלושה נציגי סיעת ביחד (המורכבת מהמפלגות ש"ס, הבית היהודי, יהדות התורה וחב"ד), הודיעו (יום ב', 24.4.17) לראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי על פרישתם המיידית מהקואליציה העירונית, לנוכח פסיקת בג"ץ לאפשר פתיחת מרכולים בימי שבת, פסיקה שניתנה בעקבות עתירת עיריית תל אביב וראש העירייה רון חולדאי.
השניים שהודיעו על פרישה הם הנציגים החרדיים נתן אלנתן ונפתלי לוברט. שמואל נתן, נציג הבית היהודי החבר בסיעה, לא פרש. תן סירב להסביר מדוע בנימוק שאינו מדבר עם עיתונאים.
בחלק המסחר בהסכם הקואליציוני עם "ביחד" נאמר כי "הנהלת העירייה תפעל להסדרת המצב המשפטי והחוקי בכל הנוגע לסגירת בתי עסק בשבתות ובחגי ישראל באופן שישמור על יום השבת כיום המנוחה בחברה היהודית התל אביבית. הסדרת המצב תיעשה תוך הידברות רחבה ככל הניתן ותוך התחשבות בדעת התושבים, לרבות התושבים הדתיים ושומרי המסורת, באזורי העיר השונים. לאחר הסדרת המצב המשפטי והחוקי, הנהלת העירייה תנקוט בכל האמצעים על-פי חוקי העזר העירוניים על-מנת למנוע פתיחת בתי עסק, מסחר וחנויות (כולל רוכלים ובזארים) בשבתות ובחגי ישראל שנאסרה פתיחתם על-פי חוקי העזר".
בהודעה שפרסמו הפורשים, נאמר כי ההחלטה על פרישתם מהקואליציה העירונית התקבלה בהוראת גדולי ישראל שליט"א, שנמסרה לשר הפנים אריה דרעי (ש"ס) ושר הבריאות יעקב ליצמן (אגודת ישראל), כאות מחאה ציבורי נגד חילול השבת בעיר.
בהודעת הפרישה נימקו נציגי המפלגות החרדיות כי לא יוכלו לתת יד לקואליציה שפועלת ביוזמתה להגברת חילולי השבת תוך שינוי לרעה בסטטוס-קוו ופגיעה קשה בצביון היהודי ובמסורת ישראל.
"שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי. פגיעה בשבת מהווה הפרה ערכית חמורה שאנו לא יכולים להשלים עימה ולא נוכל להמשיך להיות בקואליציה בה העירייה פועלת מיוזמתה להגברת חילולי השבת תוך פגיעה ברורה באלפי העובדים שנדרשים לוותר על שהות עם המשפחה שלהם כדי לעבוד ביום המנוחה", נאמר בהודעת הנציגים.
תגובת ראש העיירייה חולדאי טרם נמסרה. היום נודע כי חולדאי לא יציג את מועמדותו לראשות מפלגת העבודה. סגניתו מיטל להבי מסרה: "אני מצרה על הפרישה מהקואליציה כל שכן שנעשתה מסיבות פוליטיות בהוראת גדולי התורה ולא מסיבות ערכיות שקשורות למציאות החיים האמיתית בעיר שפעלו ופועלים בה עסקים עוד לפני ההכרעה של בג"ץ. בשותפות - כבוד הדדי הוא שם המשחק. מכבדת את שבת קודש, איש לפי אמונתו - שבת של קודש בבית הכנסת, שבת של חול בים ושבת חברים...עם קפיצה להביא גלידה מהמרכול".
בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה אתמול עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשתתפות ראשי המפלגות החרדיות, משה גפני, יעקב ליצמן ואריה דרעי, בעקבות החלטת בג"ץ, סוכם על פעילות מהירה להסדרת הפרצות החמורות בחומות השבת בעיר תל אביב במגוון דרכי פעולה שיידונו בימים אלה. ביטאון דגל התורה יתד נאמן פרסם הבוקר כי בהוראת המנהיג החרדי הליטאי הרב אהרן לייב שטינמן, בישיבה הועלתה דרישה נחרצת להשבת המצב לקדמותו בעיר תל אביב, קודם להחלטת בג"ץ המסדירה את פתיחת החנויות, ולא להסתפק בהתחייבות מכאן ולהבא. לאור כך, דרשו ראשי הסיעות החרדיות מנתניהו להסדיר באופן מיידי את העניין, שלו עשויה להיות השלכה לכל הרשויות ברחבי הארץ.
בישיבה הוסכם כי ראש הממשלה והממשלה מחויבים לשמירת הסטטוס-קוו ויבקשו לקיים דיון נוסף בבג"ץ בהרכב מורחב, כאשר בפני השופטים תובא החלטתו של שר הפנים המבטלת את חוק העזר. אם ביהמ"ש לא יחזור בו מהפסיקה, יופקד השר יריב לוין, מטעם רה"מ לרכז את דרכי הפעולה לתיקון החוק להשבת המצב לקדמותו, לפני פסיקת בג"ץ לשמירה על הסטטוס-קוו.

תאריך:  24/04/2017   |   עודכן:  24/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ המרכולים: החרדים פורשים מקואליציית ת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרישה
אלעסר לוין   |  24/04/17 22:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פרופ' אהרן ברק בטקס יום השואה בבינתחומי: "הלקח הוא שאם לא נגן על הדמוקרטיה, הדמוקרטיה לא תגן עלינו"
אלעזר לוין
המכרז והמכירה מבוצעים על-ידי הנאמן משה טרי - על-פי הוראת בית המשפט    הערכה: המניות ימכרו תוך שבועיים בכ-150 מיליון שקל
עידן יוסף, איתמר לוין
100 עובדים נוספים יעברו לשירות המדינה    הסיכומים בין הממשלה להסתדרות הביאו לביטול השביתה בשירות הציבורי    המשמעות: רוב עובדי הרשות יעברו לתאגידי השידור הציבורי והחדשות
איתמר לוין
אורנשטיין הקפיא למשך שבועיים את ההליכים נגד חברות רנטגן השקעות ואור השן שבבעלות חיים ברכר    שותף לתמיהות על נסיבות היקלעותן לקשיים ומציין שלא הציגו תוכנית הבראה
יפעת גדות
"מדובר בנושא קריטי הקשור לבטיחות הציבור, הסרה לא מספקת של אדנו-וירוסים אנושיים במי ביוב עירוניים, לדוגמה, זוהתה כמזהמת במקורות מי השתייה בארצות הברית, כולל בימות הגדולות וברחבי העולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il